-čo konkrétne plánuješ na tom jazdiť
-či chceš brať komplet bike, alebo si schopný a ochotný niečo vyskladať
-či je tvojou prioritou značka, materiál,
komponenty -či sa potrebuješ odlišovať, alebo ti nevadí, keď na výjazde budeš stretávať rovnaké
biky V dnešnej dobe za taký peniaz sa dá zjednodušene povedať, že takmer hocičo bude lepšie, ako VT, technológie a systémy odpruženia išli výrazne dopredu a možností na výber je neúrekom.
Asi by som mal naozaj dať bližšie vysvetlenie.
1. dĺžka jázd je iba max cca 2h počas prac dní. Viacmenej vyfunenie alebo vyvezenie bycikla do kopca na aute (ja viem, lenivosť) a potom kombinácia zjazdu a hrebeňoviek/serpentín, cez so/ne občas náhodný terén podľa mapy(takisto radšej na úvod vyveziem alebo vyjdem ľahšou cestou prípadne vytlačím). Nechodím terén na ktorý by som musel mať DH alebo Free špeciál. Čo sa ani nedá pri mojom súčasnom modely (obrazne kočim tam kde v teréne 130zdvih ešte udržím v rukách, no niekedy ... hmm... ) a ani nechcem až tak nadoraz(občasný výlet bez adrenalínu má tiež svoje čaro).
Preto aj keby som si mal kúpiť úplne nový XC typ tak proste jediné čo z neho budem mať je lahšie šlapanie, čo je aj tak len nutné zlo a dole kopcom alebo v zložitejšom teréne by som sa trápil.
2. Iba komplet
bike 3. Tým nič horšie ako VT1 bolo myslené hlavne komponentové vybavenie - rada XTR/XT(pod XT ani za nic). Samozrejme, že technológie pokročili, to je snaď bez komentára.
4. Odlišovanie ma vôbec nezaujíma. Som technický antitalent takže maximálna prednosť typu, zavolám do servisu a obratom donesiem bike ktorý mi aj express opravia/nastavia aj keby za to mal byť express príplatok
(BA region )