Ale keď vidím tie "subjektívne tenké" oceľové trubky, nemôžem sa zbaviť pocitu, že sa to bude pekne krútiť celé.
keďže oceľ je "poddajnejšia", ako napr. hliník. Ale tak môže to byť len môj pocit a všetko môže byť inak.
Toto je dost zavisle od ramu a zliatiny, nielen od materialu hlinik vs ocel. Kludne moze byt hlinikovy ram maksi ako ocelovy a naopak ocelovy maksi ako hlinikovy. K tej tvrdosti ocelovych ramov vseobecne tolko ze kamaratov full ocelovy ram pri doraze robi stopu kolesom na sedlovej trubke, az tak za zohnu vzpery. To ale moze byt i ziaduce ze to trochu stlmi doraz. Na druhu stranu kadejake reynolds a columbus trubky su na tom celkom dobre, uz Reynolds 953 je uz porovnatelna s titanom. pri pomere vaha/tuhost. Karbon ma ten pomer vsak lepsi. Ocel pouzivaju vacsinou garazovky lebo sa s nou asi najlahsie pracuje, jednoducho sa upravi geo na ziadost. Ma vacsiu odolnost a uchovava si svoje vlastnosti. Hlinik uz treba zvarat v ochranej atmosfere (len sa tam pri zvarani pusta nejaky plyn aby sa ku/do zvaru nedostal kyslik a neoslabil ho tak) a treba uz vediet zvarat. Hlinik sa da jednoduchsie tvarovat cize hydroformingom sa daju upravit vlastnosti hlinikoveho ramu, pri spojeni s os priemerom trubiek tak vie vyrobca pri rovnakej tuhosti docielit nizsiu vahu.
Tak nie je to ako hlina, po pár rokoch mäkké ako hovno
Zase ta urban legend ? Sak to by tie 40rocne lietadla sa museli ohybat ako zuvacka hned po starte Hlinikove zliatiny naopak casom "tvrdnu" a su nachylnejsie na "fraktury'". Problem mozu byt skor zvary a hlavne kadejake capy , co sa casom vyzuju. Na to je hlinik naozaj makky material.
Ak by hlinik po par rokoch "makol" tak by ste s alu rafkami vela nepojazdili Este minuly rok som jazdil na rafkoch co maju asi 14 rokov a nic im neni. Akurat som menil nejaky spic, co praskol. Ocelovy
skoda ze ho zacali robit v tejto farbe asi mesiac po tom co som mal uz doma strieborny.... nevadi, pockam na dlasi rocnik copyrightwww.mtbr.com www.mtbr.com
Zase ta urban legend ? Sak to by tie 40rocne lietadla sa museli ohybat ako zuvacka hned po starte Hlinikove zliatiny naopak casom "tvrdnu" a su nachylnejsie na "fraktury'". Problem mozu byt skor zvary a hlavne kadejake capy , co sa casom vyzuju. Na to je hlinik naozaj makky material.
Ak by hlinik po par rokoch "makol" tak by ste s alu rafkami vela nepojazdili Este minuly rok som jazdil na rafkoch co maju asi 14 rokov a nic im neni. Akurat som menil nejaky spic, co praskol. Ocelovy
Ty urban legend, lietadlá sa robia ozaj z rovnakej zliatiny ako bajky
lto má pravdu. Hliníkové zliatiny časom tvrdnú a krehnú, nie mäknú. Vekom mäkne rozum a cicina, nie hliník. Práve umelé starnutie (precipitačné vytvrdzovanie) je proces, ktorý sa využíva na ich vytvrdzovanie. Prirodzené starnutie podľa obsahu legujúcich prvkov môže ďalej prebiehať ešte niekoľko rokov. To len tak zhruba, náuku o materiály som mal len zhruba ako všetci strojári, mal som iné zameranie.
A áno, najčastejšie používané al zliatiny v letectve sú rovnaké 6061 a 7075 ako pri bicykloch.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
to je uz tych 32palcov?
https://www.pinkbike.com/news/bike-check-ralf-holleis-moorhuhn-129.html
https://www.pinkbike.com/news/the-3d-printed-moorhuhn-is-now-available-in-full-titanium.html
https://www.pinkbike.com/news/r-bikes-stainless-steel-12-full-suspension-enduro-bikes.html
keďže oceľ je "poddajnejšia", ako napr. hliník. Ale tak môže to byť len môj pocit a všetko môže byť inak.
Zase ta urban legend ? Sak to by tie 40rocne lietadla sa museli ohybat ako zuvacka hned po starte
Ak by hlinik po par rokoch "makol" tak by ste s alu rafkami vela nepojazdili
Ano, ale videl som to uz i na dalsich bikoch, i na ht-cku. Uplne na skodu to ale byt nemusi, len je to celkom vtipne.
Ak by hlinik po par rokoch "makol" tak by ste s alu rafkami vela nepojazdili
Ty urban legend, lietadlá sa robia ozaj z rovnakej zliatiny ako bajky
A áno, najčastejšie používané al zliatiny v letectve sú rovnaké 6061 a 7075 ako pri bicykloch.