Rozhodol som sa to skúšať a porovnať s originálom.Po minulé roky ,keď som jazdil v hlbšom snehu,vôbec som nemal pocit ,že to ide ľahko.Keď bol podklad rozbitý od chodcov ,tak predok skákal doprava,doľava.Pri jazde v hlbšom snehu som cítil výrazný jazdný odpor a keď pri šlapaní človek robil trochu vlnky a nedržal jednu stopu,tak sa vyrába druha široká stopa - od predného a zadného kolesa,ďalší odpor.Dnes som mal možnosť toho dosť vyskúšať - hore kopcom keď bol podklad pevný,tak predok pekne rezal sneh a aj keď som urobil vlnku do strany,tak ma to tak nezbrzdilo - bolo asi 12cm snehu.Potom dole kopcom som naschvál išiel po čerstvej ploche a predok pekne držal smer a smerovo neplával na snehu.Tiež bola možnosť ísť aj po úseku rozdupanom turistami a bolo to výrazne stabilnejšie.Pozitívum je aj hmotnosť - asi 2,5kg menej, keby som dal pevnú vidlu ešte 0,5kg menej.,menšie rotačné hmotnosti. No a široké plášte sú celkom aj drahé.A ďalšia úvaha - prečo motokrosky majú úzke predné plášte?
Ja to nikomu nevnucujem,skúšam ,zabávam sa a možno si to dám patentovať ;) Ale samozrejme ináč široké kolo je "cool" ,laici si to hneď všimnú a obdivujú.Ale nevedia koľko na tom treba šľapať...Toť môj názor
09.12.2017 - 20:16:50
02
Dopredu široký a vzadu úzky ?! To je aká filozofia ? Kto jazdil motokros alebo fatbikom v snehu ani sa nezamýšľa nad odpoveďou ...
09.12.2017 - 22:00:27
03
je to tak ako pise jhle. mne by to dizajnovo prekazalo, lebo sa mi to vizualne nepaci, ale fakt je ten ze fatbike je super bike na ujazdenom snehu, alebo na primrznutom snehu, vtedy sa hmotnost rozlozi na povrchu a ponesie jazdca cez teren, avsak na napadanom snehu, pomerne cerstvom, ci topiacom sa makkom snehu je to dost trapenie, presne ako pise jhle. Takze tu jeho vychytavku chapem. Siel som v Januari Cyklonarez v Partizanskej Lupci a pri prejazde cez ten kopec po cerstvo napadanom snehu to bolo trapenie a predne masivne kolo vobec nedrzalo stopu, vkuse klzalo raz napravo, raz nalavo, ciste trapenie zvierat. V USA v rezortoch robia grooming fatbike trailov, skuter za sebou taha valec v sirke cca 1m (33"), alebo podobne.To je cela finta.
09.12.2017 - 22:38:39
00
Dopredu široký a vzadu úzky ?!
to je ako z urciteho zanru filmov... ehm. :)
Sry za off topic. Musim zajtra aj ja vybehnut na bike, uz som dva dni nebol :-)
09.12.2017 - 23:00:16
00
Myšlienka fatbikov je rozložiť tlak kolesa väčšou plochou na mäkšom podklade, na tvrdom snehu aj klasický mtb dobre jazdí. Na druhej strane zimne pneu na autách sú užšie než letné :-)
11.12.2017 - 00:04:44
01
Dnešný :sun: fatbiking ... niekto sa aj spozná

https://www.relive.cc/view/1309186164

Prílohy:

93C9BF89-C160-4454-99BB-2162A85FA6C8.jpeg
93C9BF89-C160-4454-99BB-2162A85FA6C8.jpeg 1.6 MiB thumb_up2thumb_down

11.12.2017 - 00:29:02
06
earlier today..

Prílohy:

20171213_114301.jpg
20171213_114301.jpg 370.53 KiB thumb_up2thumb_down

20171213_114402.jpg
20171213_114402.jpg 317.35 KiB thumb_up1thumb_down

20171213_114231.jpg
20171213_114231.jpg 418.5 KiB thumb_up2thumb_down

13.12.2017 - 21:59:52
09
dust porn #2 (extended)

ak niekoho striasa od zimy...

(webku prevadzkuje profi fotograf, takze fotky su premiove)
14.12.2017 - 13:10:26
00
Len nejako nechápem na jaku onuuuú sú im na šotoline fatbiky ... grawel biky by boli oveľa “ účinnejšie “ . Napr. taký 3T Exploro s Lauf vidlou by bol topka . IMHO
14.12.2017 - 13:17:05
00
ma tu niekto skusenosti s HT 29+? Uvazujem nad kupou trek stache, ale ked to sa tu hadam ani neda zohnat... Popripade nejaky tip? Najma aby to bolo hrave(kratky chainstay ci jak sa to vola) este som premyslal nad ghost asket 29" a narvat do toho 2,6", ale na mojich 190 cm to robia iba v L a bude to male..27+ nechcem, som mal na testovacom dni a to nie je na presuny do lesa po ceste.
14.12.2017 - 15:10:40
00
chupacabru by som aj ja chcel vyskusat. mali ju na jar v oslanoch.
14.12.2017 - 15:37:32
01
Ramon1 napísal:
Len nejako nechápem na jaku onuuuú sú im na šotoline fatbiky ... grawel biky by boli oveľa “ účinnejšie “ . Napr. taký 3T Exploro s Lauf vidlou by bol topka . IMHO

Lauf-ka je malo punk! :lol: Tiez je rozdiel sotolinova "backroad" a sotolinova divocina, resp. pust. Najvhodnejsie je asi to plus, co ma ten jeden z trojice, ak mam teoretizovat.

"Plus tires ... their importance increases dramatically as you add weight to the bike ... I would never consider going smaller for this kind of riding. Not only do plus tires open up loads of route opportunities, they also make long days on rough roads more comfortable (not to mention easier on your gear!)"


@roleta
nemyslim, ze tie stache sa len tak povaluju u nas na predajniach, ale to neznamena, ze sa k nim nevie dostat nas (bajkula?) alebo cesky distributor... http://www.trekbikesbb.sk/29-horske-hardtail/trek-29-stache-5-2017/


Naposledy upravil nimm_zwei dňa 14.12.2017 - 19:45:53, celkovo upravené 1 krát.

14.12.2017 - 16:48:41
00
bajkula nic. olesany iba karbon objednat a to je celkom nad moj budget. Skusim do tej BB napisat
14.12.2017 - 17:26:20
00
29+ moc zatial nieje. surly, salsa si nepozeral? ale tie na slovensku nekupis. mam uz doma ram do ktoreho dam aj 29+ no zatial to chcem jazdit na klasickych 29. 29+ a hrave mi moc dokopy nejde.
14.12.2017 - 20:09:35
00
ja viem ze to znie divne, ale ked sa pozries ako spravili ram na tom stachovi, tak maju jeden z nakratsich chainstajov vobec - vo vsetkych testoch ho ospevuju. Je to samozrejme na ukor toho, ze vsetko ostatne je specialne tak servis toho bajku bude asi nebo (a tiez aj $). Salsa Fargo som videl na zivo(bohuzial nie je v mojej velkosti), ale to je cisto expedicny mastodont. Preto tu hladam rozumy.
14.12.2017 - 20:52:44
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Horské)
keyboard_arrow_up