Prosim vas poradte mi , hladam novi bicykel do 1000eur a neviem ako mam hladat tak vas prosim poradte mi nejaku znacku.

Dakujem
25.01.2015 - 11:11:40
00
Štýl jazdenia? Výška, váha? Pevný alebo celoodpružený? Upresni
25.01.2015 - 13:01:31
00
fr,dh , viska 170cm , a full
25.01.2015 - 14:45:13
00
nový do 1000€ na FR/DH, bez šanci...s tých lacnejších a aspoň ako tak schopne ohodený pre začiatok nie je zlá voľba napríklad: http://www.ctm.sk/model/full/boxxer/
26.01.2015 - 13:44:37
00
Vaha a vek
26.01.2015 - 14:02:26
00
Paráda téma pre mňa, tiež rovnako zháňam bike do 1000-1300 eur
Špecifikácie jazdca (mňa)
Výška: 185cm
Váha: 65 kg
Štýl jazdy: 65% cesta 35% šliapanie do kopca (následný zjazd z kopca) poprípade jazda mimo asfaltu, rozbitý asfalt štrkoviská vychodené chodníky, po lese vôbec.

Špecifikácie bicykla: Mal by byť pevný, bez zadného odpruženia predná vidlica odpružená vzduchom plášte 27,5x2,20 alebo 29x2,20
A tu by som veľmi potreboval vašu radu, bol by som totiž rád ak by ste si prečítali aký štýl jazdy jazdím a na základe toho mi odporučili kolesá buď 29 alebo 27,5, alebo ja teraz naozaj neviem.

Už mám za sebou jednu 2,5 hodinovú testovaciu jazdu na 29 kolesách a musím povedať waaaaau, (keď si pomyslím že som jazdieval na 26 do kopcov no bez komentára) vôbec sa na tom nejde až tak ťažko do kopca ako je proklamované.
Zrýchlenie je na nich o dosť slabšie, ale to mi absolútne nevadí, problém nestáva pri jazde dole kopcom, alebo pri vyhýbaní sa väčších kameňov pri rýchlej jazde po rovine, strašne ťažko sa vtedy ovláda, a úprimne povedané nechcem sa prizabiť.
Momentálne mám testujem 29 kolesá aj so zadným odpružením a tam je ta ovládateľnosť trošku lepšia a myslím si že to robí práve to odpruženie, ale keďže nechcem chodiť na zjazdy medzi lesy myslím si že táto možnosť je zbytočná a odpadáva.

A teraz neviem, naozaj stojí za to pri mojom štýle jazdy ísť do 29 a mať tak väčšiu rýchlosť, a ľahšie prekonávanie prekážok? Alebo ísť radšej do 27,5 s lepšou možnosťou manévrovania zato s nižšou rýchlosťou (aj keď si myslím že keď som s 26 pri mojej výške šliapal po ceste ako blázon aby som si udržal rýchlosť) nemalo by to až tak vadiť?

Pýtam sa aj preto že dnes sme testovali rozdiel medzi 29 a 26 a je značný hlavne pri dolnej časti chrbtice.
Pri 2,5 hodinovej jazde som nepocítil ani náznak bolenia chrbtice, zato keď sme sa vystriedali a ja som prešiel na 26....... no bolesť prišla doslova do 2 minút.
Nečaká ma niečo také tiež pri 27,5 palcových kolesách pri mojej výške?

PS: Lebo tie 29 sú iná divočina, hlavne dole strmším kopcom tam máte niekedy pocit že preletíte cez riadidlá, aj keď máte sedadlo úplne dole :D

Ďakujem za odpovede.
20.03.2015 - 21:56:06
00
Doplnenie:
Poprípade, ešte ak b ste poradili veľkosť rámu. Aké komponenty sa najčastejšie používajú a vydržia obsotojnu dobu v tejto cenovej kategórií (asi Shimano).
Ešte by bolo dobré ak by ten bike bol aj na pohľad pekný, keď už dať do toho toľké peniaze nech to aj trochu vyzerá :)
20.03.2015 - 22:59:54
00
Uplne cisto teoreticky, ak mas spravny ram osadeny 26" a 29" nemal by si pocitovat ziaden rozdiel. Vobec nie bolest chrbtice! Pri 26" si mal zly ram preto ten diskomfort.

Co sa tyka jazdy. Ak jazdis dole kopcom jednoduche zjazdy po lesnych cestach a raz za cas jednoduchy singlac tak za mna jednoznacne 29". Tie velke kolesa odpustia vela chyb a vyjazdov mimo stopu. Ked uz chces jazdit ozaj divocinu siel by som do mensich (mozno aj 26") a hlavne do fulla.

Osadenim od shimana nic nepokazis. Deore, SLX, XT su naozaj dobre sady. Popozeraj ponuky Ghosta, Canyonu, Speslu alebo nejakeho obchodu nablizku.
21.03.2015 - 05:28:01
02
zober pevnú 29 na tvoje jazdenie viac komfortu pre chrbát... lahšie plášte a duše ti zlepšia oládanie 29ny...a to výrazne
21.03.2015 - 09:03:52
00
aku 29 si testoval? praveze dole kopcom ma byt istejsia a stabilnejsia, ale to je len o zvyku a po par jazdach si zvyknes
21.03.2015 - 11:20:44
00
Nagasaki: To bude asi tým že tá 29 mala plášte 1.90 a na tých 26 som jazdil s plášťami 2.25 až 2.30.
Uvidím vyskúšam potom ešte aj so širšími plášťami snáď to bude lepšie, ale pod 2.25 max 2.20 by som asi nešiel.
21.03.2015 - 11:35:40
00
1,90 su velmi uzke plaste do lesa , ked das sirsie budes mat lepsi grip a stabilitu a viac si to uzijes
21.03.2015 - 12:05:41
00
v minulosti sa 1,9 jazdili bežne aj na závodoch...ja som ich dral nejakých 7r potom som preršiel na 2-2,1 to stačí...
21.03.2015 - 12:34:46
00
Vaha a vek

Vek podľa toho "víška" tak +-10 :D ale aj tam by už mal vedieť, že výška tam má "Y"
22.03.2015 - 10:02:12
01
Mimochodom ešte otázka ohľadne rámu, čo som si pozeral doporučenia tak na mňa vychádza veľkosť L tých min 19, 20 až 21 palcov. Zároveň som sa ale dočítal že "ak uprednostňujete športový spôsob jazdy, zvoľte radšej o trochu menšiu veľkosť rámu"
Ale myslím si že ísť do kategórie M by už bolo moc :D
Rozhodol so m sa že zoberiem 20 palcový rám (veľkosť nový približne 89cm), pre športové použitie sa hodí tých 19,7 pre rekreačné 20,5.
No tak prešiel som zopár stránok a asi najzaujímavejšie ponuk som našiel na sadesport.sk

Rozhodujem sa medzi: http://sadesport.sk/home/4502-focus-black-forest-20-ltd-29r-2015.html#/velkost_bicyklov_focus-l
http://sadesport.sk/home/4398-focus-black-forest-40-29-2015.html
http://sadesport.sk/bicykle/3822-focus-black-forest-29r-30-2014.html#/velkost_bicyklov_focus-l
http://www.kaktusbike.sk/aspect-910-14145

A tu na tomto ma celkom oslovila váha bicykla http://sadesport.sk/home/4920-ctm-slash-30-2015.html

Naozaj sa neviem rozhodnúť tých tých variant je tam strašne veľa.
Ale čo som sa sa pozeral na komponenty ktoré do nich dávali tak to boli naozaj väčšinou len Shimano SLX, Shimano Deore a Shimano X.
Teda malo by byť asi jedno pre ktorú značku sa rozhodnem ak väčšina "vnútorných" komponentov je takmer rovnaká?
Alebo je nejaká značka pri ktorej sa vyslovene že neoplatí na ňu pozerať a naopak?
22.03.2015 - 10:37:29
00
keyboard_arrow_up