www.ghost-bikes.sk

Video: 10 dôvodov, prečo chodiť do práce na bicykli

Henry33 13.06.2019   Jazdenie Kariera Youtube Gravel Video Cestna Cyklistika Ghost

Dochádzať do práce na bicykli je niečo, čo pomôže nielen vám, ale keď nás bude viac, tak z toho môže profitovať celá spoločnosť.

Vždy záleží, aké máte možnosti, no ak stále máte výhovorku, že sa vám nechce, skúste pozrieť video, kde vám dám 10 dobrých dôvodov, ktoré možno zmenia názor alebo vás motivujú. Uvidíte, že všetky tie pozitívne veci, ktoré vám tento krok prinesie, nebudete ľutovať. Skôr naopak - budete z nich ťažiť ako v pracovnom, tak aj osobnom živote.

Video vzniklo na základe spolupráce so značkou Ghost. Jej kompletnú ponuku nájdete na tomto odkaze.

Ak sa vám video páčilo, pozrite sa aj na ďalšie v našom playliste a nezabudnite nás podporiť svojím odberom.

Páči sa ti toto video?

Podobné videá

b0b0 13.06.2019 (18:24)

Ťažko vysvetlíte niekomu, že bicyklom je to lepšie, zdravšie, rýchlejšie, keď si na toto nájde dosť protiargumentov.
-Nejdem bicyklom, vodiči áut jazdia ako blázni (pritom mu nevadí, že on sám je tiež vodič a tiež sa logicky radí k tým bláznom)
-Ťažko vysvetlíte niekomu, kto býva v nejakej satelitnej dedinke a celý posraný život robí deťom/rodine taxikára. Možno by aj išiel ale ...
-Ťažko zlomíte niekoho na cyklistiku, ak sa nemôže osprchovať v robote, bezpečne odložiť bicykel... (to sú napríklad pre mňa kľúčové veci - dve zamestnania dozadu mi nadriadený občas držkoval, že sa mu nepáči, že parkujem svoj bicykel v kancelárii pri stole - ukázal som mu ale video z bezpečnostnej kamery, ako kradnú môjmu kolegovi bicykel zo STRÁŽENEJ garáže a nechytili ho)
Z toho vychádza rámcovo to, že na dojazd bicyklom do práce chýbajú bezkolízne cyklotrasy a podpora zamestnávateľa (sprchy, šatne, dohľad na bicykle). Ostatné sa dá nejako vyriešiť.

bmat b0b0 13.06.2019 (18:43)

Jo s tým zamestnávateľom mám veľký problém aj ja . Síce sem tam idem na biku, ale znamená to pre mňa kopec obmedzení...
Ráno idem v košeli a nohaviciach s bicyklom na vlak, lebo sa nesmiem spotiť a domazať /žiadne sprchy, šatňa.../, prídem do práce bike nechávam v chodbe a celý deň tŕpnem, či mi ho niekto nezhodí.
Po práci sa nenápadne prezlečiem a utekám, aby ma videlo čo najmenej ľudí, že ako chodím oblečený po budove.... Najsmutnejšie na tom je, že je to veľká firma a dokonca tam boli funkčné aj sprchy aj šatne, len v rámci kapitalistického šetrenia všetko čo sa dá treba porušiť.... Ešte že aspoň náplň práce ma baví Tým čo zamestnávateľ vytvára podmienky na aktívny šport neskutočne závidím....

ppi b0b0 16.06.2019 (08:53)

Nechyba nic zasadne, ked chces mozes jazdit, cyklistov je malo, nieco ako cyklo-zapcha neexistuje, vcelku dobre cesty, ak nejdes na doraz spotenie hrozi viacmenej len v horucavach, vela muzov chce co najdrahsi bike lebo pozornost okolia potrebuje ale na tych 10-20 km treba nejaky nenapadny co nikto neukradne karbon superstroj si nechat na preteky

Sarinator 14.06.2019 (06:40)

Cize velke odhaleni konecne pani Hostakova vie kde je money leak

ddemo 14.06.2019 (07:20)

chodim uz niekolko rokov...na klasickej kolobezke (ziadna elektropitchovina), takze vyuzivam aj chodniky + nejake sidliskove cesty kde chodniky nie su. Rocne mi to vyda na cca 1400 km....

Stuler 14.06.2019 (08:09)

Co sa nam narodil maly, tak sa na klasicky vyjazd dostanem len sporadicky, preto som zacal dochadzat na bicykli do prace aj ja. Mam to 16 km, takze sa da struhnut aj nejaky interval a cestu domov si stale trosku predlzim, takze sa da aj co to kvalitne potrenovat, a aj manzelka to lepsie znasa

Bade Stuler 14.06.2019 (08:36)

to mas blbe, ja mam 5 mesacneho syna a bajkovat som neprestal. partnerka je chapava, vie ze sportovat proste musim tak ma pusta aj 3x do tyzdna. prestal som kvoli rodine lietat paragliding co je casovo extremne narocny sport tak je rada ze iba bicyklujem. cez tyzden tak na 2 hodky a cez vikend davam take poldnovky. mam uz dost rokov ,tak sa aj musim udrziavat vo forme aby som zasa ja stihal synovi ked sa on bude ucit bicyklovat.
Do prace sa mi na bicykli dochadzat neda, mam to do prace 5 minut pomalej chodze.

Stuler Bade 14.06.2019 (08:53)

Na bike sa dostanem v priemere tak 4x do tyzdna. Raz za cas na 3-4 hodky cez vikend, ak vyrazim skoro rano. Je to trosku tazsie, nemame ziadnu rodinu na blizku, ktora by mohla pomoct, ked treba

Bade Stuler 14.06.2019 (09:39)

Si myslíš ze nám chodí mama alebo svokra pomáhať keď chodim na bajk? Partnerka je sebestacna, ta pomoc nepotrebuje.

AdMich Bade 15.06.2019 (09:32)

Ono 5 mesačné dieťa je viac-menej plne závislé hlavne na mame, ak je kojené, tak úplne. Keď sme mali prvé, prvého pol roka som jazdil bez väčších obmedzení. Keď bola staršia, chodili sme spolu všetci, malá v sedačke. Pri druhom sa to však zvrtlo. So staršou treba do/zo škôlky, druhé zas na cicikoch nonstop. Voľný čas trávim so staršou, v sedačke mi už neobsedí, takže na dvore, alebo na odrážadle na ihrisku. Až teraz si uvedomujem, aká to bola pohoda s jedným...a do práce dochádza 69km, čo by bolo na žiletke fajn, ale tú nemám. A ani ne jej kúpu.

milancaban AdMich 17.06.2019 (11:41)

A teraz tu ked mate 3 deti... ked su dve je to pohoda.. jedno spi a o druhe sa postara zena a mas tie 2h na vyjazd volna ale ked su 3 tak to vyzera skor tak ze bicyklujes ked lezis doma na koberci na chrbte jedno-dve deti na bruchu a tocis nohami vo vzduchu. Cestou do prace stihnes 20minutovy kopec a cez vikend sa ti raz za cas postasti ze pride svokra na hodinku.

Yogisz 13.06.2019 (20:44)

S tými cestami je to ťažké; ráno ľudia trčia v zápche o to sú nervóznejší a logika, že on je tiež ten blázon za volantom, keď nejde bikom, je mylná
Platí, že 9/10 vodičov je úplne v pohode, ale ten jeden ti náladu pokazí prípadne ťa zostreli ako sa mne stalo 2x za posledných 5rokov

wulstar 13.06.2019 (23:00)

Ja sa na bicykli teraz menej spotím ako autobusom i keď v práci i tak idem do monterok. Osobne tiež by som zvážil kde človek pracuje, ako sa dá uskladniť bicykel. Či sa dá cestou cestou minúť frekventované úseky, kde jazdí veľa kamiónom a tak. Ja jazdím do práce cez trnavu a keď idem späť v pohode v mesto si čo to povybavovať s autom sa mi to nechce kým by som to zaparkoval by som ho rovno zaparkoval doma a išiel by som stade pešo.

Huti 14.06.2019 (16:21)

Čítajúc vaše komenty som naozaj rád že moja firma poskytuje všetko čo sa len da od šatní, sprchy, klietky na bicykle, prispieva na kúpu bikov 30% a organizuje cyklistickú súťaž pre celú firmu. Bohužiaľ aj u nás sa nájdu ľudia ktorí mi to stále málo

dominikkk Huti 15.06.2019 (11:01)

Čo je to za firmu?

misko_hrasko 13.06.2019 (20:16)

ja mam na chodenie do prace 40+ rokov stary favorit prerobeny na singelspeed aby bol co najlahsi, chodim iba po rovine takze fixny prevod mi vyhovuje. rovnako v budove mame sprchy aj satne, chodil som aj predtym a satne a sprchy sme nemali (prezliekal som sa na WC). Treba si najst co najoptimalnejsiu trasu a uzivat si cestu do prace

s autami je to tazko, skoro denne prichadzam do nejakych kolizii. raz ma aj zostrelila dodavka, par krat som bol velmi blizko. Vela krat som zazil ze sa vodic nevenuje tak som "dal prednost".

Bajjko 15.06.2019 (07:59)

Sprcha v práci sa dá nahradiť zčasti aj vlhčenými utierkami na detské zadočky pokiaľ sa denne sprchujete doma tak to spotenie nebude také tragické, žeby sa nedalo odstrániť pár vreckovkami...

AdMich Bajjko 15.06.2019 (12:39)

Záleží od toho, čo robíš. Ak na linke v montérkach, OK, ak pracuješ s ľuďmi v kancelárii, je to nepohodlné a ak sa stretávaš s klientmi tak nevhodné maximálne. Je to individuálne...

Marsello Bajjko 16.06.2019 (08:26)

Plne suhlasim, maly uterak a obrusky a hygiena sa da spachat uplne v pohode. Robim to tak isto a to mam do prace 60 km...a nerobim v monterkach

dominikkk 15.06.2019 (11:15)

Kto chce hľadá spôsob,kto nechce , hľadá výhovorky. Peace

AdMich 15.06.2019 (13:04)

Naša nemecká pobočka prispieva kúpu bicykla aj ebicykla. Majú vlastnú garáž aj s nabíjačkami. Dostali dresy a pláštenky s logom firmy a reflexnými prvkami.Raz mesačne organizujú cyklovýjazd pre celé rodiny. U nás sa to samozrejme nedá...lebo všetko je drahé a na nič nie sú peniaze. Musí byť aj vôľa zamestnávateľa.

mihoo 16.06.2019 (13:54)

Na bicykli do prace usterite vela casu. Ked napriklad planujete, ze sa po praci pojdete vozit 2 hodiny, je lepsie ist do prace na biku a potom z prace 2 hodiny a domov. Skoncite o 14:00 v praci a o 16:00 ste uz doma a mate odjazdene. Keby ste este isli autobusom domov, pridete len o 15:00 domov a o nejakej 16:00 len pojdete na bike a domov pridete o 18:00. To mate 2 hodiny rozdiel a to je uz dost.

corsair 31.10.2019 (20:26)

Prečo dochádzať do práce na bicykli? To hlavné nebolo povedané. Napísal som asi 15riadkov ale lepšie bude 1 slovo : Sloboda

jurda 13.06.2019 (22:12)

co to mas za prilbu?

Henry33 jurda 13.06.2019 (22:41)

Ahoj je to uvex quatro pro akurat som dal dole silty.

cistyjebo 14.06.2019 (08:15)

Nenapíšem nič nové, ale hlavným dôvodom prečo ľudia nejazdia do práce bikom je chýbajúca sprcha a bezpečný priestor pre zaparkovanie biku. Zvyšok sa dá vyriešiť. Ja som ho zamykal v šatni o zábradlie.

janovarga cistyjebo 14.06.2019 (10:14)

s tou sprchou nesúhlasím. 2 roky som dochádzal a riešil to uteráčikom pri umývadle na veckach..až potom som objavil sprchu Takže sa to dá aj bez sprchy. Čo je, aspoň u mňa, podmienkou, je práve to bezpečné uskladnenie bicykla.

fluider 14.06.2019 (08:20)

Mohli by ste začať robiť videá s textovými titulkami, alebo aspoň s hlavnými bodmi/závermi napísanými vo videu.
Z mojej skúsenosti, najviac ľudí odradí od dochádzania na bicykli nevhodná/nebezpečná trasa. Plne sa s nimi stožňujem, pretože akokoľvek to môže byť fasa, je to úplne zbytočné riskovanie. Nie je problém dochádzať 15-20km. Problém je nebezpečná trasa (šoféri, psy, ...) Potom je časové hľadisko, pretože mladý človek s malými deťmi si nechce dovoliť každý deň stráviť na bicykli 3h, keď treba byť s rodinou, pretože to dochádzanie nie je len o čistej jazde, je tam aj veľká réžia.

Ja som si bývanie vyberal aj podľa toho, aby som mohol bezpečne dennodenne dochádzať do práce na bicykli a zároveň, aby som sa z domu dostal bezpečne do najbližšieho lesa. V robote mám bezpečné parkovanie a sprchu, takže sa mám dobre z tohto pohľadu. Jazdu s 2-miestnym cyklovozíkom musím dobre premyslieť. Ale dochádzanie v zimnom období už nie je taká sranda, pretože obliekanie a chystanie zaberie toľko času ako jedna jazda.

janovarga fluider 14.06.2019 (10:24)

trasa je podľa mňa najmä o zvyku. Tiež mi nebolo najprv príjemné jazdiť do práce čisto po ceste (najrýchlejšia trasa), ale postupne som si zvykol a viem, kde mám čo očakávať (aj keď vždy sa nájde niekto, kto dokáže vymyslieť nejaké prekvapko). Preto treba dochádzanie a trasu najprv pár krát vyskúšať. A čo sa týka toho času - ja dochádzam do BA. Štandard autom je 40+min, občasný ideál je okolo 30 min. Bicyklom je to do 50 min. Naspäť to zvykne byť 30-35 min autom vs 59 min bicyklom, čo si myslím , že na cca 27-30 km nie je také zlé. Možno inde to je lepšie. Ale čo počúvam ráno dopravný servis, tak zápchy hlásia štandardne okolo väčšiny krajských miest.

Muso fluider 14.06.2019 (13:54)

Suhlasim ja som za posledny rok co sa nam prestahoval office mal 2x "drobnu" nehodu. Najskor mi vybehol na cyklochodniku pes pod kolesa a ja som si dolamal prilbu a bol som celkom doudierany (nastastie z toho boli len 3 stichy na perach) a druhy raz minuly tyzden sa rozhodol sofer vystupit zo zaparkovaneho auta zrovna ked som siel okolo a odrazilo ma do oproti stojaceho auta, kde som si odlacil hrudnik - nastastie tiez bez vaznejsich nasledkov...
Napriek tomu, kedze je to z velkej casti moj jediny cas, ked mozem/chcem byt na biku to budem skusat aj nadalej

bkotrik 14.06.2019 (08:22)

- co sa tyka umyvania, prezliekania, zvyknem chodit do prace na biku, najma v lete ked nemusim vozit rodinu do skoly, skolky... a ano spotim sa. Mojim riesenim je pockat cca 1/2 hodiny kym vychladnem a potom sa na WC prezleciem do cisteho. Zvyknem si nosit zaciatkom tyzdna oblecko na prezlecenie. Kedze som kancelarska krysa, tak mam x ozehlenych kosiel + oblek. Kolegovia si uz zvyki, ked ma vydia v obleku = som na biku.
- zamykanie biku. Je super ked mate zamestnavatela co mysli na cyklistov a mate priestor na uzamknutie biku.Aj tak si svojho milacika zamykam viac ako jednym zamkom, a nemyslim tim nejaku retiazku za 10EUR. Do zamklu treba investovat + zvazit osadenie GPS trackera alebo nejakej elektroniky.
- cesty su kapitola sama o sebe ale ruku na srdce, aj my sme zodpovedny ako sa k nam ostatny spravaju. Pokial som ohladuplny, netlacim sa, nekluckujem tak so sofermi nemam najmansi problem. A treba mysliet na to, ze cim lepsie je nas vidiet, tym aj soferi maju cas nam nechat priestor na zivot. Radsej byt osvetleny ako vianocny stromcek ako skoncit na celnom skle. Moja skusenost v BA je, ze v spicke by som sedel v auta viac ako 40 minut a to mam do prace cca 10 km, alebo na biku som za 20 minut v praci.

bkotrik bkotrik 14.06.2019 (08:24)

a pozeram ze aj Henry33 je z okolia BA. Aspon podla mosta vo Vrakuni

Henry33 bkotrik 14.06.2019 (16:41)

Ano dochadzam zo Slovenského Grobu a teraz ma celkom bavi ta trasa cez vrakunu lebo aspon rano je tam tien ako tak

skazka 14.06.2019 (18:20)

Do práce na bicykli chodím len v máji keď je akcia DPNB už tretí rok, mám to 66 km, t.j. ráno o hodinu skôr budíček, 40% trasy je po cyklochodníkoch. Trasa Nová Dedinka - Bernolákovo je o 6-tej ráno balzam na dušu - vychádzajúce slnko, štebot vtákov, kačice na vode. Ked potom dorazim do Ivánky sa čudujem tým ľudom, čo sedia v kolóne, že takto mrhajú čas, veď to majú do BA už len po cyklotrase. 18 km trasy je po frekventovanej ceste no dá sa to prežiť, treba byť ako píše autor vysvietený a nikdy si nemyslieť, že som na hlavnej.
Paradoxne práve na cyklotrase sa mi stal "ťukes" s autom, keď s jedným chlalanom sme sa výborne ťahali a dopĺňali, no vodiča auta vychádzajúceho na hlavnú cestu cez cyklotrasu zaujímalo či sa môže na cestu pichnúť, náhodný parťák stihol prejsť, ja nie... Našťastie iba oškretá noha.

ppi skazka 16.06.2019 (08:41)

Keby sa podstatna cast tych ludi v kolone presunula z aut na bicykel spravilo by to daleko vacsi bordel+zapchu aka je teraz. Teraz su podmienky pre cyklistov dost dobre, aj ked je vela aut da sa ist bezpecne a rychlo, ja osobne cyklotrasy, moc nepotrebujem, samozrejme ked su je to OK.

dominikkk 15.06.2019 (11:18)

Štát, keď už tak chce znižovať emisie a myslieť ekologicky,tak by mohol bikerom začať zvyhodnovat biky.Jazdis do roboty bikeom,ok odmeníme ťa.Ci len utopia?

Borislav 16.06.2019 (13:04)

Chodim do práce na bicykli a zúčastnil som sa aj kampane DPNB https://www.dopracenabicykli.eu/ zúčastnili sa ľudia od pracovníkov v montérkach až po vysokopostavených manažérov

matko.cibka 13.11.2019 (14:05)

Jazdím do práce v BA na biku už viac ako 20 rokov, bývam v Ivanke pri Dunaji, ono to s tou Seneckou nie je až také tragické - sú tam široké krajnice a autá sa ťahajú v kolóne takže ich aj tak obieham. Ak som mal nejakú kolíziu tak vždy v obci, buď som sa nezmestil do medzierky vpravo a zastavilo ma zrkadlo auta alebo auto predo mnou odbočí vpravo bez smerovky. Mimo obce zatiaľ v pohode a to sa tu teraz stavia obchvat D4. Samozrejme blikám a svietim jak vianočný stromček + reflexná bunda. V práci máme aj sprchu aj klietku na biky ktorá sa zamyká a je pod dohľadom strážnej služby. Používam 26 bike ktorý som si kúpil v 2009 prispôsobený na cykloturistiku na ťažko- rád vybieham v lete aspoň na týždeň. Takže spokojný človiečik