Staroprameň

celkom mi uz chyba jazda po nejakych lesnych cestach a nie len po rovine.....samozrejme ze zjazdovat sa s tym nechystam

dalat ale máš technicky, konštrukčne aj taktikou/technikou jazdy oveľa väčší rozdiel medzi XC a DH jazdením (medzi tým máš ešte nacpané AM = v podstate XC ale na väčších zdvihoch so silnými brzdami a zosilnenou konštrukciou v drsnejšom teréne, kde sa už s asfaltom ráta vyložene ako s nutným zlom; EN = podobné, ale ešte technickejšie, bike s geometriou orientovanejšou na smer 'z kopca'; FR = technicky najnáročnejšie, do kopca veľmi neefektívne, DH = iba z kopca, vysoká rýchlosť, ale na rozdiel od FR bez "podrazov" na trati) - napr. v XC sa fakticky neskáče a smerom k FR stále viac
pozri si XC preteky ako sa tam lieta a pouvažuj prečo sa XCčkárom hovori chrti
a jeden príklad za všetky prikladám ako foto... okolo som kedysi chodieval s 20 kg batohom na favorite na jaskyniarske akcie... raz som sa tam nechutne zdžubal po tom, čo som v zjazde vošiel do vyjazdenej koľaje so štrkom, zatiaľ čo XCčko tu má excelentný výkon smerom hore aj dolu (inak aj na TDF som videl frčať žiletkárov po KADEČOM, ale to je samozrejme chvíľkový extrém na preverenie jazdcov, techniky a roztrhanie pelotónu) a bezpečné ovládanie po vlete do či koľaje, či štrku, či komba týchto 2 faktorov
víkendová jízda okolo Petržky po pohraničiarskej signálke s občasnou polňačkou a občasným bahienkom - takisto XC lepší ako čokoľvek iné (pričom asi to sa myslelo že by mala byť hlavná oblasť nasadenia crossu)
proste XC je najväčší univerzál, na ktorom sa dá zvládnuť najväčší rozsah terénnych podmienok a pri svojej hmotnosti je to celkom raketa; iste že mnohokilový AM či EN bike s 2,2" a širšími gumami na asfalte je trápenie nevinných, ale je to tak, že aj obutie treba prispôsobiť tomu, kam práve ideš (ja mám 2 páry kolies, aby som nemusel prezúvať), správne nafúkať, ... dvojpalcová XC Dry nabúchaná na 3,5 baru nema problema

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up