vikino1, ad nastúpané metre, stále platí stav popísaný už dávnejšie...
[...] Jediný správny prístup je počítať prevýšenie z 3D modelu terénu (a nie z dát v
GPS tracklogu - ako to aktuálne robíme, ak tam vôbec sú - doplnené 10.4.2015). Pre naše územie je relatívne spoľahlivým zdrojom Google, môžete si to simulovať napr. v programe Google Earth. Podľa mojich meraní sú výstupy v Google Earth konzistentné s tým, čo odmeria dobre skalibrovaný barometrický výškomer s GPS a rozumným nastavením vzorkovania (v mojom prípade Garmin Vista HCX). Vačšinou vypočíta o pár percent menej ako hlási Garmin, čo by som považoval za adekvátne.
Časom sa aj importové počítanie prevýšenia bude realizovať týmto spôsobom, len je treba domyslieť ešte niekoľko technických detailov, aby to správne, resp. vôbec fungovalo. Zatiaľ je stav taký, že algoritmus sa snaží vyhladiť/vyfiltrovať zbytočný detail v tracklogu a taktiež odsekáva extrémne hodnoty stúpania/klesania, tak preto sa môže odlišovať od iných postupov merania. Pre info, používame Ramer-Douglas-Peucker algoritmus na zjednodušenie tracklogu. V prípade veľmi "pílovitého" tracklogu to zvykne pomôcť dopočítať sa k reálnejším číslam, ale taktiež môže trošku "poškodiť" už aj tak rozumný záznam (no podobné to je aj s 3D modelmi).
katko, je veľmi pravdepodobné, že v GPX výškové metre vôbec nie sú, ale poslal by si mi ho pre kontrolu, prosím?
GaliPe54: Súhlas, až na to, že ktokoľvek, kto aspoň trochu maká (t.j. nevyužíva na 100% iný zdroj energie ako vlastné pľúca) sa určite nevymyká zameraniu TRM. Len miera kompenzácie v rebríčkoch je tá správna otázka.
Rozmýšlam nad tým ako by mohol majiteľ e-biku čo najférovejšie priznať resp. odhadnúť koľko percent elektrickej asistencie využil počas výjazdu. Je to určite extrémny prípad, ale v realite dosť možný - ak by človek ťahal bez motora (lebo mu skončila
baterka napr.), tak sa namaká na e-biku viac ako na starej dobrej "ukrajine"...
lapaloma: OK, vďaka za postreh.