bicycletour

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up1thumb_down
comment07.05.2024, 10:00

sranki To sú všetko pekné čísla len Slováci kupujú ojazdené auto v priemere za 6800 € a keďže je priemerný denný nájazd na Slovensku 35 km denne, tak rozhoduje kúpna cena auta a nie prevádzkové náklady. K tomu väčšina nemá možnosť nabíjať lacnou elektrinou v mieste...

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment06.05.2024, 21:27

trionq Robiť závery na základe jedného užívateľa? Videl som spracovanie karosérie Modelu Y z Berlína. Že by sa to nejako zlepšilo oproti Číne sa povedať nedá. Čo sa týka iných dielov, tak si radšej počkám na výsledky TUV.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment06.05.2024, 20:16

trionq Ešte keby mala také kvalitné spracovanie ako Passat, tak by sa dala porovnať.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment06.05.2024, 19:38

trionq A prečo porovnávaš Passat a o triedu menšiu Tesla 3?

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment06.05.2024, 18:29

@trioniq Priemernú spotrebu má Passat 2.0 TDI na diaľnici 5 litrov. To chcem vidieť nejaký elektromobil v takej triede a za takú cenu. A nielen v lete.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment06.05.2024, 16:32

cokupit Spotreba 6,4 l pri všetkých ročníkoch. Treba porovnávať porovnateľné a nie 10 ročné autá s novými modelmi elektromobilov. Pri modeloch vyrobených po roku 2020 je priemerná spotreba 5,8 l/100km. A to ešte nie je zrejmé či jazdia najmä v meste alebo po diaľnici a aký typ...

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment06.05.2024, 14:32

cokupit Za 5 l/100 km jazdí napr. Passat 2.0 TDI. A k tomu dojazd cez 1000 km. Cenovo a veľkostne porovnateľný iD 7 má pri 130 km/h spotrebu 23 kWh, v zime ešte vyššiu a pritom o 29 % nižší dojazd. Na ďalších 200 diaľničných km sa nabije za 20 min. Pri najlacnejšom programe ZSE...

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment06.05.2024, 11:47

Treba sa pozrieť aké sú najpredávanejšie autá na Slovensku a ich ročný nájazd. Kto má financovať tie drahé elektromobily? A autá nad 50 000 € jazdia najmä na diaľnici. A tam si môže človek vybrať, či bude jazdiť s naftou za 5 l/100 km alebo nabíjať na ultranabíjačkách...

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment04.05.2024, 23:46

trionq V marci sa predalo vo Švajčiarsku 31 400 BEV. Pokles s februárom 2024 o 30 %. U súkromných BEV je to za marec prepad v porovnaní s decembrom 2023 o 40 %. Znižujú sa dotácie a zvyšujú sa dane a aj Švajčiari na to reagujú nižším dopytom.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment04.05.2024, 12:49

trionq Podiel BEV na predaji nových áut klesá po znížení dotácií aj v takých bohatých štátoch ako Švédsko a Švajčiarsko. A ešte k tomu sa to deje pri podiele BEV na vozidlovom parku (M1) 6 % vo Švédsku resp. 3 % vo Švajčiarsku. A nezachránili to ani počty predaných...

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment30.04.2024, 08:26

peter120 Takže zase bagatelizovanie problémov výstavby reaktorov. EÚ bude rada ak nahradí kapacitu vyraďovaných reaktorov. V prípade optimistického scenára je projekcia výroby elektriny z jadra v EÚ 30 % zo súčasných 21 %. Čo teda nahradí fosílne palivá? A nikto nepovedal, že...

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment30.04.2024, 08:16

Jaroh Ako je vidieť na predajoch, tak zrušenie dotácií niečo znamená a to aj v bohatých krajinách EÚ. Podiel BEV na vozovom parku (M1) vo Švédsku je 6,1 %, u PHEV 6,4 %. Pri early adopters by som čakal, že pár tisíc € z dotácií nerozhoduje o kúpe.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up1thumb_down
comment29.04.2024, 23:49

trionq Znižovanie spotreby fosílnych palív znie pekne. Len čo nahradí 82 % výroby primárnej energie? Voda so 6 %, jadro so 4 % alebo vietor s 3 %? Jeden efekt by zníženie spotreby fosílnych palív malo určite. A to zvýšenie inflácie a drahšie by tak boli aj elektromobily.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up2thumb_down
comment29.04.2024, 15:36

skynet Na pokrivenom trhu je radosť podnikať.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment29.04.2024, 15:03

trionq Voľný trh vyzerá trochu inak. Bez dotácií a regulácií.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment29.04.2024, 14:49

trionq Teba zaujíma Tesla. Mňa celý trh v EÚ. Pokiaľ možno bez dotácií.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment29.04.2024, 14:36

No vidím, čo sa tam deje po tom, čo zastavili dotácie. To isté platí aj o Nemecku.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up1thumb_down
comment29.04.2024, 14:02

trionq Takže dáta zverejnené touto organizáciou sú dobré, ale keď sa k nim vyjadrí ich CEO, tak to už je spiatočnícke tvrdenie?

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment29.04.2024, 13:24

trionq “We are losing momentum,” said Mattias Bergman, chief executive officer of auto industry group Mobility Sweden, where sales slumped by nearly a fifth during the first quarter. “The market is no longer growing, and the share of electric cars in the market is actually decreasing.” To...

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment29.04.2024, 12:51

trionq Myslím si, že švédsky automobilový zväz vie lepšie, čo sa deje na trhu vo Švédsku. Mobility Sweden: "The market is no longer growing, and the share of electric cars in the market is actually decreasing,"

Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up