Slovenskí horskí cyklisti opäť bodovali na českom pohári, Paulechová vybojovala 2.miesto

Aj z druhého kola českého pohára v MTB, zaradeného do kategórie UCI C1, si Slovenka Radka Paulechová odnáša 2.miesto v kategórii junioriek.

Predbehla ju len domáca pretekárka, Magdaléna Mišoňová. Svojim výkonom si v nedeľu v Brne pripísala na svoje konto 18 bodov UCI. Bodoval aj Matej Ulík, ktorý preťal cieľovú pásku na 6.mieste medzi dvadsaťtrojkármi, čo znamenalo celkové 13.miesto v kategórii elite. Víťazstvo medzi mužmi vybojoval Jaroslav Kulhavý, olympijský víťaz z Londýna a strieborný medailista z Ria.

Mimo bodov UCI, ale s dobrým výsledkom, skončili v juniorskej kategórii Jakub Jenčuš, ktorý finišoval na 12.mieste a Marek Trnka na 18. mieste. Aj tentokrát boli jednotlivé kategórie zastúpené v počte niekoľkých desiatok štartujúcich. Budúci rok sa totiž na tejto trati konajú ME v XCO, a tak mnohí jazdci využili príležitosť spoznať trať nielen z tréningového hľadiska, ale aj pretekárskeho.

„Radka opäť zašla veľmi dobrú jazdu. Hoci je len prvoročáčka, dokáže sa presadiť medzi skúsenejšími cyklistkami, čo je jej veľkou devízou aj do ďalších rokov. Naši dvaja najlepší juniori si plnili reprezentačné povinnosti na ceste, ale výbornú jazdu predviedli aj rovnako prvoročák Jakub Jenčuš, ako aj Marek Trnka. Stále im to vychádza na štart zo zadných pozícií, takže ich umiestnenie je naozaj veľmi dobré. Aj Matej Ulík si v kvalitnej konkurencii mužov viedol chvályhodne, až do predposledného kola sa pohyboval na 7.mieste, v poslednom kole pri zvýšení tempa iných jazdcov pár miest stratil,“ zhodnotil preteky Róbert Glajza, vedúci výpravy.

„Nedeľné preteky českého pohára MTB cross country dopadli z môjho pohľadu pomerne dobre. Hneď od štartu sa mi išlo veľmi dobre a dokázala som si vytvoriť mierny náskok. Trať bola tentokrát technickejšia ako v Nemecku, čo mi omnoho viacej vyhovuje. Do druhého kola som vchádzala už na druhej pozícii a s treťou v poradí sme tvorili nasledovné dve kolá dvojičku. Až v poslednom štvrtom kole sa mi podarilo odpútať sa od českej súperky a vytvorený náskok som udržala až do konca. Bol to naozaj či už fyzicky, ale aj psychicky veľmi náročné preteky, a preto som s druhým miestom veľmi spokojná,“ priblížila svoje dojmy Radka Paulechová. Janka Keseg Števková štartovala na pretekoch rovnakej kategórie v Grazi, na ktorých vybojovala 6.miesto.
redakcia

Reportáž: Kopřivnický Drtič - pohodová „vyjížďka” v srdci Beskýd

Rodisko legendárnych tatroviek i štvornásobného olympijského víťaza vo vytrvalostnom behu, Emila Zátopka, hostilo 15. júla 2023 už po dvadsiatyšiesty raz poloorientačný nesúťažný hobby MTB maratón, Kopřivnický Drtič.
Reportáž: Drásal 2023 - jubilejný ročník legendárneho maratónu

Dňa 24. 6. 2023 oslavoval najstarší bikemaratón v Českej republike svoje okrúhle 30. narodeniny a ja som sa deň vopred rozhodol tieto kultové holešovské preteky horských bicyklov po prvýkrát navštíviť.
400 ultra - ako chutí repete

Od 19. do 21. mája 2023 sa v Mostku v ČR konal tretí ročník vytrvalostných pretekov 400 ultra. Preteky, ktoré sú podľa svojho autora na hranici medzi ultra a bikepackingovou akciou.