Ahojte bikeri a bikerky,
chcem sa vas opytat na vas nazor. Uvazujem o kupe full bicykla vhodneho na maratony. Doteraz som jazdil na lacnejsom Authorovi s pevnym ramom no na poslednych maratonoch som si povedal, ze by som skusil odpruzeny bike.
Cena za bike by mala byt maximalne do 2000 Euro.
Konkretne ma zaujimaju tieto tri modely: Merida Ninety-Six HFS 3000-D (http://www.merida.sk/prodej/Ninety-Six-HFS-3000-D), Giant Anthem X3 (http://www.giant-bicycles.com/sk-SK/bikes/model/anthem.x.3/7962/45976/) a Cube AMS 110 Pro (http://www.cube.eu/en/fullsuspension/pro-series/ams-110-pro/).
Ma niekto z vas skusenosti s tymito modelmi? Ktory z nich u vas vychadza najlepsie? Popripade ak vas napadne nejaky iny bike, tak budem vdacny za kazdu radu ;)
Matotope
08.01.2011 - 14:26:17
00
zaujímavý je aj http://kola-scott.cz/horska-kola/celoodpruzena-mtb-kola/panska-kola/cross-country-race/celoodpruzene-horske-kolo-scott-spark-35 Len dostupné veľkosti sú asi len M a XL.
:)
08.01.2011 - 14:41:45
00
Čisto nezaujatý pohľad - jednoznačne "ninety"! :P Tak sa totiž má správať pretekársky full! Druhá vec je, že na maratóny by mohlo byť vhodnejšie niečo na spôsob "one-twenty"... Na ostatných 2 som sa neviezol, ale nepredpokladám, že by boli lepšie. :) Ešte je tu samozrejme viacero adeptov (Spark, Epic z tých všeobecne známych).

EDIT: Neviem, akú potrebuješ veľkosť a ako veľmi sa bojíš kúpi jazdenky / zo zahraničia, no ja by som pozrel matroš, ktorý jazdil Merida Biking Team alebo slúžil ako testovačka na Merida bike Vysočine - http://www.merida-bike.cz/obchod/bazar_kol.
08.01.2011 - 15:26:48
00
Jednu veľkú nevýhodu má tá hliníková merida 96 - hmotnosť rámu :) Rozdiel oproti anthemu je to nejakých 500g, oproti sparku aj viac ako 700 :lol:
08.01.2011 - 15:32:09
00
Anthem X je vobec jeden z najlepsich XC ramov vobec. Staci si pozriet testy v zahranicnych casakoch a ohlasy na webe. Maestro v jeho prevedeni je velmi zdarnou kombinaciou komfortu a tuhosti pri slapani.
08.01.2011 - 15:35:18
00
Jednu veľkú nevýhodu má tá hliníková merida 96 - hmotnosť rámu :) Rozdiel oproti anthemu je to nejakých 500g, oproti sparku aj viac ako 700 :lol:

Hmotnosť rámu a komplet biku nie je taká podstatná, ako by sa mohlo zdať. Testoval som 3000-ku, ktorá bola o skoro 1,5kg ťažšia než moje HT (v predošlom setupe), pričom len na kolesách bola hmotnosť vyššia o 500-600g. No šlo sa mi na nej rýchlejšie. Je to však len môj subjektívny a objektívne potvrdený názor. :)

Romanov názor je pekný, ale ja testy neuznávam. Najlepšie by bolo, keby si si vybavil testovaciu jazdu. Či už v shope alebo u kamarátov. Samozrejme treba mať adekvátnu veľkosť a tlaky na tvoju hmotnosť, inak je to na 2 veci...

PS: Hentie pokrivené rámy sa mi absolútne nepáčia. Mám rád "HT dizajn".
08.01.2011 - 15:45:46
00
jj, nic mu myslim nestoji v ceste vsetky uvedene biky vyskusat nazivo pri testovacke. Su to biky, ktore su bezne dostupne u lepsich predajcov na skusobnu jazdu.
Inak nad Anthemom X, resp. Sparkom (ale len ram) som sam uvazoval.
08.01.2011 - 15:50:27
00
za mňa jednoznačne GIANT,ale...(priznávam,že som si ani poriadne nepozrel parametre,proste len kvôli značke,dizajnu a sympatiám :$ ) šťastný výber želám :hai:
08.01.2011 - 20:27:28
00
Hmotnosť rámu a komplet biku nie je taká podstatná, ako by sa mohlo zdať. Testoval som 3000-ku, ktorá bola o skoro 1,5kg ťažšia než moje HT (v predošlom setupe), pričom len na kolesách bola hmotnosť vyššia o 500-600g. No šlo sa mi na nej rýchlejšie. Je to však len môj subjektívny a objektívne potvrdený názor. :)

hej ihneď po kúpe je hmotnosť rámu zanedbateľná vec pokiaľ má celok prijateľnú hmotnosť, ale keď pôjde gramárčiť, tak ten merida rám mu neumožní za rozumné peniaze sa dostať na nejakú vysnívanú hmotnosť :D
08.01.2011 - 20:38:36
00
Nič v zlom, ale z formulovania otázky (a už len toho, že sa pýta) by som nepovedal, že z nového biku bude časom vypiplaná raketa.
08.01.2011 - 20:47:13
00
real hmotnost seriovej ninety hfs 3000 18" je 11,8kg. Vzhladom k cene a osadeniu je to pohoda.
08.01.2011 - 22:31:57
00
Ja by som si vybral giant s ponuky, kt. si dal. Prečo?Giant aj sám osobne jazdím(už druhý krát som sa k nemu vrátil) velmi vydarený systém pruženia maestro, kt. je aktívny aj pri výšlape a nezávislý na zadnej brzde, reťaz neblokuje zadnú stavbu pri šliapaní ako iné systémy tohto typu,zbytočne sa nepohupuje, skvelá výbava, geometria a ako bolo spomenuté dobré výsledky v testoch,skvelá geometria,neutrálny posed-zbytočne nenaťahuje, 5-ročná záruka na celý rám. Prečo nie ostatné Meridu by som nevolil pre jej systém prepákovaného jednočapu ,kt. nie je neutrálny pri brzdení(tuhnutie pruženia, znížená aktivita pruženia,nedostatočný prítlak) a pri šliapaní (ťahanie reťaze za kluky-nakopávanie), priemerný výkon zadnej stavby,reakcia ne strené a väčšie nerovnosti len do tlmuje,pozitívum pri zamknutí pruženia slušná xc raketa, dobrá hmotnosť. Cube by som zhodnotil ja osobne dobre osadeným vrakom(môj názor), vybral by som si ho skôr ako meridu, priemerný katalógový rám(typický germánsky rám, kt. používa viacero značiek) s pekným dizajnom farieb,rámovo ničím zaujímavý, priemernou funkciou zadnej stavby aj pri použití tlmiča so zväčšenou vzduchovou komorou, dobre zvláda spracúvať stredné nerovnosti a väčšie len dotlmuje,ale dobré ovládatelný , zadná stavba je nezávislá pri brzdení zadnou brzdou(aktívne pruženie) a neutrálna pri šliapaní(nenakopáva) hmotnostne ničím ohromujúci za tie peniaze priemerný rám s dobrou výbavou a tiež 5-ročná záruka. Ďalšia volba mimo túto trojicu by bola spec. epic. ,trek top fuel, ale tie sú nad cenový limit čo si dal. Ešte Scott spark bol spomenutý ten je celkom v pohode vyššie zdvihy viac komfortu , dobrá ovládatelnosť, aktivita pruženia,pre niekoho výhoda združené uzamykanie tlmiča a vidlice jednou páčkou, pri zamknutí dobrá xc raketa, nevýhody ako pri meride nakopávanie, tuhnutie pruženia pri aktivácií zadnej brzdy,občasné nechcené prepady do zdvihu. 5-ročná záruka pri dodržaní pravidelnej návštevy servisu. Nech sa rozhodneš ako kolvek užiješ si zábavu a radosť s rýchlosti na ktorom kolvek biku a dobré je si pred kúpou za požičať test bike, vela zdaru a šťastnú ruku pri výbere pre teba toho správneho biku.
08.01.2011 - 22:44:32
00
Pridám celkom slušného adepta najmä ak jazdíš maratóny, kde to často spomínané pohupovanie na tomto biku nebudeš cítiť - vďaka brainu, tiež som nad ním rozmýšľal pri kúpe, ale bol nad rozpočet, ale pre teba je cenovo akurát -> http://velosprint.sk/shop/c.224_558/specialized-epic-comp-red-wht-10.p.11613
09.01.2011 - 11:24:04
00
hmm deore kľuky a zadný náboj na biku za pôvodnú cenu viac ako 2600e, to je šetrenie :D
Radšej ako ďalšiu vec ktorá sa môže p*srať a bude ovplyvňovať pohodlie (brain) by som zvolil buď ten remote lock (merida, scott...) alebo maestro (anthem)/nejakú obdobu ako napr. lapierre x-control...
09.01.2011 - 20:59:15
00
k tým kľukám m542 nie sú m590 tiež označované ako deore, ten náboj to je fakt nešťastné riešenie... , ale dá sa napraviť(prepliesť) nie za veľkú investíciu a ktomu brainu, na maratóny nie je lepšie riešenie nepohupovania sa ako brain - viď pár svetových pretekárov, ktorý to používajú, brain sa určite niekedy poserie, ale uzamykanie prednej vidly a zadného tlmiča určite tiež, takže to je narovno :)
09.01.2011 - 21:20:29
00
keyboard_arrow_up