Nie som expert na systémy zadného odpruženia, ale Canyon a Radon sa mi z tohto pohľadu zdajú úplne identické, samozrejme nejaký ten milimeter hore dole, ale princíp Horst Linku je rovnaký stále.
Je to přesně naopak. Kola s horstlinkem se mohou lišit chováním opravdu hodně. A zrovna Canyon a Radon se lišit budou, i když v rámci daného systému by se mohly lišit ještě více.
U tohoto systému velmi ovlivní chování dva faktory. Úhel vahadla a zadní stavby. Radon bude znatelně méně progresivní než Canyon (a oba mají použít tlumič s high volume komorou, takže rozdíl bude právě dle rozdíl staveb).
A pak velmi ovlivní chování umístění horstlinkového čepu. To může udělat u tohoto systému jak superhoupavou stavbu, tak stavbu, co se při šlapání téměř ani nehne.
Tady ani jedna z těch staveb nepatří k extrému, Canyona jsem víckrát jel (jak starší ESko předchůdce AMka, tak novější AMka). Radona jsem nejel, takže z praxe nemůžu srovnat a můžu jen odhadovat dle vyzkoušených dalších kol s tímto přepákovaním.
A Radona odhaduji díky mírně výše položenému horstlikovému čepu, že bude mírně houpavější a také mírně žehlivější při šlapání.
Jinak oboy to napsal přesně v té poslední větě. Tedy obecně napsat, že některý bude nejlepší z těch tří rozhodně nelze. Každému může sednout něco jiného.
Reign díky většímu pedalkicku má výrazně odlišné vlastnosti a to jak některé žádoucí, tak některé nežádoucí. A u většího pedalkicku je vždy velmi individuální jak to komu sedne, někdo je z toho nadšený, někomu to vyloženě vadí.
Více už jsem přes SZ.
Osobně se přikláním z těch tří k Radonu (mezi Radonem a Canyonem určitě k Radonu, Reign je velmi odlišný a může být pro někoho lepší, pro někoho zase ne), u Reignu to velmi diskvalifikuje osazení a to hlavně ošizená
vidlice (jen R verze bez high speed expanze + někomu může chybět snižování zdvihu), ale i zbytek osazení je mnohem horší.