Dán Mikael Pedersen vyrábal bicykle, ktoré sám vynašiel, v Dursley v Anglicku v posledný rokox 19.storocia.Repliky sa vyrábajú dodnes, jedna z dalsix dielni je v Nemecku, druhá v Dánsku. Jednu dobu sa vyrábali pre nemeckého výrobcu v Čechách u Fořta. Jazda na Pedersen je pohodlie a akási ľahkosť jazdy a nezabudnuteľný zážitok.Na slovensku su zatial 2ks,moj a kamosov na foto .

Narodil sa v Dánsku v roku 1855 a Mikael Pedersen má v histórii cyklistiky nejasné miesto. Bol to jedinec, ktorý mal vzácny mix tvorivosti, predstavivosti, schopnosti a schopnosti, a jeho chápanie mechaniky v kombinácii s jeho technickými schopnosťami mu umožnilo priniesť svoje početné myšlienky do reality. Zároveň jeho ponuré a nepredvídateľné správanie mu spôsobilo príležitostné finančné a právne problémy, ktoré viedli k vynechaniu príležitostí pre širší obchodný úspech, a možno to je dôvod, prečo sa stalo zabudnutou poznámkou namiesto známeho mena v cyklistickej tradícii.

Poľnohospodárske stroje boli veľkým podnikaním koncom osemdesiatych rokov a Pedersen získal patenty na rôzne vylepšenia v zariadení na výrobu mlieka. Predaj výrobných práv mu poskytoval licenčné poplatky a stal by sa z neho bohatým človekom podľa dnešných štandardov, ale keď sa licenčné poplatky stali sporadickými, začal hľadať iné príležitosti.

Presvedčený, že sa v roku 1893 presťahoval do Dursley, Anglicka, Pedersen začal sústrediť svoje úsilie na svoje jedinečné bicykle. V roku 1894 mu bol udelený patent na dizajn bicyklov, ale o niekoľko rokov predtým postavil bicykel na drevo. Motocykel bol pevný, a v patentovej prihláške sa uvádza, že pôvodne nastavené rukoväte s nízkym osadením "kravského klaksónu" boli určené na odpočinok nožičiek!

Anglický charizmatický finančný a korporatívny podvodník Ernest Hooley bol zjavne človekom, ktorý bol ďaleko pred časom a sám fascinujúci príbeh, ktorý poskytol finančné prostriedky na vytvorenie Pedersen Cycle Frame Co. v roku 1896. Boli vyvinuté úsilie na presvedčenie ostatných spoločností o bicykloch vyrábať dizajn Pedersen na základe licencie a na Národnom cyklistickom výstave v Anglicku v roku 1897, najmenej šesť rôznych výrobcov predstavilo svoje Pedersenove bicykle okrem tých, ktoré zobrazil Pedersen Cycle Frame Co. Ale cyklistická tlač v tom čase bola zjavne bezvýrazná s Pedersenovým dizajn a nedostatok kritického uznania znamenali, že výroba zostala veľmi obmedzená.

Keď dôkazy o korupčných podvodoch nesúvisiacich s podnikaním Pedersen konečne zachytili Hooleyho v roku 1898, dostal sa do konkurzu a strata finančnej podpory prinútila Pedersena vytvoriť inú spoločnosť známu ako Dursley Pedersen Cycle Co, aby vyrobila svoj dizajn , a to je spoločnosť, ktorá je najviac spojená s unikátnym bicyklom Pedersen. Keďže bicykel začalo vyraďovať preteky a vytváralo množstvo záznamov, cyklistická tlač si všimla. Pedersen dokonca postavil superlehký závodný stroj s použitím extrémne tenkostěnných rúr, 24 palcových drevených ráfikov a vŕtanie všetkých komponentov, aby sa znížila hmotnosť. Tento bicykel stále existuje a údajne váži menej ako 10 libier!

Dobrý tlač začal vytvárať záujem zákazníkov a predaj bicyklov Dursley Pedersen sa naďalej zvyšoval. Na vrchole spoločnosti pracovalo až 50 ľudí, ktorí produkujú viac ako 30 cyklov týždenne. Vytvorili sa tandemy, triplety a štvorce, ako aj skladacia verzia. Obmedzená nastaviteľnosť znamenala, že bolo ponúknutých 8 rôznych veľkostí rámcov a rámce boli potiahnuté sklom v rôznych farbách. Poniklovaný rám bol tiež k dispozícii. Nosič golfovej tašky a nosič zbraňov boli okrem rôznych vrecúšok aj niektoré z dostupných doplnkov a firma v skutočnosti predala Pedersenom navrhnutú sukňu na členku, aby ženy mohli jazdiť skromne. Pedersen zameral svoju energiu na výrobné procesy a začlenil technické vylepšenia do výrobných cyklov, pridával také veci ako náhlavné súpravy s guľkovým ložiskom a nastaviteľné riadidlá. Pozornosť na detaily je zrejmé z týchto obrázkov obnoveného Dursleya Pedersena z roku 1905.

Katalóg z roku 1903 ponúkol patentovaný dizajn Pedersen pre 3-stupňové nábojové zariadenie, založené na princípe predstihu, aj keď dizajn nebol celkom pripravený na výrobu. Bola to trecia spojka, ktorá sa ukázala ako nespoľahlivá v používaní, a Pedersen sa zdráhal upraviť svoj dizajn. Ale predaj bol zaúčtovaný a bez funkčného produktu, ktorý bol dodaný, bola spoločnosť nútená likvidovať a predávala sa do roku 1905. Noví majitelia sa rýchlo presťahovali, aby upravili konštrukciu spojky, ale ešte niekoľko rokov zachovali vajcovité náboje , čo slúžilo na obmedzenie komerčného prijatia hubu.

Bicyklov Dursley Pedersen a prevodovky Pedersen, pokračoval v produkcii, ale Mikael sa viac nezúčastňoval výroby, keďže bol nútený vzdať sa kontroly nad svojimi vynálezmi. Bohužiaľ, drahocenný čas bol stratený a historická príležitosť mu umožnila vykĺznuť. To, čo sa stalo známym ako 3-rýchlostný náboj Sturmey-Archer, bol uvedený na trh približne v rovnakom čase a začal preukazovať svoju spoľahlivosť pri každodennom používaní.


Výroba bicyklov Dursley Pedersen sa zastavila v roku 1917, ale dizajn naďalej vyrábal v Londýne iní už niekoľko rokov. Okrem svojho pokračujúceho úsilia v oblasti poľnohospodárskych strojov Mikael už dávno upriamil pozornosť na aplikáciu svojho 3-stupňového prevodového stupňa na motocykle, ktoré boli samozrejme založené na rámčeku Pedersen, ale opäť mohol prejsť drahocenný čas boli vykonané zmeny dizajnu a dizajn motocyklových rozbočovačov nikdy nebol komerčným úspechom.

Pedersen pokračoval vo svojom pôsobení v iných oblastiach a zostal plodným vynálezcom a jeho meno je spojené okrem iného s magneto dizajnom, presnými meracími meradlami a muníciou. Bol dokonalým hudobníkom, ktorý si vyrobil vlastné nástroje, pripravil si vlastné pivo a miloval praktické vtipy, ale do roku 1920 sa jeho tvorivé schopnosti začali utrpieť a vrátil sa späť do Dánska, kde zomrel v komunite starších občanov v Kodani 1929.

V roku 1978 Jesper Sølling znova objavil dizajn Pedersen a začal budovať rámy. Po viac ako storočí je dizajn Pedersena naďalej príkladom unikátneho remeselného spracovania vo svete masovo vyrábaných konvencií. Pedersen bicykle sú spojením s minulosťou, keď cyklistika priniesla nezávislosť a slobodu pohybu, keď kvalita bola zjavná, keď mali záležať na detailoch, keď bol štýl krásny

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up