Caute mam tuto vidlu a na moj vkus je tam strasne vela tocitok ktore neviem co robia.
Vie mi niekto polopatisticky vysvetlit co robia a poradit asi ake je najlespie nastavenie na zaciatok ?
dik
Štelovátka robím nejak takto, že nastavím jednu aj druhú krajnú polohu, nech vidím aký je asi rozsah nastavenia. Potom do dám do stredu a odtiaľ skúšam kde mi to viac vyhovuje.
Rebound si nastavím tak, aby sa vidla vracala čo najrýchlejšie, ale bez toho aby začala kopať do rúk. Pri HS expanzií to je trošku inak a dá sa nastaviť aj na pomalšie, ale myslím že Auron ju aj tak nemá, tak s tým si hlavu pliesť nemusíš.
LS kompresiu od oka, nech je vidla ešte citlivá ale neprepadá sa pod brzdou príliš do zdvihu. Keď viem, že budem jazdiť viac strmých vecí alebo väčšie skoky s plynulým dopadom (bikepark a podobne) tak pridám pár klikov a kľudne obetujem trochu citlivosti. LS ovplyvňuje hlavne chovanie pod brzdou pomalšie rýchlosti piestnice.
HS kompresiu momentálne nemám, ale tam treba skúšať. Robil som to tak, že som ju povolil úplne, šupol nejaký polmetrový drop na placku a postupne pridával tak, nech je ten dopad kontrolovaný aby vidla nešla na doraz. HS ovplyvňuje väčšie rýchlosti piestnice.
Či to je správny postup neviem. Robil som to tak na motorke, robím aj teraz na bicykli.
Jasné, sag a rebound sú základ. LS vozím 2-3 kliky kvôli tomu brzdeniu, priťahujem len občas. HS časom vychytáš, tú nastavíš raz a máš pokoj. Citlivosť vidlice neovplyvňuje.
Treba sa s tým hrať a skúšať na jednom úseku trate, nech trochu získaš cit, čo ako ovplyvňuje chovanie vidlice. Potom približne vieš čo a ako nastaviť a aj kedy to trochu zmeniť. Ďalší level potom to zladiť so zadným tlmičom
Som z tej vidlice tak trochu nešťastný. Mam ju síce malo a najazdil som asi 150km ale zdá sa mi ze keď tocim všetkým tak to nemá žiadny efekt. Nastavil som sag na 25% co sa rovnalo 100psi pri 90kg vrátane všetkého. Dostanem sa tak po 75%zdvihu aj pri väčších dropoch. Znamená to že mám to veľa nafukane aj napriek tomu ze to mam na 25% coz by malo byt OK. Druhá vec je LS HS kompresia nerobilo absolútne nič. Resp. LS ešte ako tak cítiť ze obmedzí trochu to pohupovanie ale HS nevidím žiadny rozdiel. Rebound som tiež skúšal podľa návodu na internete kedy sa má pri moc rýchlom odlepit koleso od zeme a to sa nestalo ani pri najrychlejsom nastavení. Este mam pocit ze pri väčšom drop tam nieco piskne. Jeleň som z toho co robím zle?
Henry33 nerobíš nič zle, podľa mňa, skús ešte pohľadať recenzie na svoju vidlu niekde na webe. Ja som sa takto dopátral k údajom svojej vidly, ako ju mali nastavenú všetci testeri, alebo teda aké nastavenie im najviac vyhovovalo. Odtiaľ som začal.
V príncipe ale pekne to popísal volodaj. ja by som ešte dodal, že keď budeš mať vyladený rebound a nastavený správny sag (neboj sa toho že si na 75% pri dropoch - sfúkni tak aby si bol na 90% a neočakávané a nekontrolované dopady tvoria tých zvyšných 10%), tak pre nastavenie pomalej kompresie (LS) skús v strmšom svahu brzdiť a podľa nastavovacej gumy pozoruj ako hlboko sa ti zanára vidla. Pre rýchlu kompresiu (HS) skús nejakú kamenistú zvážnicu, alebo dlhšie schody, tam ideálne pocítiš čo popisoval Volodaj, že ti bude vidla kopať do rúk, alebo budeš mať krásny hladký tlmený chod.
Obvykle u FOX vidlíc, čo som sa dočítal, je optimálne nastavenie cca 5 klikov od úplne otvorenej kompresie (aj rýchlej aj pomalej) pri maxime 22/26 klikov a cca 8 klikov pre rebound od úplne zavretého z maxima 18 klikov.
Každá vidlica má ale nastavovanie tých klikov inak citlivé. Pri nových FOXoch je vraj každý klik cítiť, pri iných vidliciach musíš ísť až na koniec klikov, pokým začneš niečo cítiť. Takže musíš experimentovať
Auron RC2 je slušná vidlica,ale z výroby je to len taký polotovar-dá sa jednoducho vylepšiť,potom chodí skoro ako Pike-tu je dobre napísaný článok,ak to sám nezvládneš,napíš mi zprávu,robím tento jednoduchý tuning aj na počkanie http://dolekop.com/clanek/4683-test-sr-suntour-auron-rc2
http://www.bikerumor.com/2014/03/07/review-the-budget-saving-suntour-auron-27-5-enduro-fork/
"We initially set the fork to roughly 20% sag, with minimal low speed compression. With this amount of sag, the fork felt very linear and smooth cruising the parking lot, but could easily be bottomed out by pushing down sharply. Adding clicks of low speed compression did seem to have some impact on the mid-stroke ramp up, but it made the fork feel less supple off the top, and did not mitigate the bottom out issue.
So we tried to find the sweet by reducing the low speed compression clicks by a few clicks, and increasing the volume of air until we had roughly 10% sag. This gave the fork a nice progressive feel under aggressive trail maneuvers, where suspension performance matters most, but had the adverse affect of sacrificing plushness at the top of stroke."
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ako prvé si nastav správny sag, vozím 25-30%.
Štelovátka robím nejak takto, že nastavím jednu aj druhú krajnú polohu, nech vidím aký je asi rozsah nastavenia. Potom do dám do stredu a odtiaľ skúšam kde mi to viac vyhovuje.
Rebound si nastavím tak, aby sa vidla vracala čo najrýchlejšie, ale bez toho aby začala kopať do rúk. Pri HS expanzií to je trošku inak a dá sa nastaviť aj na pomalšie, ale myslím že Auron ju aj tak nemá, tak s tým si hlavu pliesť nemusíš.
LS kompresiu od oka, nech je vidla ešte citlivá ale neprepadá sa pod brzdou príliš do zdvihu. Keď viem, že budem jazdiť viac strmých vecí alebo väčšie skoky s plynulým dopadom (bikepark a podobne) tak pridám pár klikov a kľudne obetujem trochu citlivosti. LS ovplyvňuje hlavne chovanie pod brzdou pomalšie rýchlosti piestnice.
HS kompresiu momentálne nemám, ale tam treba skúšať. Robil som to tak, že som ju povolil úplne, šupol nejaký polmetrový drop na placku a postupne pridával tak, nech je ten dopad kontrolovaný aby vidla nešla na doraz. HS ovplyvňuje väčšie rýchlosti piestnice.
Či to je správny postup neviem. Robil som to tak na motorke, robím aj teraz na bicykli.
Treba sa s tým hrať a skúšať na jednom úseku trate, nech trochu získaš cit, čo ako ovplyvňuje chovanie vidlice. Potom približne vieš čo a ako nastaviť a aj kedy to trochu zmeniť. Ďalší level potom to zladiť so zadným tlmičom
V príncipe ale pekne to popísal volodaj. ja by som ešte dodal, že keď budeš mať vyladený rebound a nastavený správny sag (neboj sa toho že si na 75% pri dropoch - sfúkni tak aby si bol na 90% a neočakávané a nekontrolované dopady tvoria tých zvyšných 10%), tak pre nastavenie pomalej kompresie (LS) skús v strmšom svahu brzdiť a podľa nastavovacej gumy pozoruj ako hlboko sa ti zanára vidla. Pre rýchlu kompresiu (HS) skús nejakú kamenistú zvážnicu, alebo dlhšie schody, tam ideálne pocítiš čo popisoval Volodaj, že ti bude vidla kopať do rúk, alebo budeš mať krásny hladký tlmený chod.
Obvykle u FOX vidlíc, čo som sa dočítal, je optimálne nastavenie cca 5 klikov od úplne otvorenej kompresie (aj rýchlej aj pomalej) pri maxime 22/26 klikov a cca 8 klikov pre rebound od úplne zavretého z maxima 18 klikov.
Každá vidlica má ale nastavovanie tých klikov inak citlivé. Pri nových FOXoch je vraj každý klik cítiť, pri iných vidliciach musíš ísť až na koniec klikov, pokým začneš niečo cítiť. Takže musíš experimentovať
http://dolekop.com/clanek/4683-test-sr-suntour-auron-rc2
http://www.vitalmtb.com/product/guide/Forks,33/SR-Suntour/Auron,13268#product-reviews/1520/expand
"With fully closed low-speed compression and almost fully open high speed compression (2 out of a total of 12 clicks) I still found myself wishing for more low to mid-speed support with more forgiving action at really high-speed and high-frequency bumps."
http://www.bikerumor.com/2014/03/07/review-the-budget-saving-suntour-auron-27-5-enduro-fork/
"We initially set the fork to roughly 20% sag, with minimal low speed compression. With this amount of sag, the fork felt very linear and smooth cruising the parking lot, but could easily be bottomed out by pushing down sharply. Adding clicks of low speed compression did seem to have some impact on the mid-stroke ramp up, but it made the fork feel less supple off the top, and did not mitigate the bottom out issue.
So we tried to find the sweet by reducing the low speed compression clicks by a few clicks, and increasing the volume of air until we had roughly 10% sag. This gave the fork a nice progressive feel under aggressive trail maneuvers, where suspension performance matters most, but had the adverse affect of sacrificing plushness at the top of stroke."
Heňo ty si iný koumák.
tak vyskusam vsak zato nic nedam ked to bude zle tak to vratim pri najhorsom