Teoreticke posobenie sil, kotuce vs. V-brake

Pokusil som sa urobit rozbor posobenia sil na vidlicu v predozadnom smere, krutom sa nezaoberam.

Predpoklady:
- stlacenie vidlice a pripadny jeho dopad sa zanedbava;
- brzda je idealna a dokaze vyvinut neobmedzenu brzdiacu silu, cize koleso pri brzdeni je mozne dostat do smyku bez ohladu na priemer kotuca;
- velkost bzdnej sily trenim (fialova) je vymysleny, vsetky ostatne sily su ale presne v pomeroch pak, ramien a smerov posobenia, takze vysledky je mozne jednoducho vycitat z obrazku.

Popis sil:
- fialova, brzdna sila vznikajuca trenim (u vsetkych obr. rovnaka);
- modra ciarkovana, brzdna sila na kotuci v bode brzdica;
- modra, brzdna sila na kotuci, prenesena pre nazornost;
- zelena, vyslednica posobenia oboch brzdnych sil (modra+fialova);
- cervena, adekvatna cast vyslednice, posobiaca krut vidlice;
- zlta, adekvatna cast vyslednice, posobia zanorenie vidlice.

Vidlica je namahana krutom cervenou silou, posobisko sily je v osi naboja, bod otacania (rameno) je spodna miska hl. zlozenia.

Zaver 1 (teoreticky paradox):
Ak je brzdna sila, ktoru vyvinie brzdic, neobmedzena, potom je vidlica namahana tym viac, cim je polomer kotuca mensi, pretoze je potrebna vacsia sila na brzdici. (sameho ma to prekvapilo)

(Citajte vsak dalej, pokracovanie v 2. prispevku)

28.3.07 - vymeneny obrazok PDF za JPEG od Rasta (ak nevyhovuje, dajte vediet a dam povodny)

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up