Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Uz som to tu pisal, volil by som podla toho aky styl jazdenia jches hlavne robit, ak je to na rychlost ber M ak na pohodlie ber L. XC= M, maraton =L. M bude lahsie tuhsie viac aero posed, viac vaha v predu, leahsie hore kopcom ale viac bolavy krk, menej stability v technickych zjazdoch. L zase pohodlnejsie, priemnejsie v zjazdoch.
Zobraziť komentár 21.09.2020 - 18:40:25
01
Nebude viac pohodlny posed ked budem na bajku viac vzpriamenejsi? To by som pri velkosti M, tym padom menej bolesti v krku kedze sa nebudem musiet tak dohora vytacat aby som lepsie videl na cestu. Pri vacsom rame budem viac natiahnuty a tym padom budem mat menej pohodlny sportovejsi posed.
Zobraziť komentár 22.09.2020 - 16:34:21
00
Mne vyhovuje v terene mensi ram a byt zvaleny na riadidlach. Citim, ze to je lepsie aj na chrbat, pri vacsom rame bude cela vaha na sedadle a ruky viac uvolnene a len akoby natiahnute vo vzduchu a aj viac zapastia bolia, ale je to len moja skusenost s 29 xc
Zobraziť komentár 22.09.2020 - 17:12:40
01
arrow_leftandrew87 napísal:
Nebude viac pohodlny posed ked budem na bajku viac vzpriamenejsi? To by som pri velkosti M, tym padom menej bolesti v krku kedze sa nebudem musiet tak dohora vytacat aby som lepsie videl na cestu. Pri vacsom rame budem viac natiahnuty a tym padom budem mat menej pohodlny sportovejsi posed.


Vzpriamenejsi ale budes na L. Lebo posed sa nastavuje podla dlzky noh cize prve nastavis vysku sedacky podla dlzky noh. A na mensom rame budes mat sedlo vyzsie voci riaditkam. Cize sice budes mat ruky o nieco blizsie (2cm typnem) ale drop bude vacsi vyrazne. A na kolko nechces mat velmi kratky posed zrejme to dokompenzujes dlhsim predstavcom. Potom ostane dlzka posedu mediz M a L rovnaka jediny rozdiel bude vyska sedla voci rajdom (drop). Na L vies dat kratsi predstavec, ale vyska sedla bude vzdy voci BB pevne dana tvojimy nohami pohyblivostou.... Preto profici casto jazdia o cilso mensie ramy pre rychle discipliny.
Zobraziť komentár 23.09.2020 - 08:48:47
01
arrow_leftKenai napísal:
ale vyska sedla bude vzdy voci BB pevne dana tvojimy nohami pohyblivostou....


To myslis ako? Cim viac poskracovane hamstringy, tym nizsie sedlo?
Zobraziť komentár 23.09.2020 - 16:00:48
00
Bola tu otazka na vyber velkosti bicykla pri modernych geometriach a viac dolekopcom orientovanych disciplinach.

V podstate za hlavny znak modernej geo je okrem polozenejsieho hlavoveho uhlu povazovany dlhsi reach vdaka ktoremu je v zjazde (a stoji) jazdec viac v strede a teda zatazuje viac predne koleso. To znamena lepsi grip, manevrovatelnost a kontrola nad bikom. Preto je prave reach ten hlavny parameter pri vybere takehoto biku. Bud sa jeho hodnota porovnava s uz vyskusanymi bajkami alebo sa odhadne a skusa. Az potom sa pozera na dalsie parametre ako vyska sedlovej trubky a effective top tube v kombinacii s virtual uhlom sedlovej trubky. Uz sa ani nepozera na znacenie velkosti S-M-L-XL ale skutocne priamo na konkretne cisla geometrie. To znacenie velkosti je len orientacne ale spolu s odporucanim na velkost postavy vie trochu pomoct. Aj tak sa tie odporucane velkosti prekrivaju myslim viac ako tomu bolo v minulosti. Dokonca niektori vyrobcovia od toho znacenia S-XL uz davno ustupili, napriklad https://www.pipedreamcycles.com/shop/moxie/ ktory ma tri velkosti znacene ako Longish, Long a Longer. Dovodom preco sa vybera velkost primarne podla dlzky je kratsia sedlova trubka na modernych geometriach a zaroven ponuka uz i dlhych sedloviek (teleskopickych). Preto je realativne jednoduche doladit vysku posedu, uz i vyrobcovia sa tomu usposobili. Nemenej dolezitou vecou na ktoru je ale treba prihliadat je natiahnutie pri sedeni, tam je najcastejsie sklonovana effective top tube ale nie je to jedinny urcujuci parameter. Dlhy posed sa da trochu poladit kratsim predstavcom, uzsimi rajdami atd.

To co pisem ale neznamena ze na konkretnu vysku jazdca sedi presne jedna hodnota reachu a tomu prisluchajucich dalsich hodnot. Zavisi od toho co jazdec jazdi a co mu viac vyhovuje. Ak si pamatate tak canyon ponukal v tej istej velkosti dve geometrie podla dlzky reachu, normal a race.

V podstate sa podla dlzky vyberaju ramy uz davnejsie, preto sa tomu vyrobcovia prisposobili. Ked niekomu vychadzalo L-ko tak sa stavalo ze zobral vacsi(dlhsi) bike a spilil sedlovu trubku. Napriklad https://www.youtube.com/watch?v=E3Qb97HHj1Q kde sa znizovala sedlova trubka karbonovmu yeti.
Zobraziť komentár 23.09.2020 - 16:50:01
02
arrow_leftjachmel napísal:
To myslis ako? Cim viac poskracovane hamstringy, tym nizsie sedlo?


Ano,aj, Vela veci to moze ovplyvnit, napriklad aj ***** krize, stav kolien, pohyblivost clenkov. Alebo aj samotna naviknuta technika sliapania. Nikto ide spickami dolu a moze potrebovat sedlo kludne aj o 1-2cm vysie ako niekto co ovela viac spusta patu.
Zobraziť komentár 23.09.2020 - 17:49:37
10
arrow_leftHosť napísal:
Bola tu otazka na vyber velkosti bicykla pri modernych geometriach a viac dolekopcom orientovanych disciplinach.

V podstate za hlavny znak modernej geo je okrem polozenejsieho hlavoveho uhlu povazovany dlhsi reach vdaka ktoremu je v zjazde (a stoji) jazdec viac v strede a teda zatazuje viac predne koleso. To znamena lepsi grip, manevrovatelnost a kontrola nad bikom. Preto je prave reach ten hlavny parameter pri vybere takehoto biku. Bud sa jeho hodnota porovnava s uz vyskusanymi bajkami alebo sa odhadne a skusa. Az potom sa pozera na dalsie parametre ako vyska sedlovej trubky a effective top tube v kombinacii s virtual uhlom sedlovej trubky. Uz sa ani nepozera na znacenie velkosti S-M-L-XL ale skutocne priamo na konkretne cisla geometrie. To znacenie velkosti je len orientacne ale spolu s odporucanim na velkost postavy vie trochu pomoct. Aj tak sa tie odporucane velkosti prekrivaju myslim viac ako tomu bolo v minulosti. Dokonca niektori vyrobcovia od toho znacenia S-XL uz davno ustupili, napriklad https://www.pipedreamcycles.com/shop/moxie/ ktory ma tri velkosti znacene ako Longish, Long a Longer. Dovodom preco sa vybera velkost primarne podla dlzky je kratsia sedlova trubka na modernych geometriach a zaroven ponuka uz i dlhych sedloviek (teleskopickych). Preto je realativne jednoduche doladit vysku posedu, uz i vyrobcovia sa tomu usposobili. Nemenej dolezitou vecou na ktoru je ale treba prihliadat je natiahnutie pri sedeni, tam je najcastejsie sklonovana effective top tube ale nie je to jedinny urcujuci parameter. Dlhy posed sa da trochu poladit kratsim predstavcom, uzsimi rajdami atd.

To co pisem ale neznamena ze na konkretnu vysku jazdca sedi presne jedna hodnota reachu a tomu prisluchajucich dalsich hodnot. Zavisi od toho co jazdec jazdi a co mu viac vyhovuje. Ak si pamatate tak canyon ponukal v tej istej velkosti dve geometrie podla dlzky reachu, normal a race.

V podstate sa podla dlzky vyberaju ramy uz davnejsie, preto sa tomu vyrobcovia prisposobili. Ked niekomu vychadzalo L-ko tak sa stavalo ze zobral vacsi(dlhsi) bike a spilil sedlovu trubku. Napriklad https://www.youtube.com/watch?v=E3Qb97HHj1Q kde sa znizovala sedlova trubka karbonovmu yeti.


Ano, uchopil si to z opacneho konca ako ja ale plati to bez vyhrad.
Ja som uvazoval ako nasit bike jazdcovi aby mu sedel posed ako tu odznelo. Ty si to ponal ako vybrat bike jazdcovi pre jazdu v stoji.

To najdolezitejsie z toho co pises je, ze reach nezalezi len od dlzky koncatin a efektiv top tube je vec ovplyvnujuca posed nie chovanie v zjazde

Len s tym predstavcom opatrnejsie lebo ak nim doupravis ten efective top tube (posed) tak zmenis aj chovanie sa v stoji lebo sa ti zmeni celkovy reach (po gripy) Ale to uz ideme do detailov.
Zobraziť komentár 23.09.2020 - 17:57:59
00
Reach je jeden z parametrov ovplyvnujuci chovanie sa bicykla, podobne ako ovplyvnuje chovanie bicykla hlavovy uhol. Cize rovnako ako vyberas hlavovy uhol vyberas i reach (dlzku ramu) a to tak aby ti co najviac vyhovoval.

A pozor, predstavec nie je sucastou geometrie a teda jeho dlzka geometriu neovplyvnuje. Aj reach aj ett sa meria po vrch hlavovej trubky (os). Ovplyvnuje to spravanie sa biku, dlzku posedu, ovladatelnost, atd, ... ale nie geometriu a jej hodnoty. Zmena predstavca ti nezmeni poziciu predneho kolesa. Ale to je rovnake pri kazdej zmene co urobis. Napriklad vyssie vysunute sedlo prenesie tazisko viac nad zadok = bude sa ti viac dvihat predok vo vyslape, pritom vyska sedla nie je sucastou geometrie ramu ale fittingu. Samozrejme sa ale bavime o minimalnych zmenach v ramci fittingu. Plati ze teoreticky je pekne to tu popisat ale prakticky je najlepsie bike kupovat tak aby ti co najlepsie sadol. Aby sa ti na nom dopre slapalo, dobre zjazdovalo, aby si na nom nebol extra natiahnuty, aby kolenam nezavadzala horna ramova trubka atd atd.

Ked uz ale dlhsie jazdis tak vies co chces, vies co ti chyba a podla toho vies vyberat. Ja som to napriklad strasne riesil a vybral som si geosku, zdvih a velkost kolies ktore by mi podla mna sadli. Problem bol ze taky bajk vobec nebol a z tych par garazoviek co to mali tak boli tie bajky strasne drahe alebo nedostupne (akoze platenu loteriu na moznost objednat ram som zazil len raz :D). Takze som cakal dva alebo tri roky kym to ponukla prva dostupna znacka a hned ako to vyslo som do toho siel, bez skusania, s nie uplne dobrymi recenziami. A az na par drobnosti ako nekvalitny lak som s tym bikom spokojny. Jazdi presne tak ako som cakal.
Zobraziť komentár 23.09.2020 - 18:38:51
00
Ved ja som nenapisal vobec nic ine. :-) Niektory vyrobcovia udavaju pojem celkovy reach, (reach + predstavec) a clekovy stack, ale mas pravdu, ze je to skor rarita. Z pohladu geometrie je vyska sedla irelevantna, lebo na vacsine geo dostanes zadok na presne to iste miesto bez ohladu na velkost ramu. Lebo chahinstay a uhol sedlovej trubky maju zvacsa bicykle rovnaky bez ohladu na velokost (vinimka XS 29" a podobne extremy) . Cize z pohladu velkosti ramu je jedno ci mas M alebo L sedo bude presne v tej istej polohe. To len aby to niekoho nepomylilo, ze na M bude mat sedlo viac nad zadnym kolesom ako na L, nebude.

A este treba spomenut suvis medzi reach a uhlom hlavoveho zlozenia. Cim mansi uhol HZ tym treba vacsi reach aby sa to predne koleso podarilo v zjazde dostatocne zatazit.

Je super citat ze "teoretizovanie" ako tu moje vyroky byvaju oznacene nikomu pomohlo. Mne pomohlo tiez a uz som poradil s fitingom aj par dalsim ludom. Co to mas za bike, pre zaujimavost.
Zobraziť komentár 23.09.2020 - 19:08:11
00
O tomto vsetkom by sa dalo teoretizovat donekonecna. Vsetko so vsetkym suvisi. Chcel som tym len povedat ze velkosti bicyklov pri endurach a spol nie su dolezite a ak to clovek vyuzije a sadne mu ram tak sa netreba bat velkosti mimo odporucanych.

S tym mojim bikom je to sranda. Chcel som enduro bike s nizsim zdvihom niekde medzi 130-140, 63-64 hlavu, mensi offset na vidle, reach niekde okolo 480-490, trosku dlhsiu zadnu stavbu a 29" kolesa. A dost som snival o ocely aj ked to nebola podmienka. V dobe ked jedinne zname enduro na 29" mal specialized a i tak vsetci od neho chceli 27,5ky :D Takmer vsetci kamosi sa mi smiali ze dlho vyberam a krutili hlavami nad tym co hladam. Nicolai sice 29" este nemal ale vraj sa dalo s nimi dohodnut, len ta cena. Pole sa mi az tak nepacil a nieco mi tam na nom vadilo. Starling este nemal taiwan verziu ale i tak by som bral custom, len bol nedostupny rovnako ako dalsie garazovky. A ak mal niekto dalsi nieco podobne tak vzdy 160 zdvih a vzdy by to bolo plne kompromisov. Ten Starling sedel na vsetko co som chcel len ta dostupnost bola v tej dobe tragicka. Nakoniec som bral Transition Sentinel, takmer hned ako sa objavil v Europe. Sice som sa uplne netrafil do toho co som mal v plane, nechcel som uz dalej cakat. Citim ze by mi to vyhovovalo viac o centak dlhsie na reach-i a hlavne s dlhsim zadkom (tomu boomu kratkych zadkov proste nerozumiem). V podstate som preskocil 27,5" kolesa v ktorych som osobne zmysel nevidel a pockal si na normalne 29iny. A uz tretim rokom som spokojny. Aktualne je toho konecne ovela viac na vyber, podobne bajky ma kazdy druhy, ine ako 29iny sa uz ani poriadne nerobia, zdvih sa tiez az tak neriesi ako sa riesil v minulosti. Ale uz zacinam v hlave skladat parametre na dalsi full a opat su tam veci ktore nie su aktualne bezne. Aj ked realnejsie to zatial vidim skor na vymenu za HT :D
Zobraziť komentár 23.09.2020 - 19:55:57
20
Dik za odpoved, no veru hlavove zlozenie 63-64 je na kratku zadnu stavbu dost extrem, to sa ani nedivim. To uz potrebuje velky recha a aj dlhsi zadok. Nemas problem sa s tym vytocit ? To je uz taky slusny autobus. Tak isto zatvaranie riadenia v technickom terene ti nevadi ? Ake mas siroke rajdy ? Ja jazdim nieco ovela menej extremne a este stale na mna pozeraju, ze co to mam za podivnost. Vid moj profil. Inak taketo nieco by ta mohlo zaujat https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/mountain-bikes/on-one-hello-dave/

Az na menej kvalitny lak na al ramoch, nemam co ON-ONE vytknut.
Zobraziť komentár 24.09.2020 - 12:46:57
01
Praveze je to hrave a obratne. V ostrych zakrutach to drzi lepsie, ma to lepsi grip tym ze som viac vpredu. Ale zase sedi to mojmu jazdeniu ze sa vela hram s bajkom, vykrucam ho okolo seba, ja sa vykrucam okolo neho. Ked to par ludi skusalo a nevedeli co to je za bajk tak si ani nevsimli ze je to 29". Nie kazdemu taka geometria sadne, ja som to bral podla toho co som odsledoval ze by mi sadlo podla toho co a ako som jazdil. Ked si ale pozries aktualne rocniky niektorych znaciek tak uz su tam niektore geometrie este viac agresivnejsie - dlhsi reach a polozenejsia hlava a pomalicky sa uz davaju i o nieco dlhsie zadne stavby. Nie som ale ziadny bikovy guru ani vyborny jazdec, umele veci a "flow" traily ma nebavia, skor som za technicke chodnicky, takze ten moj popis neberte ako zazracny bikovy etalon. Kazdy ma ine poziadavky, kazdemu sadne iny bajk. Ak mozem dat ale radu tak skor treba vyberat bicykel podla ramu, podla jeho vlastnosti a nie podla toho ze ten a ten bike ma za tu cenu XT namiesto SLX.
Zobraziť komentár 24.09.2020 - 14:10:13
10
Ja som myslel efekt zavreia rajdov pri velmi malej rychlosti (5-6km/h) sposobeny velkym trailom. ep1.pinkbike.org Proste ked otocim rajdy za 45stupnov tak sa zacnu same zatvarat. aj ked len stojim s nohami na zemi. Je to pre mna dost novinka pri prechode z HA 69 na 65 stupnov. Najskor tlacis rajdy do zatacky a od isteho momentu ich musis drzat bya sa nezaviereli same viac. A cim viac prenesis tazisko vpred tym je ten efekt vacsi. Prve jazdy som triafal apex doslova :-)
Zobraziť komentár 02.10.2020 - 11:12:33
10
Ja sa priznam ze neviem co to zatvaranie je. Asi s tym viem proste jazdit, netlacim ani netaham rajdy ... proste s nimi tocim dolava alebo doprava. Alebo to kompenzuje kratsi offset na vidlici. Na tom transitione sa viem otocit na chodniku tak ze zadnym kolesom opisem kruznicu s cca max 10cm priemerom.
Zobraziť komentár 02.10.2020 - 11:50:02
00
keyboard_arrow_up