Oba Treky maju ten isty system odpruzenia (ABP), rozdiel je v nastaveni, zdvihu a tlmici (Fuel EX ma DRCV tlmic). ABP je system umoznujuci tlmenie aj pocas brzdenia, zadna stavba netuhne pri brzdeni. DRCV je dvojkomorovy tlmic, pri mensich narazoch sa vyuziva len jedna komora, pri vacsom sa aktivuje aj druha.
Superfly je pretekarska masina (100mm, dlhsi a natiahnutejsi posed), je to cisty
XC bike s tvrdsim odpruzenim ako Fuel, pokial FE je XC/Trail
bike (120mm, kratsi a vzpriamenejsi posed) a viacej zehlicka v porovnani so SF.
FuelEx urcite nema dlhy ram. Mam ho vo velkosti 19.5 a v porovnani s HT Merida Big Nine Lite 29 (19) je posed kratsi a vzpriamenejsi. Kamos ma full Scott Spark 29 Lko a bol prekvapeny aky je to rozdiel, FE ma kratsi a vzpriamenejsi posed, je pohodlnejsi a obratnejsi, podobny 26ke (co je hlavne G2 geometriou).
Co sa tyka tlmenia tak nemam vyhrady, CTD aj DRCV funguje vynikajuco. Tlmic aj vidlu mam stale na Trail mode, climb pouzivam len do kopca na asfalte. Aj descend je ok, no trail mi vyhovuje (preferujem tvrdsie pruzenie) tak ho velmi nevyuzivam. Ked som bikoval z obchodu domov (asfalt), bol som prekvapeny aky je zadok pevny ked clovek sedi a neslape silovo a az doma som zistil ze bol
tlmic cely cas v Descend mode
.
Co s tyka posedu, tak crossove a trekove
biky su robene na pohodlie a dlhe vyjazdy a nie som si isty ci si so Superfly velmi prilepsis, kedze je to bike stavany na vykon (preteky). Na druhej strane je to full, geometria je trochu ina ako pri HT, takze mozno aj hej. V terene bude urcite pohodlnejsi len si nie som isty tym posedom. Aj ked posed sa da upravit (sedlovka s offsetom ci bez, dlzkou a sklonom predstavca, sirkou rajdov a pod), urcite odporucam vyzkusat aj SF.
Zial SF ti neviem okomentovat kedze ho nemam no co sa tyka FE tak ten pohodlny je. Jazdil som crossku Author Synergy (80mm, velkost 20) a casto ma bolieval chrbat (krize). Na Meride ma tiez obcas boli (hlavne do kopca) ale na Treku ma este nebolel
Za seba Fuel EX odporucam, aj ked v porovnani s crossovym bikom to bude dost velka zmena. Je to uplne iny typ
biku a nemusi kazdemu sadnut. Je to rychly bike (29 kolesa), no na ceste je pomalsi ako crosska (vyse 30kmh das, aj 40kmh), v terene ma zase na vrch. 120mm pruzenia je uz celkom dost na 29 bike, mne to vyhovuje, da sa zamknut, pripadne zvysit tlak ak chcem tvrdsi chod a stale je to dostacujuce v poriadnom terene. Dalsim rozdielom su plaste, su hrube (2.3 palca), maju vyraznejsi dezen a maksiu zmes, v porovnani s tymi co mam na HT citit vacsi odpor ale v terene zase lepsie drzia. Ak si das nejake 2.0 ci 2.1 s malym valivym odporom a tvrdsou zmesou, bike bude rychlejsi. No Superfly bude z nich najrychlejsi, kedze je lahsi, ma ine plaste, mensi zdvih a iny posed.
Velka nevyhoda Treku je cena a pomer ceny vzhladom na vybavu. Za RRP su velmi drahe (ale to su skoro vsetky dnesne biky okrem direct sale znaciek). Par obchodov s Trekom ma teraz vypredaj, mozno najdes ten svoj za dobru cenu, ja som svoj tiez kupil s velkou zlavou.
Este by som odporucal pozriet Canyon Nerve 29, to bude taky stred medzi FS Superfly a FuelEx, ma 110 mm opruzenie a geo je medzi XC/Trail. Nevyhoda je ze je to len priamy predaj takze ho nevyzkusas. Ale za rovnake peniaze ti ponukne omnoho lepsiu vybavu. Dvaja chalani tu z fora ho maju.
Pozri aj Specialized Camber 29 (XC/Trail bike, 110mm), ak najdes za dobru cenu (Spesle su tiez velmi drahe za RRP ceny). A Giant Anthem 29 (XC/Trail, 100mm) ma velmi dobre recenzie, v jednom UK casaku bol na druhom mieste ako Trail bike of the Year 2013.