Test: Pedále BBB DualRide – kompromis nielen pre začiatočníkov

Takmer od začiatku mojej "cyklokariéry" som jazdila na bicykli s SPD-čkami, ak nerátam vozenie sa ešte počas školských čias na dedine u starej mamy. Priznám sa úprimne a bez nátlaku, že nikdy som sa s nimi neskamarátila úplne na 100%.

Podpísalo sa pod to aj zopár pádov, kedy som si jednoducho nestihla vycvaknúť nohu a skončila som na zemi, ale našťastie vždy len s pár modrinami (klop klop). Asi aj preto som si vypestovala veľmi zlý zlozvyk, že som si automaticky pred technickejším úsekom, v ktorom som strácala istotu, prípadne extra strmým stúpaním preventívne vypla nohu. Sypem si popol na hlavu, viem, že to mohlo skončiť zle a že to neprospievalo ani mojim kolenám. Noha sa naozaj môže veľmi ľahko pošmyknúť, keď nemá k dispozícii plochu, na ktorej by mohla držať v stabilnej polohe. Veď som si kvôli tomu neraz vypočula od Maťa poriadnu „kázeň“.

Veľakrát som nadávala, že chcem späť klasické pedále, ale vždy som to nejako nechala plávať. Nie som tak technicky zdatná a nemám až tak veľmi odjazdené alebo jednoducho povedané, som „bojko“ na to, aby som sa učila zvládať náročnejší terén s pocitom „priviazaných“ nôh (samozrejme berte to trošku s rezervou).

Preto som bola doslova nadšená, keď som dostala možnosť otestovať hliníkové pedále Dualride od značky BBB, ktoré sú vlastne kombináciou SPD a protišmykových pedálov. Niečo podobné som prvý raz videla na kamarátovom bicykli, ktorý si na cyklodovolenku do Talianska zabudol pribaliť tretry, takže možnosť jazdiť aj v športovej obuvi mu vtedy padla skutočne vhod.

Prvé zoznámenie

V mojom prípade nejaký ten gram navyše na biku až tak nezaváži, takže som sa na výmenu SPD za tieto pedále naozaj tešila. Váha ukázala výsledných 394 g. Z prvej jazdy som mala zmiešané pocity, nevedela som si akosi nájsť ten správny posed. Stačí aj malá zmena uhla pri „zacvaknutí“ nohy a už si treba na to chvíľu zvykať. Šlo to však nejako automaticky a pri ďalšej jazde som to už vôbec nevnímala.

Nielen v tretrách

V prípade, že sa chcem na biku presunúť napríklad do mesta nie práve v cyklooblečení, ponúka pedálová časť komfortnú jazdu aj v iných ako cyklistických topánkach. Nie každý má k dispozícii viacero bicyklov a toto je príjemný kompromis, ak chcete používať bike napríklad aj na dochádzanie do práce ale zároveň si na ňom chcete užiť nejeden pekný výjazd. Výber strany pedálov riešim podľa aktuálneho pocitu či terénu, v ktorom jazdím. Sila upnutia SPD sa dá nastaviť a určite by som ich odporúčala nielen začiatočníkom. Pedále majú protišmykový profil s hrotmi, takže noha na nich dobre drží a neposúva sa ani pri jazde zo sedla.

Pre mňa osobne sú pedále Dualride zlatou strednou cestou, ako sa môžem s pocitom komfortu zdokonaľovať v jazde v teréne a zároveň mi ponúkajú možnosť širšieho uplatnenia môjho bicykla. Zároveň oceňujem kvalitné hliníkové spracovanie, ktoré ani nie je možné porovnávať s bežnými plastovými pedálmi a vydrží aj tvrdšie zaobchádzanie.

Cena pedálov Dualride sa pohybuje okolo 70 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.