visibility 642
comment 0
thumb_up0thumb_down

Nehadajte sa tu, pls.

Kto ma neobmedzeny rozpocet a nezalezi mu kolko € da za E-bike tak uz ani nemusi dalej citat, lebo si kupi najvacsiu baterku.
V podstate ani ti, co so sebou budu vozit nahradnu baterku.
Ti, kt. staci ten odkaz na Bosch Range od Castiela tiez nemusia.
Z mojich skusenosti co som to porovnaval uz davnejsie je to celkom dobre na rovinky. (pozri obrazok na konci, skusal som rovinku BA-Gabcikovo a spat)
---

Kto si precital moje prispevky vyssie a troska nad tym rozmyslal, tak chape o com pisem.
Zhodneme sa na tom, ze DOJADZ je vysostne individualny.

Ak chceme vediet aku baterku minimalne potrebujeme (Pozor ratame, ze motor je neustale zapnuty, pomaha nam a ideme stale do kopca)
Je presnejsie uvadzat:
* vm = vyskove metre na 100% baterky (vyratane)
* priemerne stupanie (sklon) % = len cisto stupanie (cize bez rovnych a klesajucich usekov, pretoze tie skresluju stupanie a potom aj vysledok)
* Povrch
* vaha

* pripadne vykon vo Watt (ti, kt. maju wattmetre, pripadne im to cyklocomp meria ako napr. KIOX od Boschu)
Vykon cloveku napovie aku namahu jazdec pri tom stupani mal aby to mohol porovnat so sebou

Teda tie prve styri udaje su to minimalne, podla kt. si vieme priblizne vyratat ako dlho nam vydrzi baterka, podla nasich kriterii. (cize netreba udavat pocasie, vietor, kadenciu, rychlost, rocne obdobie ...)
Kazdemu je jasne, ze baterka v zime sa rychlejsie vybija tak si tam odrata napr. -20%. Ja napr. v zime nezvyknem jazdit Ebike.
Z tychto udajov sa da potom celkom slusne urcit aku baterku potrebujete na svoje vylety, zjazdy, traily.
Teda kto co preferuje.

Teda napr. mate udaje
ECO; 7,4%; asfalt, 82kg, ~200W = 3 000 vm
TOUR+; 7,4%; asfalt, 82kg, ~200W = 1 900 vm

Ten co jazdi traily a vie podla mapy, ze k trailu vedie cesticka, kt. ma 200 vm, ~7% stupanie, je to asfalt
tak si lahko vyrata, ze to na 100% baterky a ECO dokaze urobit
3000vm / 200vm = 15x

Na Tour+ potom
1900vm / 200 = 10x (+/-) (poslednu jazdu pojde napr. ECO/TOUR+)

Kto chce vediet aku prejde vzdialenost:
200vm / 7% = 2,86 km (pripadne z mapy)
Trail ma napr. 4 km (podla mapy)
=> 1 kolo = 6,86 km

ECO: 15x = 102,9 km
TOUR+: 10x = 68,6 km

Ale Trialistu zrejme nezaujima aku prejde vzialenost ale kolko krat je schopny dany trail prejst.
Resp. kolko trailov je schopny na 100% baterky prejst.
Takze z tychto udajov si vie urcit aku baterku (minimalne) bude potrebovat podla toho ake dopomoci chce vyuzivat.

Podobne postupuje aj ten co si jazdi len vylety (ako napr. ja) a vie si to priblizne vyratat podla svojich kriterii.
Takze napr. mne, momentalne 625 Wh baterka v pohode staci. Este som ju nikdy nedal na 0. Max som minul 59%.
---

Na rovinke, ci budete mat 120kg alebo 80 kg, tak v dojazde nebude zasadne veliky rozdiel. Mozno 8-10%. Pretoze tazsiemu pomaha aj vyssia hybnost ked sa uz rozbehne.
Kazdy to poznate, ze najtazsie je sa rozbehnut, potom na udrzanie urcitej rozumnej rychlosti (pri vyssej rychlosti je aj vyssi odpor vzduchu) uz treba menej energie.
Ale v kopcoch je to uz ina kava a tam uz sa rata kazde kilo navyse, pretoze uz tlacite aj proti gravitacii.
Cize 80kg biker v kopcoch odjazdi na 100% baterky vyrazne viac ako ten 120 kg.
Zase naopak dole kopcom pojde rychlejsie tazsi. (ziadne technicke useky)
---

Kto chce vediet ako na tom je on sam, nechce sa spoliehat na rozne stranky, ci rady od ludi, tak si staci urobit vlastne meranie.
Vyberte si usek, kt. ma len stupanie a vyskusajte ten usek s roznymi stupnami dopomoci. Odporucam aby mal aspon 200-300vm. Chodte to tak ako keby ste isli normalne, netreba sa hnat za megavykonmi.
Kludne pocas vyletu.
Pojdete tadial druhy krat tak si ten dany usek vyslapete s inym stupnom dopomoci a na dalsom vylete dalsi stupen. Pripadne mozete skusit kombinaciu ECO/Trial (50/50). atd.
Takto si budete vediet urcit ako na tom ste, co sa tyka vm a spotreby baterky a nasledne si viete vyratat kolko teoreticky dokazete nastupat na 100% baterky.

Ti co mate palickove meranie spotreby a neviete sparovat ebike cez cyklocomp a bluetooth to asi nezmeriate dostatocne presne.
Ti co maju napr. Shimano EP8 pouzite apku E-tube ride (pozri obrazok). Sparujete cez bluetooth. Zaznamenate si dany usek. Ulozite a ten vam ukaze v % kolko ste minuli baterky.
Samozrejme presnost merania je +/- 1%
Pretoze to nezaznamena % v desatinach ale cele cislo, teda nie 19,1% alebo 19,9% ale 19%
U paliciek je daleko horsia presnost merania. Ked niekomu zostane 3/5 paliciek tak neviete, ci mate 59,9% alebo 40,1% takze presnost je +/- 20%

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up