Jano1987 Mas uplnu pravdu mapy su pekne, dokonca som ochotny pripustit, ze napustanie a vypustanie by mohla byt z dnesneho pohladu sprostost, ale to ze vo variante A sa s takou prevadzkou ratalo a dokonca sa hovorilo o zapachu sedimentu pri vypustani je proste fakt. Je to v projekte, bolo to tak planovane. Az sa dostanem na byt u rodicov ti to najdem. Dnes sa je k tomu uz tazko dostat, neviem ci su tie projekty vobec verejne dostupne. To co vravis o vypusteni a napusteni je urcite pravda, nemam silu to preratavat. Ale neviem ci je ti jasne ako to chceli prevadzkovat. Nahradili jedno dunajske koryto dvomi (kanal a stare koryto) Obe schopne preniest 100rocnu vodu. Cize ziaden problem jedno otvorit a druhe zaviriet v extreme. Kapacita turbin vo VD Gabcikovo je zasadne mensia ako mala byt podla A variantu (presne cisla si uz nepamatam su to roky co som drzal tie projekty v ruke), ale aj dnes su schopne prepustit takmer 100rocnu vodu. Zabezpecenie splavnosti v kanaly nie je problem plavebna draha ma prehlbeny profil, ak by nebola zanesena dalo by sa tam plavit aj keby isla hladina celej zdrze dolu o 2-3m. To sa dalo vidiet ked opravovali hradzu, hladina bola dolu o min 2m a plavba dalej veselo fungovala. Problem je pod VD Gabcikovo a na to malo stat Nagymaros, A splavne malo byt aj stare koryto Dunaja preto tie natahovacky kvoli plavebnym komoram v Cunove. Madarov sme vlastne odrezali od polovice rieky.

A este k zahlbovaniu, Dunaj zo sebou nesie strkopiesky v koryte tie sa valia dole prudom s vodou. Ked im das do cesty priehradu porestanu sa valit. Ale Dunaj bude dalej odnasat spod priehrady. Vysledok zahlbovanie koryta. A s tym kelsanie spodnej vody a vysychanie jazier a ramien. To sa vraj stalo po vybudovani zdrzi pod Viednou. Vraj to bolo tak zle, ze nakladny pristav v BA bol na suchu.

A tiez pridam jednu peknu mapu:imageserver.jpg

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up