Presne tak Trance 3 a 4 mali overdive ktorý je zhodný s krkom tapered 1 1/2 - 1 1/8 . Trance 1 a 2 mali overdrive 2 čo je 1 1/2 - 1 1/4 ich vlastný rozmer.
25.12.2014 - 11:34:03
00
Po prepočítaní ma Trance 3 s upgradom výjde približne toľko ako Spectral AL 7.0. Zaujíma ma tiež váš názor na geometriu týchto troch bicyklov. Zadná stavby Trance 440mmm vs Cube 435mm vs Spectral 430 mm. Ak by ste si mali vybrať čisto len rám, ktorý by ste si vybrali a prečo? Vážim si každý váš názor.
25.12.2014 - 11:53:08
00
To by si si mal toho viac dať do porovnania - aj uhol hlavovej trubky, dĺžku hornej rámovej trubky, standover a dĺžku sedlovej trubky, výšku stredu a pod...
Ďalšia vec je to, či sú tie údaje dostupné a či sa dá tým údajom veriť - minimálne v prípade uhla hlavovej trubky sú nepresnosti občas značné a tiež dĺžka zadnej stavby môže byť iná po nasadnutí v prípade Giantu :)

Čo som tak rýchlo pozrel je hlavne ten Cube ako celok odlišný, niekomu to viac sadne, niekomu nie. Aspoň sadnúť si na tie bicykle by bolo najlepšie, v BA a okolí by si nejaký problém ich zohnať nemal - či už u fóristov, alebo v obchodoch.
25.12.2014 - 19:55:46
00
Tak jasné že je toho viac na porovnávanie a niektoré parametre nie sú ani uvedené. Cube je hlavne rozdielny tým že ma hlavový úhol 67,5 stupna a najmenší rázvor a top tube porovnaní s ostatnými. Čo by mne aj celkom vyhovovalo. Chcel som len vedieť, ktorý z týchto rámov by vám najviac vyhovoval ak by ste nemali možnosť vyskúšať dané bicykle. S bicyklom treba tiež niekoľko hodín v teréne pojazdiť aby zistil či mu bicykel naozaj sadol.
25.12.2014 - 23:03:39
00
Pravdu povediac to co si vyberieme my, nemusi sadnut tebe, Skor by som sa rozhodoval podla toho co jazdis resp ake su tvoje preferencie na spravanie biku. Kratky razvor, kratka zadna stavba a strmsi hlavovy uhol znamena ze bike bude obratnejsi. Ale vo vysokych rychlostiach to bude mat negativny vplyv na stabilitu. Polozenejsi hlavovy uhol, vacsi razvor a dlhsia zadna stavba su vyhoda pri zjazde a vysokej rychlosti. Ale bike sa moze tazkopadnejsie ovladat pri pomalsich rychlostiach. Kazdy vyrobca sa snazi najst rozumny kompromis podla zamerania biku. Ale cisto na cisla by som sa nezameral, je totiz vela dalsich faktorov ktore spravanie biku ovplynvuju, napriklad vyska bottom braket, offset vidly, dlzka predstavca. Preto vyzkusanie konkretneho biku, aj ked len na kratko ti da viac ako porovnavat milimetrove rozdiely v geometrii pri rovnako zameranych bikoch.
26.12.2014 - 13:35:43
01
A aky vplyv ma na geometriu vyska stredoveho zlozenia? Zrovna porovnavam geometriu nerve al 29" (-38) a cube ams 120 29" ( -40). Co vlastne tieto cisla znamenaju? Z tych obrazkov na to neviem prist.
29.12.2014 - 11:09:03
00
Ja som hlavne myslel vzialenost BB od zeme, nez od stredu kolies. Dnes je to celkom moda mat nizko stred. Pocitovo sedis v biku nez na biku, co ocenis dole kopcom a aj tazisko biku je nizsie. Takze cim je BB nizsie tym je bike stabilnejsi. Ale ak je moc nizko budes skrtat pedalmi o prekazky. DH biky maju nizky stred ale napriklad pri AM/EN ci trail biku to moze vadit, hlavne pri technickej jazde. Bud tam das kratsie kluky alebo musis rozmyslat ako slapes ked ides cez prekazku. 2mm podla mna nie je velky rozdiel, skor by som daval pozor ak je stred velmi vysoko.
29.12.2014 - 15:07:40
00
a tie zaporne cisla znamenaju vysku BB od zeme?
29.12.2014 - 15:12:32
00
Zaporne cisla pri BB Drop znamenaju pokles stredoveho zlozenia voci ose kolies.
Vysku stredu od zeme vyrobci oznacuju ako BB height.
29.12.2014 - 15:15:19
01
vdaka, konecne tomu rozumiem :)
29.12.2014 - 15:21:58
01
keyboard_arrow_up