Neviem ale tiež by som mal obavy z toho karbónového rámu. Zlatý HLINÍK

to nemoze len tak prasknut. ci?
19.04.2009 - 17:53:27
00
Tie drísty o karbóne praskajúcom viac ako Al zliatiny si nechajte od cesty. Prasknúť môže principiálne čokoľvek, stačí hovädo majiteľ alebo nešťastná zhoda okolností.
19.04.2009 - 18:30:00
00
Prasknúť môže, ale predsa len je väčšia pravdepodobnosť, že karbon praskne aj pri menej náročných podmienkach, resp. praskne "rýchlejšie". Či v MTB alebo na ceste. Neodcudzujem karbon ako taký, ale rozhodne nieje ako kov. To tu nikto nevyvráti. či?
19.04.2009 - 18:59:02
00
Neodcudzujem

To je fajn že nám nekradneš našich kompozitových krásavcov.
A odpoveď na záverečnú otázku znie: Či!
19.04.2009 - 19:26:16
00
Aj druhý sa pomýlia, ja častejšie :oops: A karbon praská viac ako Al. I keď čím ďalej menej.
19.04.2009 - 19:37:43
00
A karbon praská viac ako Al.

skor by som povedal, ze *****
19.04.2009 - 19:51:29
00
No takto, videl som viac zlomenín karbónu ako Al rámov. Tak čím to je? Je rozhodne krehší. Ja som ho nikdy nejazdil viac ako 10km, ale bál by som sa skúšať na tom to čo na ráme hliníkovom. :roll:
19.04.2009 - 19:59:30
00
predsudok podla mna
19.04.2009 - 20:07:02
00
No takto, videl som viac zlomenín karbónu ako Al rámov. Tak čím to je?


tym, ze to co si videl nezodpoveda celkovemu pomeru... :roll:
19.04.2009 - 20:14:36
00
Karbón je síce krehký, no treba uvažovať hodnoty pri ktorých sa poruší a porovnať ich s hliníkovými zliatinami. Karbón ma navrch v jendej veci pružnosť. Ak je karbón deformovaný, tak sú to väčšinou pružné deformácie, keď už je deformácia plastická, rám je pravdepodobne na zahodenie. Hliníková zliatina sa deformuje pružne v menšej miere ako karbón. Zvyčajne sa však prejavujú u nich plastické deformácie a tu je v niektorých prípadoch rám ešte použiteľný. No treba si uvedomiť, že sila potrebná na plastickú deformáciu karbónu bude pravdepodobne tak veľká, že ju už nevydrží ani hliníková zliatina.

Teda výhoda karbónu je pružnosť a hmotnosť. Práve pre toto sa zvykli z neho robiť aj zadné stavby kombinované s trojuholníkom z hliníkovej zliatiny.

Aké sily sú však potrebné na tieto deformácie závisí však od kvality materiálu, no chcel som tým zdôrazniť to, že síce je karbón krehký, môže vydržať viac ako kov.

Viac by o tom mohli vedieť strojári, píšem len čo je logické a teda svoj názor na vec.
19.04.2009 - 20:19:48
00
Ja by som to všeobecne zrhnul takto: Karbón praskne iba raz! :mrgreen:

Vážne, ako píše Lapierre s prasknutým papundeklom si už veľmi nepomôžeš, môžeš síce inkriminované miesto namazať epoxidom a tváriť sa, že sa nič nestalo. Len sa potom nemôžeš čudovať, ak sa počas jazdy zrazu chodník zdvihne a silno ťa udrie do tváre. Inak má karbón má super absorbčné vlastnosti, dokonca zdrží oveľa väčšie plošné tlaky ako zoslabovaný hliník.

Apropo, nemá niekto foto prasknutého Al rámu (kľudne stačí do patričnej témy) :?: Ja som taký ešte nevidel, zatiaľ len všeliako popreliačované alebo už rovno zlomené...

k téme: Biky od CTM sú fajn, tak ako ostatné v tejto cenovej skupine, zlé meno o značke sa šíri kôli leteckej mládeži, ktorá si rada zaskáče na flaty aj na ľahkých hliníkových rámoch. :roll:
19.04.2009 - 20:29:07
00
(z témy "cannondale") http://www.youtube.com/watch?v=SDVpRSNtcPQ&feature=related
19.04.2009 - 20:47:15
00
Tu by som si dovolil uviesť druhé video, ktoré pekne ukazuje, že po údere kladivom sa kovový rám hneď prehne (plastická deformácia), zatiaľ čo karbón vydrží viac. Je to jednoduchá ukážka, ako to v praxi vyzerá.

http://www.youtube.com/watch?v=-lsDXEEUlRE

Edit: pri tom ako mu kladivo odlieta od toho rámu pekne vidno pružnosť karbónu, keby to bolo snímané kamerou 600fps bolo by pekne vidno, ako karbón prepružuje nárazy kladiva.
19.04.2009 - 20:59:34
01
v prvom rade netreba zabudat ze nieje carbon ako carbon a nieje hlinik ako hlinik (obzvlast pri tom carbone to plati) takze hadat sa ktory je lepsi je ako hadat sa ci je lepsie porsche alebo ferrari :)
19.04.2009 - 21:08:15
00
To je jasné, aj som niečo podobné spomínal.

Aké sily sú však potrebné na tieto deformácie závisí však od kvality materiálu, no chcel som tým zdôrazniť to, že síce je karbón krehký, môže vydržať viac ako kov.
19.04.2009 - 21:10:22
01
keyboard_arrow_up