Predstavenie: Supacaz – jednoduchá cesta, ako zlepšiť „feeling“ z jazdy

Predstavenie: Supacaz – jednoduchá cesta, ako zlepšiť „feeling“ z jazdy

Gripov a omotávok máme dnes naozaj veľa a prísť s niečím iným nie je veľmi jednoduché. No Supacaz ide svojou cestou a stal sa obľúbenou voľbou mnohých profesionálov. Prečo je tomu tak?

Značku Supacaz založila partička v Kalifornii a v roku 2013 prišla na svet omotávka Super Sticky Kush. Hneď sa objavila na stroji Vincenza Nibaliho a zvíťazila na Giro d"Italia. Postupne sa rozšírila a v súčastnosti ju využíva naozaj početné množstvo popredných jazdcov. No zrejme najlepšou reklamou je fakt, že si ju obľúbil Peter Sagan a bola tak pri všetkých veľkých úspechoch, vrátane troch titulov majstra sveta. Po tomto asi netreba už ani viac písať . Čím zaujala a prečo sa stala v pelotóne tak populárnou?


Farbičky

"Cyklistika je hlavne o tom, aby ste si užili jazdu, a to krásne farebnú" - tak možno zhrnúť snahu ponúknuť pestrosť a možnosť doladiť si stroj podľa chuti. Veď omotávka tvorí jeho podstatnú a dôležitú súčasť a nemusí byť len čierna alebo biela.


V súčasnej ponuke nájdete v podstate všetky farby, s ktorými sa môžete bežne stretnúť, no nechýbajú ani také, ktoré bežne neuvidíte. Zaujímavosťou sú rôzne vzory a najmä farebné kombinácie v štýle „multicolor“.


Grip a kontrola

Ale len pekné farby nestačia, aby niečo fungovalo. Tým podstatným bol v tomto prípade najmä materiál, z ktorého je omotávka vyrobená a celkový „feeling“. Tým, čo väčšinu zaujme, je najmä kontrola a grip, ktorý ponúka – najmä vďaka extrémnej priľnavosti materiálu. S tým ide ruku v ruke aj celkový komfort. Navyše sa vyznačuje poriadne dlhou výdržou a môžete ju bez problémov pravidelne čistiť. Súčasťou sú vždy hliníkové koncovky Star Plugz, ktoré majú odolnú povrchovú úpravu a laserom tvarované logo. Verzia Silicone je doplnená o tlmiacu časť zo silikónového gélu pre ešte výraznejšie pohlcovanie vibrácií.


Vlastná skúsenosť

Teória je jedna vec, ale nie vždy zodpovedá realite. Po zime moja stará omotávka išla preč a vymenila ju práve Super Sticky Cush v klasickej čiernej. Sám som bol zvedavý, aká bude v skutočnosti a či ten „hype“ okolo má niečo do seba. Rozdiel v gripe a tlmení vibrácií oproti pôvodnej bol naozaj obrovský – je jedno, či sa jednalo o jazdu s holými rukami alebo v zimných/letných rukaviciach. Tým hlavným bola kontrola pri ovládaní - v zjazde, alebo pri jazde so sedla, kedy sa treba spoliehať na pevný úchop riadítok. Vôbec nemusím zvierať ruky ako predtým a ani raz sa mi nestalo, že by sa ruka pošmykla. Pritom sa tieto vlastnosti nestrácajú ani za mokra a v horších podmienkach.

Celkovo je omotávka robustnejšia, čo tiež výrazne napomáha komfortu. Rovnako môžete dať počas jazdy trochu vydýchnuť rukám a oprieť sa predlaktiami o riadítka, pričom sa nemusíte báť pošmyknutia a straty kontroly – každopádne, radšej to robte vždy na rovnej ceste a hlavne nie v skupine. Nie nadarmo sa hovorí, že dobrá omotávka dokáže výrazne zmeniť pocit z jazdy, pričom sa nejedná o nijako extrémne drahú investíciu. Keďže mám na nej odjazdených už viac ako 1 000 km, napadlo mi pridať aj tento kratší postreh. Aj keď fakt, že si ju obľúbil aj svetový šampión, hovorí dosť jasne...


Nielen „cesta“

Ak ste niekedy vyskúšali silikónové gripy, zrejme ste pri nich už zostali. Tento materiál tvorí základ aj pri gripoch Siliconez. Tie sú okrem toho aj veľmi ľahké a budú sedieť hlavne XC jazdcom a maratóncom. Môžete si zvoliť hrúbku 32 mm alebo 34 mm a aj ten malý rozdiel v priemere býva vo výsledku citeľný. Tento model vozí napríklad aj Jaroslav Kulhavý. Ak potrebujete naozaj poriadny rozmer, nájdete ich v prevedení XXL v čiernej s dĺžkou 130 mm a hrúbkou 36 mm. Pri ostatných sa opäť jedná o „explóziu“ farieb podľa chuti...


Ak predsa len preferujete gripy na objímke z priľnavej gumy, je tu model Grizips. Hlavná časť je z vysoko priľnavej zmesi, takže sa nemusíte báť straty kontroly a rovnako je zachovaný aj komfort pohlcovania drobných vibrácií. Pre niekoho môže byť aj výhoda vyššia mechanická odolnosť proti poškodeniu voči tým silikónovým – platí najmä, ak bicykel často opierate o zem (napríklad jazda v technickom teréne a jeho prieskum). V tomto prípade je ponúkaný priemer 32 mm, zakončenia tvori hliníková objímka s anodizáciou a leserom vytvarovaným logom. Sú dostupné vo viacerých prevedeniach, ktoré sa líšia najmä farebným prevedením či trochu odlišným tvarovaním. To hlavné ale zostáva podobné.


Zaujímavosťou sú ergonomicky tvarované gripy Kush Ergo, ktoré vedia rozložiť tlak na väčšiu plochu, alebo niečo pre gramárov – model Supalite. Ten tvorí odolná pena a hmotnosť je na úrovni 9 g.

(Supalite / Kush Ergo)

Omotávky alebo gripy nepatria medzi extra nákladné komponenty, no na celkový pocit z jazdy majú výrazný vplyv, pričom možnosť veselých farieb je bonus navyše. Dovozcom Supacaz na Slovensko je Procycling.

(zdroj fotiek: FB Supacaz)
report_problem Našiel si v texte chybu?
Imroman 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Video: CTM 2025 - novinky/bicykle, elektrobicykle a doplnky
Ako sa využíva virtuálna realita v praxi pri navrhovaní bicyklov a čo nové si pripravila slovenská značka do sezóny 2025?
Test: CRATONI C-Airlite – prilba z antihmoty
Tento rok mám celkom šťastie, že sa mi dostávajú do testov veci, ktoré vyvracajú moje predsudky a rokmi zažité stereotypy. Jedným z týchto búračov mýtov je aj prilba C-Airlite od CRATONI.
Pozvánka k susedom – Ještěd a Podještědí
Hora Ještěd (1012 m n. m.) mohla byť iba obyčajnou horou, nebyť televízneho vysielača na jej vrchole, ktorý sa stal symbolom Liberca.
keyboard_arrow_up