scheduleNaše predajne a otváracie hodiny
Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Výpredaj - posledné kusy v zľave
Novinka - modelový rok 2025

Orbea RISE SL M10 630 Wh 29 elektrobicykel, tanzanite carbon view/carbon raw

MOC 8 199 
7 799 
Našiel si lepšiu cenu?
Zvoľ si prevedenie
Služby k nákupu tohto produktu
build Osobný odber s poskladaním a garančným servisom zdarma
local_shipping Poštovné alebo dovoz bicykla zdarma
payment Nákup na splátky  Vypočítaj si splátky
Chceš si bicykel nezáväzne vyskúšať?
Zvoľ si osobný odber na predajni a rozhodni sa na mieste.

Orbea RISE SL M10 29 elektrobicykel

Úroveň a kvalita výbavyhelp
Športová a výkonnostná cyklistika

Seriózne športové náčinie pre intenzívnu a pravidelnú jazdu v teréne, kde sa môžete 100 % spoľahnúť na dostatočný výkon a komponentové osadenie.

Špecifikácia
Motor
Shimano EP801
Mierna až vyššia výkonnosť
Batéria
Orbea Internal 630 Wh
Pre náročné a dlhšie jazdy
Rám
Orbea Rise OMR 2025, 140 mm travel, 29" wheels, Concentric Boost 12x148 mm
Vidlica
Fox 34 Float Factory 140 mm Grip X QR15x110 Kashima
Profesionálna úroveň
Tlmič
Fox Float Factory 2-Pos Adjust Evol LV Kashima custom tune 210x50 mm
Profesionálna úroveň
Radenie
Shimano SLX SL-M7100 I-Spec EV
Športová a výkonnostná cyklistika
Prehadzovačka
Shimano XT RD-M8100 SGS Shadow Plus
Športová a výkonnostná cyklistika
Kazeta
Shimano CS-M7100 10-51T 12-Speed
Športová a výkonnostná cyklistika
Reťaz
Shimano CN-M7100
Kľuky
Shimano Steps FC-EM600
Pre pravidelné a dlhšie jazdy
Brzdy
Shimano XT BR-M8100 Hydraulic Disc
Športová a výkonnostná cyklistika
Kolesá
Oquo Mountain Control MC32TEAM, alloy hookless rim, DT350 6IS hub, 32 mm internal width, Sapim D-Sprint / Race spokes, 29"
Plášte
Schwalbe Wicked Will Evo TLE, 29x2.40" Super Race, Soft Compound, Addix, Brown
Sedlovka
OC Mountain Control MC21, 31.6 mm, Dropper
Sedlo
Fizik Terra Ridon X5 145 mm
Predstavec
OC Mountain Control MC20, 0°
Riadidlá
OC Mountain Control MC21 Alu SL, Rise: 20, Width: 800
Gripy
Ergon GXR
Hlavové zloženie
Alloy 1-1/2", Black Oxidated Bearing
Vodítko reťaze
Orbea Rise chainguide
Detaily produktu
Pohlavie Pánske, Unisex
Modelový rok 2025
Počet prevodov 1x12
Sada Shimano XT, Shimano SLX
Farba tanzanite carbon view/carbon raw
Materiál karbón
Priemer kolies 29"
Motor Shimano STePS EP8
Batéria 630 Wh
Brzdy Kotúčové hydraulické
Vidlica Vzduchová
Zdvih vidlice 140 mm
Zdvih zadnej stavby 140 mm
Teleskopická sedlovka áno
Typ tlmiča Vzduchový
ID produktu 311535
Orbea RISE SL M10 – je niečo na tomto e-biku vôbec zlé?

Ovládateľný, rýchly a spoľahlivý elektrobicykel, ktorý neurazí svojou hmotnosťou, prekvapí vás výkonom motora a očarí dojazdom.

So superlight elektrobicyklami som až do tohto testu nemal žiadne skúsenosti. Aký silný bude motor? Ako sa bude prejavovať nižšia hmotnosť v teréne? Bude bicykel dostatočne tuhý a odolný? Mal som veľmi veľa otázok…

Orbea RISE SL M10 test, Orbea RISE SL M10 recenzia

Parametre

Nebudem chodiť okolo horúcej kaše. E-bike je postavený na karbónovom ráme (pre 29" kolesá) so zdvihom 140 mm. O pruženie sa stará Fox Float Factory 2-Pos a Fox 34 Float Factory 140 Grip X. Na tlmiči máte páčku, ktorou viete pruženie „uzamknúť“ a ovládať tak aj ďalšie nastavenie low speed kompresie.

Vidlica taktiež disponuje nastaviteľnosťou dvoch kompresií a odskoku. 34-ka od Foxu nemá páčku na zamykanie, no na highspeed točidle má výstupok, pomocou ktorého si vidlicu jednoducho pritlmíte.

Orbea RISE SL M10 test, Orbea RISE SL M10 recenzia
RISE funguje na motore Shimano EP801 RS Gen2 MC s krútiacim momentom až 85 Nm. Batéria má kapacitu 630 Wh. Pri výbere modelu RISE máte možnosť medzi 420 a 630 Wh batériou. To bude mať vplyv aj na hmotnosť. K dispozícii je range extender s kapacitou 210 Wh.

Prekvapením boli 2-piestové XT-čka od Shimana. Očakával som skôr 4-piesty, keďže ide o e-bike. Aj keď je to SL-kový elektrobicykel, stále sa pohybujeme na hmotnosti okolo 20 kg. XT-čka spolupracujú s Galfer kotúčmi (180 mm), rovnako nájdeme na bicykli prehadzovačku z rovnakého modelového radu XT, ktorá spolupracuje s ostatnými komponentmi pohonu od rovnakého výrobcu, ale už z nižšieho radu SLX.

Orbea RISE SL M10 test, Orbea RISE SL M10 recenzia
Kolesá, riadidlá, predstavec a teleskopku si dodáva ORBEA a sú označené pod značkami Oquo (kolesá) a OC (ostatné komponenty). Pri veľkosti M je to 40 mm predstavec OC Mountain Control MC20, 0°, 800 mm riadidlá s 20 mm risom OC Mountain Control MC21 Alu SL, 200 mm teleskopka OC Mountain Control MC22 a kolesá poskladané z ráfikov Oquo Mountain Control MC32TEAM (32 mm vnútorná šírka), nábojov DT350 a špicov Sapim D-Sprint/Race.

Kolesá sú obuté do plášťov Schwalbe Wicked Will (29x2,40") v modrej speedgrip a oranžovej soft zmesi.

Prvá jazda

Prvú jazdu na modeli RISE som absolvoval hneď po daždi. Snažil som sa načítať všetky moje dojmy a postrehy, až kým neprišiel zjazd. Ten sa premenil na boj o prežitie. V Bratislave máme krásny trail Slalomka, ktorého čierna časť je pomerne strmá. Je tam prašný podklad, na ktorý keď naprší, tak to nie je bohviečo. Minimálne s plášťami, ktoré mal RISE obuté.

Schwalbe Wicked Will nemajú ani zďaleka dostatočne agresívny dezén na to, aby prerazili počiatočnú časť blata a zaryli sa do tvrdého podkladu. To znamenalo šmýkanie - ako zadného, tak aj predného kolesa.

Dobre, prvé pocity možno neboli tie najlepšie. Vedel som však, že RISE má veľký potenciál.

Orbea RISE SL M10 test, Orbea RISE SL M10 recenzia

Testovanie - dojazd

Pred ďalším testovacím dňom som sa napojil na ovládanie motoru pomocou appky E-TUBE. Nastavil som si najvyšší možný výkon - až 85 Nm, agresívne odpojenie prípomoci po 25 km/h a čo najväčší dojazd motora, aby ešte chvíľu pomáhal, keď prestanem šliapať. Mal som dostatok času na to, aby som hneď otestoval dojazd. Do vybitia vydržal RISE úctyhodných 27 km a cez 1500 v. m - podotýkam že to bolo na najvyššom móde prípomoci. Takže dojazd sa zhoduje s tým, čo deklaruje výrobca.

Teraz k motoru. Ten mi prišiel jednoznačne slabší od bežných plnohodnotných elektrobicyklov. RISE vyžadoval, aby som silnejšie šliapal do pedálov. Ani s najvyšším módom prípomoci sa nedá ísť štýlom lahodného točenia kľukami. Na druhej strane sa nebál silu znásobovať. Ak šliapem slabo, slabo pomáhal. Ak som išiel bomby, tak bola dopomoc viac než dosť.

Orbea RISE SL M10 test, Orbea RISE SL M10 recenzia
Agresívnejší prejav a dojazd motora mi s kombináciou najvyššieho možného krútiaceho momentu vyhovoval. RISE bol svižný, rýchly a musím povedať, že ma v ničom neobmedzoval.

Nastal jeden moment, keď som bol pomerne ďaleko od domu a už začala blikať kontrolka batérie. Išiel som s minimálnou prípomocou a namakal som sa v princípe rovnako ako na klasickom bicykli. Najviac mi vyhovoval asi stredný režim - o čosi rýchlejší od klasiky, ale stále som musel ísť dosť aj za svoje.

Ovládanie

Ovládač je malý, šikovný a jedinou nevýhodou je, že neukazuje percentá ani paličky batérie. V podstate údaj o stave batérie zobrazuje jedna malá ledka. Keď začne blikať, mali by ste zvládnuť cca 300 v. m. Teda tak to bolo v mojom prípade. Výhodou však je, že si viete cez Bluetooth ovládač spárovať a percentá batérie uvidíte buď na mobile, alebo na cyklopočítači.

Orbea RISE SL M10 test, Orbea RISE SL M10 recenzia

Prejav v teréne

S RISEom som sa zžil po pomerne krátkej dobe. Postrehol som niekoľko plusov aj mínusov. Začnem najskôr negatívami.

Prvé negatívum je pukajúce „hlavko“. Možno by chcelo servis - premýšľate. Ale tak som bicykel dostal, preto to sem píšem. Je ale pravdou, že ide o testovací model, ktorý bol predtým na viacerých akciách. Keď sme už pri tom, cez „hlavko“ idú káble. Škoda, bude to robiť mierne problémy pri čistení alebo menení ložiska, preto sa mi do toho ani nechcelo.

Druhým negatívom sú plášte, no to je moje subjektívne hodnotenie. Sú rýchle, ľahké… Ale absolútne vôbec nedržali na blate, no to som aj očakával. Nevedel som však poriadne otestovať bicykel aj v bežnom teréne, nakoľko keď som začal tlačiť na pílu, trochu ma šmýkali. Brzdný účinok nebol taktiež najlepší. Urobil som výnimku a na pár jázd som tam nahodil moje obľúbené Maxxisy. V rámci MyO light programu je možné si priamo u výrobcu navoliť agresívnejšie Maxxis DHR II a Assegai.

Tretie negatívum je vo forme nedostatočnej brzdnej sily. RISE má stále tesne pod 20 kg - bez pedálov. A tu by boli 4-piesty aspoň na 200–vkách kotúčoch nevyhnutnosťou. Dvojpiesty aj v spolupráci s Galfer kotúčmi kúsali dobre - brzdný účinok bol veľmi dobrý, no postupom času sa znižoval. Na niektorých úsekoch som musel dobrzďovať trochu skôr. Opäť, tak ako pri plášťoch, aj tu si viete zameniť brzdy v rámci MyO za silnejšie Shimano XT M8120. Program personalizovania sa však netýka iba komponentov, ale aj dizajnu, teda farby rámu či nálepiek. Všetky tieto upgrady stoja ale o niečo viac.

Štvrté negatívum je klepanie motora.

Orbea RISE SL M10 test, Orbea RISE SL M10 recenzia

Plusy vs. mínusy

No a teraz prejdem na pozitíva, ktorých tiež nie je málo. S RISEom som sa zžil pomerne skoro a sadol mi hlavne čo sa týka geometrie - je dostatočne obratný a hravý. Reach už bol skôr na hornej hranici, ale limity som nepociťoval - v mojom prípade (výška 175 cm) by sa dal vymeniť za kratší. Stabilita bola postačujúca, no ak by som sa mal prikloniť iba na jednu stranu, tak by som povedal, že RISE bol viac obratnejší ako stabilný. Je na to však predurčený. Má iba 140 mm zdvihu. Prečo iba?

Orbea RISE SL M10 test, Orbea RISE SL M10 recenzia
Pokiaľ máte nesprávne nastavené pruženie, môžete mať zdvihu koľko chcete. Rovnako sa inak správa Factory pruženie oproti bežným performance verziám - teda v tomto prípade 2 nastavenia kompresie.

Prejdem teraz na najzábavnejšiu časť testu. Vymenil som plášte za Maxxisy - aby som mohol stopercentne veriť bicyklu, ktorý testujem, a potom sa išlo na nastavovanie pruženia.

Ak nie je ideálne nastavené pruženie, tak cez 140 mm zdvihu iba „preletí“ a skôr prídete na limity. Existuje aj opak - že bude extrémne „tupé“ a nebude fungovať celý zdvih. V mojom prípade som cez 10-krát jazdil jeden trail, kde boli rôzne typy nerovností, vyššie aj pomalšie rýchlosti, dropy a podobne.

Orbea RISE SL M10 test, Orbea RISE SL M10 recenzia
Nebolo to jednoduché, no dovolím si tvrdiť, že som pruženie nastavil výborne. Citlivosť a opora v zdvihu mi posunula schopnosti RISEu pomaly na úroveň endura. Veľmi dobre som sa na ňom cítil, v podstate som sa na limity dostával iba pri extra vysokej rýchlosti, kde už nestačili ani brzdy. Samozrejme, pri poriadne veľkých skokoch sa ani 140 mm už nedá oklamať a pocítite dorazy.

V rozbitom teréne mal RISE dostatok gripu, no stále je to skôr rýchly elektrobicykel ako žehlička, ktorá by zvládla všetky terény, do ktorých ju pustíte. Postupne som začal prichádzať aj na limity 34-ky vidlice, ktorá sa pri drsnejšom zaobchádzaní trochu krútila.

Orbea RISE SL M10 test, Orbea RISE SL M10 recenzia

Krutá realita

„Ak toto zvládol RISE SL, čo zvládne LT verzia?“ pýtal som sa sám seba. Na druhej strane, keď som RISE vrátil, tak prišiel „reality check“ – cena. Najvyšší model exceluje pružením, to je kategória komponentov, ktorú som ocenil a za ktorú som ochotný priplatiť asi najviac. Cena 8 000 € je pre mňa ale stále úplne iný vesmír a ak by som niekedy do tak prémiového bicykla išiel, asi by som si zvolil LT verziu. Ak by som ju vyšperkoval a vyladil, asi by som mal svoj dreambike na domáce vozenie.

Elektrobicykel bol testovaný vo veľkosti M. Nameraná hmotnosť s pedálmi bola 20,12 kg. Parametre testovacieho jazdca: výška 175 cm, hmotnosť 73,5 kg.

Testovaný Orbea RISE SL M10 nájdete na našom shope za cenu 8 199 €.
Zdroj fotografií: archív autora
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Presnejšie miery a geometriu každého modelu nájdete na stránke výrobcu.

Cestné
Veľkosť 47 49 51 53 55 57 60
Výška jazdca (cm) 155 - 160 160 - 166 167 - 172 173 - 179 180 - 185 186 - 191 192 - 207
Gravel
Veľkosť XS S M L XL XXL
Výška jazdca (cm) 155 - 166 167 - 172 173 - 179 180 - 185 186 - 191 192 - 207
Horské
Veľkosť S M L XL
Výška jazdca (cm) 155 - 170 165 - 180 179 - 190 185 - 198
Urban/mestské 
Veľkosť XS S M L XL
Výška jazdca (cm) 150 - 160 160 - 170 170 - 180 180 - 190 190 - 200

Všetky bicykle ponúkané na MTBIKER shope sú nové, nejazdené, od oficiálneho distribútora a s plnou zárukou. Viaceré značky dokonca ponúkajú po registrácii doživotnú záruku na rám. Všetok záručný servis vykonávame v MTBIKER predajniach po osobnom doručení alebo po zaslaní bicykla (alebo jeho časti) kuriérom.

Náš postup expedície bicyklov je nasledovný:
  1. Bicykel je vybratý z krabice od výrobcu.
  2. Bicykel je poskladaný, skontrolovaný a nastavený (prehadzovač, prešmykač, tlmič, vidlica, kolesá...)
  3. Bicykel je opatrne zabalený naspäť do krabice a odoslaný
  4. Ak si bicykel objednáš na osobný odber alebo dovoz domov, bicykel Ťa bude čakať poskladaný a skontrolovaný
  5. Ak si bicykel objednáš kuriérom na svoju adresu, doma treba urobiť nasledovné:
    1. Bicykel vybrať z krabice a opatrne odstrániť ochranné fólie a materiál
    2. Namontovať riadítka do predstavca (1 minúta, potrebný je imbusový kľúč 4 alebo 5 mm).
    3. Namontovať predné koleso do vidlice (1 minúta, bez potreby náradia ak má bicykel rýchloupinák).
    4. Uvoľniť skrutky na hlavovom zložení, zarovnať predstavec s kolesom, dotiahnuť vrchnú skrutku na krku vidlice a následne dotiahnuť hlavové zloženie (2 minúty, potrebný je imbusový kľúč 4 alebo 5 mm).
    5. Namontovať pedále do kľúk, pričom treba namazať závit pedálu a opatrne namontovať správnou stranou (1 minúta, potrebný je imbusový kľúč 8 mm alebo 15 mm francúzsky kľúč).
    6. Namontovať sedlovku do rámu (10 sekúnd, bez potreby náradia ak má rám rýchloupinák).
    7. Dofúkať pneumatiky a prípadne vidlicu a tlmič na požadovaný tlak (2 minúty, potrebná je pumpa).
    8. Skontrolovať dotiahnutie imbusov a rýchloupinákov (2 minúty, potrebný je imbusový kľúč 4 a 5 mm).
    9. Vyraziť na testovaciu jazdu! S bicyklom zaobchádzaj opatrne, kým si na seba zvyknete. Ak má bicykel kotúčové brzdy, od novoty bude ich výkon obmedzený - svoj plný výkon nadobudnú po 4-5 silných brzdeniach z vyššej rýchlosti.
Ilustračné video k nastaveniu bicykla:
Hodnotenie produktu  (0 hodnotení)
0/5
(0 hodnotení)
(0 hodnotení)
(0 hodnotení)
(0 hodnotení)
(0 hodnotení)
(0 hodnotení)

Ako hodnotíš produkt ty?
Pridať hodnotenie
Pomôž ostatným, získaj body a nakupuj lacnejšie až o 15 % vďaka vernostnému systému
Hodnotenia verified Overené nákupy

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne hodnotenia

Formulár sa odosiela
Pridaj hodnotenie
Formulár sa odosiela
comment Otázky k produktu

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne otázky

Formulár sa odosiela
Španielska značka, ktorá sídli v srdci Baskicka a už takmer 100 rokov vyrába bicykle, s ktorými napr. vyhral olympijské zlato Julien Absalon v MTB XC alebo Samuel Sánchez v cestných pretekoch jednotlivcov. Sponzorovala aj viaceré World Tour tímy. Orbea je baskická značka s temperamentom, duchom a horami v srdci, ako sama uvádza.

Tu nájdeš odpovede na tvoje otázky ohľadom dopravy, platby, bezpečnosti a mnoho iného.

K tomuto produktu sa môžu hodiť
Prečo nakupovať u nás
Spoznaj výhody nákupu
Prečo nakupovať u nás
Viac info o nákupe
1 000 000+ objednávok

Sme najväčší cyklistický e-shop na Slovensku overený desiatkami tisíc spokojných zákazníkov.

Jedinečný zákaznícky servis

Sme k dispozícii cez email, chat, telefón alebo osobne v MTBIKER centre.

Aktívne podporujeme cyklistiku na Slovensku

Aj vďaka Tvojej objednávke podporujeme rozvoj cyklistiky.

Bezpečný nákup a metódy platby

Proces platby je bezpečný a ponúkame Ti široké možnosti.

Vernostný systém

Odmeníme Ťa za nákup a takisto za kvalitné príspevky v MTBIKER fóre, e-shope, výjazdoch a fotogalérii.

MTBIKER centrum a showroom

Navštív nás v predajni s pump-trackom pri trailoch alebo v historickej budove v centre Bratislavy.

Viac info o nákupe
navigate_before navigate_next
keyboard_arrow_up