su, je to oznacene ako "force characteristics". neviem to vsak sem dat, lebo mam len demo verziu a z tej sa neda nic exportovat. pre zaujemcov odporucam nainstalovat demo verziu, je tam napr. GT Force 3.0 2008.


Když už ten thread byl po nějaké době obnoven, tak tady něco doplním. Graf "forces" je sice uživatelsky přívětivější a bylo by to na něm teoreticky vše lépe vidět, když už tu je výsledek tlumič + stavba, jenže to má jeden zásadní problém.
A tím problémem je to, že vzduchové tlumiče v Linkage nelze reálně namodelovat, na to mají stále příliš málo parametrů, které jde měnit a navíc křivky reálných současných tlumičů nejsou dostupné, tedy ani není podle čeho ten tlumič vymodelovat.
Já se snažil u Sterea poměrně dlouho vyrobit reálnou křivku tlumiče tím, že jsem vzal změřený výsledek stavba + tlumič bikemagazinem a pak upravoval v Linkage tlumič tak, abych se tomu reálnému výsledku s tlumičem blížil. A prostě to nešlo, trochu jsem se samozřejmě přiblížil, ale ještě to mělo k realitě daleko.
Tedy výsledný průběh stavba + tlumič lze porovnávat jedině dle reálných měření bikemagazinu, u kterých je ale škoda, že dávají ty grafy v dost mizerném detailu a pak u podobných průběhů ty rozdíly zanikají a nejsou moc vidět.

Proto i když graf forces je na první pohled přehledný, tak je v podstatě pro porovnání nepoužitelný, protože ty údaje nejsou reálné kvůli té nereálné křivce tlumiče.
Graf forces je zajímavý tak akorát na hraní si s tlumičem, kde se dá sledovat, co různě nastavený fiktivní tlumič udělá z výsledkem. Ale realita to není.

Proto je vždy lepší porovnávat přímo graf lev. ratio, ten odpovídá realitě přesně a k němu už je třeba podle zkušeností z praxi si domyslet chování s příslušným tlumičem.
Případně se průběh samotné stavby dá dobře vyčíst ještě z grafu geometry a to ne přímo z průběhu (tedy modré křivky), ale z jejího gradientu. Gradient geometry přímo ukazuje jestli je průběh samotné stavby degresivní/lineární/progresivní.

U lev. ratio jak už tu bylo uvedeno je velmi důležité sledovat jak moc se hodnoty absolutně mění, třeba u kol s typem přepákování jako má Canyon AMko, tak tam je průběh lev. ratio téměř vždy přímka, přitom ale se velmi liší jednotlivé stavby s tímto systémem o kolik se lev ratio změní mezi počátkem a koncem zdvihu. Tedy na první pohled to vypadá jako stejná klesající přímka a přitom průběh může být zcela odlišný. V extrému tam může být přímka např. klesající z hodnoty 3 na hodnotu 2,9 - tohle je v podstatě už téměř lineární průběh a druhý rám bude mít lev. ratio klesající z 3,3 na 1,9 - tohle je extrémě progresivní průběh.

Na tahle porovnání je velká škoda, že neexistují měření současný tlumičů, ta by hodně pomohla. Nebo o nich tedy nevím, že by to někdo měřil. Kdysi bike magazin kromě celku stavba + tlumič měřil občas i tlumiče, ale poslední tohle měření které mám je z roku 2004, kde současné tlumiče nejsou.
10.03.2009 - 17:16:50
00
Dik za info, zas o slusny kus rozsiruje obzory. Sakra, este stale som si nenasiel cas na nainstalovanie toho Linkage dema a pozretie priebehu toho mojho zazraku, ktory podozrievam, ze ma na moj vkus az prilis linearny priebeh (to by sa asi väcsine z vas pacilo a mne sa to asi pacit prestava). :)
11.03.2009 - 14:59:39
00
no jo, tak som sa tesil predcasne, ze graf zdvih / sila to cele vyriesi...pre mna jednoduchsie pochopitelny a hlavne predstavitelny ako graf leverage ratio, ale co uz...

ucime sa, takze za mna vdaka.
11.03.2009 - 16:04:54
00
keyboard_arrow_up