no to mas tak...po**** sa moze vsetko,ale je velka pravdepodobnost,ze drahsie komponenty(napr.u shimana od LX hore,u sram neviem kde to zacina byt seriozne...) znamenaju dlhsiu zivotnost,presnost radenia a celkovu lepsiu funkcnost.Co sa tyka ramou,kazdy rok sa nieco zlepsuje co do tvrdosti,zvarov,vahy...takze mal by tiez vydrzat viac,zalezi na materiale,znacke,type ramu(na co je urceny),dalej brzdy-to snad nemusim rozoberat(brzdy by som ani nedoporucoval

) best su hydraulicke,oproti Veckam je to poznat,ale zase zalezi na znacke,type...nad mechanickymi kotucami ani nerozmyslaj,skoda prachov.A na zaver to najlepsie-vidla(popripade aj
tlmic na celoodpruzenom).Kvalitne tlmenie narazov ovplyvnuje kvalitu jazdy,rychlost,komfort...ked jazdis po terene,tak kvalitnu vidlu ocenis,potom uz zalezi na type jazdenia a teda narocnosti terenu,podla coho sa zvykne urcovat velkost pruzenia(klasicke XC 80-120mm,vyssie uz je to do endura,freeridu,downhillu...).
Celkovo by som odporucal zajst do nejakeho obchodiku a poskusat nejake
biky ako "sadnu"...

Samozrejme to je moj vyhradeny pohlad na vec v skratke

A teraz ma vsetci zozeru
