thumb_up34thumb_down 27 komentárov
Lubo. 02.08.2018 Horska Cyklistika Cestna Cyklistika Oprava Karbon
Karbón hrá v našom cyklistickom svete veľmi dôležitú úlohu. Veď v porovnaní s duralom, má skoro 3x väčšiu pevnosť, a to pri jeho oveľa menšej hustote. Navyše sa dá veľmi ľahko opraviť.
Uz asi len otazka casu, kedy budeme trnom v oku "Eko aktivistov" s tym karbonom
Ahojte všetci diskutujúci a komentujúci,
Tie riaditka čo vidíte na foto boli a aj sú po oprave stále moje.
Jazdím na nich už pol roka odkedy boli opravované.
Držia skvele, ľavá strana , ktorá bola opravovaná je ešte tuhšia ako pravá(nezlomená). Jediné čo som musel spraviť bolo dovážiť pravú stranu 10gr. závažím a vlepiť ho do pravej rukoväte, lebo opravou 10gr. pribudlo na ľavej strane.
Odjazdil som na tom zatial cca 5tisíc km a nie vždy po ideálnom hladkom povrchu. Riaditka držia a neobjavili sa žiadne vady a praskliny.
Lubovi ešte raz Ďakujem za opravu a všetkým pochybovačom odporúčam nebáť sa odborného servisného zásahu/opravy.
Nekupuju sa karbonove riaditka preto, aby svojou spravnou pruznostou tlmili drobne vibracie a zvysovali pohodlnost uchopu? V tomto pripade by som vyssiu tuhost opravovanej casti nebral ako vyhodu, skor ako dan za moznost dalsieho pouzivania. Osobne by som si karbonove riaditka opravovat nedal. Nie kvoli obavam z bezpecnosti opravy, ale z nedovery k zachovaniu povodnej funkcnosti.
Ehm. No to máš tak, že vždy je niečo za niečo.
Pri "tlmivých" rajdoch sa ti potom v špurte stane, že sa ti skrúcajú v rukách ako zašliapnuté dážďovky. Na to bolestivo prichádzajú presvedčení gramári s nejakými tými pretekárskymi ambíciami, resp. aby na to došli, musia byť prítomné nielen ambície, ale aj schopnosti (vzácne to combo v dnešnom svete) a po tejto skúsenosti si spravidla uvedomia, že rozumné gramárenie má svoje limity.
Také rajdy ti odpružia nejaký ten "road buzz", ale bezbolestné vymetenie diery alebo bezbolestný Roubaix nečakaj.
Kedysi sme hovorili, že o takom sme ešte nepočuli, že by hliník niečo odpružil. V podstate sa to dá do obrovskej miery aplikovať aj na racing grade karbón - nemať naivné očakávania inšpirované napríklad MTB odpružením. Preto dnes vidíš riešenie drsnejších cestných rámov cez nejaké tie elastomérové prvky (SAT od Lapierre na modeli Pulsium) a pod. (niečo má Trek, niečo tuším aj Spešl, ale keďže emerické biky idú mimo mňa, tak ti neposlúžim konkrétnymi modelmi).
Ak chceš tlmenie, 28 mm bezdušák je asi najlepšie riešenie.
A este jedna otazka. Skusal si kontaktovat Syntace? Ako sa k tomu postavili? Nie v ramci "normalnej" zaruky, ale v ramci ich 10 rocnej zaruky, kde maju aj nejaky ustretovy program pri zniceni ich komponentu vlastnou chybou.
O moznosti kontaktovat Syntace som neuvazoval nakolko som o ich 10ročnej záruke a ústretovom programe nemal informácie.
Tie riaditka aj po oprave skvele tlmia a pohlcujú otrasy.
Otazkou je, ktory komponent. Ak praskne pocas rychlej jazdy nejaky kriticky komponent, treba sa hlavne zacat modlit, aby bol pad s co najmensou ujmou na zdravi.
V clanku mi chyba aspon okrajova zmienka o jeho nemoznosti recyklacie.
Ono v podstate karbon recyklovat ide, ale uz nema tie iste vlastnosti ako predtym, cize karbon zo zlomeneho ramu uz na vyrobu druheho ramu nepouzijes. Moze sa vsak pouzit napr. pri vyrobe tenisovych rakiet a pod.
Hlinik je v tomto ohlade lepsi. Prvotna vyroba je sice energeticky narocna, no pri recyklacii su naroky zlomkove a material zo zlomeneho ramu moze byt pouzity pri vyrobe ramu noveho so zachovanim si povodnych vlastnosti.
popravde tiež som čakal podľa nadpisu, že ten článok bude o niečom inom...v prvom rade keď by som našiel prasklinu, tak by som už natom nejazdil vôbec a nie to ešte ju sledovať či sa zväčší pri ďalšom jazdení...a potom som čakal nejaké fakty o pevnosti opraveného miesta...z tých fotiek čo som videl na fotkách by som sa bál používať už tie komponenty..
trošku som sa pomýlil a malo tam byť,že z tých prasklín čo som videl na fotkách by som sa bál používať tie komponenty
Aha, ja už som Ti medzitým odpísal. Veru, niektoré deštrukcie vyzerajú katastrofálne. Už som videl viackrát aj rám zlomený komplet na 2 časti a opravený. Pevnosť je po oprave v pohode, len otázne je, či je ekonomicky výhodné dávať opravovať takú zlomeninu. To už sú potom vyššie čiastky...
Ahoj, každý komponent sa rieši individuálne. Pre info - konkrétne na fotkách v článku nie je dokončená oprava. Chcel som trošku priblížiť fotkami, ako asi môže vyzerať oprava v rôznych štádiach.
Čo sa týka tej "spoľahlivosti" opraveného miesta. Nikdy sa mi nestalo a ani som nepočul od kolegov, ktorí robia podobné veci od roku 2000-2005, že by sa opravované miesto opäť poškodilo. Ak Ťa zaujíma viac a toto Ti nestačí, kľudne mi napíš do správy...
K tomu nadpisu, mrzí ma, že je mierne mätúci, ale pokiaľ človek nemá prax a vedomosti o karbóne, tak neodporúčam vykonávať opravu "doma". Čiže jediné riešenie je zveriť to profesionálom, ktorí sa tým živia. Či už k nám alebo ku konkurencii. Hlavne, aby bola oprava vykonaná kvalitne.
nikto normálny si nedá opravovať prasknuté karb.riaditká. Veľa výrobcov v čechách to z bezpečnostných dôvodov vôbec nerobí.
veľa výrobcov z Čiech to nerobí preto , lebo je to časovo veľmi náročné a oprava by stála vela loove. Ja som kontaktoval na Slovensku dve firmy(Carbonfactory a MOMO) a pre výhodnejšiu ponuku som sa rozhodol(MOMO).
Ani jedna z firiem mi neodpovedala zaporne s tym , že to neodporúčajú opravovať.
Tento Mamo carbon mi opravoval karbonove koleso Reynolds 29. Prasklina asi 5 cm. "Opravil ho" ale po 200 km sa zdeformovalo, tak som ho reklamoval. Vrátil mi ho z rozsypanou kazetou, vraj ju nevie poskladať. Vydržalo to 400 km a potom sa zdeformovalo ešte viac. Takže o tohto Mamo carbon nikdy v živote. Koleso som dal do inej firmy a tam ho bez problémov opravili a drží už 3000 km.
Zdravím, mrzí ma vaša skúsenosť s mojou firmou, avšak som maximálne transparentný a nevyhýbam sa ani negatívnym reakciám a konfrontáciam.
Snažil som sa v mailoch a smskách dohľadať našu konverzáciu, avšak neúspešne. Asi sme komunikovali hlavne telefonicky. Ide totiž o to, že v čase tejto zákazky sme riešili, či opravovať plášťové karbónové MTB kolesá (rovnako aj cestné plášťové kolesa). Pri takýchto opravách je pre nás problém nahradiť pätku/drážku pre osadenie plášťa v rozumnej cenovej relácií (všetko sa dá, ale keby za to pýtame 300€, asi zbytočne budeme ponúkať takúto službu). Takze sme skúšali robiť aj takéto zákazky, avšak vždy som sa snažil ľuďom vopred vysvetliť, že ide o rizikovejsiu opravu. Takýchto opráv bolo možno 15 v nejakom časovom období a z toho 4 boli neúspešne, ostatné fungujú. Cca 25% je veľmi zlý výsledok, a tak na základe tejto skúšky sme úplne zrušili opravy akýchkoľvek plášťových kolies. Dvom zákazníkom sa vrátili peniaze, dvom sa kolesá opravili druhýkrát a z toho jednému slúži ďalej. Vy ste sa mi po nepodarenej reklamácii neozval, čo chápem, ale mohli sme vyriešiť nejaký revanž z mojej strany. Ale vybral ste si inú cestu.
Takže plne akceptujem a chápem Vasu reakciu. Takto verejne sa Vám ospravedlňujem, bolo to nešťastné rozhodnutie z mojej strany. Bohužiaľ stalo sa, sme ľudia.
Už to bude takmer rok, čo posielam zákazníkov všeobecne ku konkurencii s podobnými dopytmi. Ak si to prečítate, tak Vás prosím, napíšte sem meno firmy, ktorá to zvládla opraviť bez problémov. Aby som mohol ja zákazníkov odkázať priamo do tejto firmy, a takisto aby ste im urobili dobrú reklamu Lebo v dnešnej dobe sa mi zdá, že ľudia si všímajú len to zlé Ďakujem
Dobrý deň mám specialized epic hardtrail expert 2019 a mám tam kúsok odštiepenie a chcem sa spýtať či sa to nezlomí alebo niečo takže ďakujem
Zdravím, máte správu, musím to vidieť aspoň na foto
Neviem kto je domotany. Pise o 80 kg limite pre sedadla, nie pre sedlovky.
Ahoj, nebudem sa Ťa snažiť zosmiešňovať, ako Ty názov mojej firmy. Je to detinské. Ale aj napriek tomu sa Ti pokúsim odpovedať...
Ad1 nikde netvrdím, že KARBÓNOVÉ SEDLOVKY “bezpečne unesú len 80kg”. Tvrdím, že niektoré karbónové sedlá majú ODPORÚČANÝ LIMIT. Či už 80kg alebo 90kg. Totiž pri hmotnosti sedla 46 gramov, ktoré som mal v ruke bol konkrétne limit 80kg a len na cestu. Je to individuálne a podľa výrobcu.
Ad2 To, že karbón je 3x (orientačne - záleží od konkrétnej materiálovej skladby kompozitu, či je tam prídavok kevlaru alebo prísad do epoxidu apod) pevnejší ako dural je jednoducho fakt. Ak neveríš mne, skús pozrieť testy zo zahraničných zdrojov.
Možno nie som rodený talent na písanie článkov, ale prosím Ta, keby si čítal s porozumenim, tak sa nemusíme oberať o čas a energiu.
Ďakujem za pochopenie ✌🏻
Ale ja nic nezosmiesnujem, len reagujem na clanok - nemam ale cas rozvadzat
ale tí česi nehovorili nič o náročnosti a cene.cenu predsa vždy platí zákazník.Všetci hovorili len o bezpečnosti.riaditká,predstavce a sedlovky neopravujú....a záruku na opravený karbón dávajú 3 mes.
Opakujem neopravujú preto , lebo asi ťažko by im zákazník pri oprave komponentu v hodnote 100-200 eur dal za opravu , ktorá trvá x hodín, zaplatil 100 a viac euro.
Samozrejme že to nepovedia pri rámoch a karbónových ráfikoch , keďže ich cena je rádovo vyššia a aj 100 či 200 eurová oprava sa oplatí.
Myslíš si že ráfik alebo rám sú menej namáhane opotrebovávané a ráfiky navyše vystavené vysokým teplotám pri brzdení?
Mal som problém s prasknutou sedlovkou AX Lightness Daedalus.
Už sa na ňu po 5tich rokoch nevzťahovala záruka , tak som oslovil výrobcu , či by mi to neupravil. Nebránili sa, avšak oprava by stála s poštou cca120€. Za 150 mi poslali novú.
AX Lightness je myslím si veľmi prestížna značka a sami na svojej stránke nabádajú zákazníkov, aby ich v prípade poškodenia alebo inej závady nimi vyrábaných komponentov kontaktovali ohľadom opravy.
Dobre vediet o alternative ku CF