Prierez cestnou kolekciou Orbea pre rok 2019

Rok 2019 sa nezadržateľne blíži a s ním prichádzajú aj nové kolekcie výrobcov. Orbea sa nedala zahanbiť a pre cestnú kategóriu pripravila pestrú ponuku modelov – od špeciálov, až po každodenných spoločníkov.


Orbea nie je ani zďaleka nováčikom na trhu bicyklov. Svojou univerzálnosťou produkcie cestných, horských, triatlonových, mestských a dokonca v súčasnosti aj e-bikov, dokáže zamiešať kartami pri nejednom výbere. Španielska dravosť sa nepochybne prejavila aj v nových modeloch, ktoré ponúkajú kvalitu, ale aj prijateľnú cenu. V ponuke cestnej kolekcie pre rok 2019, nájdeme viacero vyhotovení - od pretekárskych, akými sú Orca Aero či Orca, cez vytrvalostne zamerané – Avant, až po terénnejšie založené, teda Terra. 

Orca Aero


 

Rýchlosť a tuhosť, hlavné črty modelu Orca s prívlastkom Aero. Dôvodom k tomu je aj inovatívna vidlica, ktorej nohy sú vo väčšej vzdialenosti od kolesa, čím získava 4 Watty úspory oproti konvenčným vidliciam. Súčasťou je aj aero sedlovka alebo integrované riadidlá. Vysoké ráfiky kolies sú už samozrejmosťou. Tento model sa dodáva až v 13 rôznych vyhotoveniach, od najvyššieho M10iTeam-D, až po výhodný M30Team. 

Pozrime sa teda na špecifikáciu najvyššieho variantu, M10iTeam-D. Karbónový rám okrem aerodynamického tvarovania disponuje aj kónickou hlavovou trubkou s priemerom 1 1/8“ a 1,5“. Aj kvôli použitiu kotúčových bŕzd Shimano R9170, sa zadná stavba, rovnako ako vidlica prispôsobila uchyteniu kolies s pevnou, 12 mm osou. Sada, ktorá je na ňom použitá, prichádza rovnako tak od Shimana, konkrétne v najvyššej špecifikácii, teda DuraAce Di2 s 11-rýchlostnou kazetou. 48 mm karbónové kolesá od DTSwiss, označené ako ARC 1400 Dicut DB, sú obuté do plášťov Hutchinson Fusion 5 s 25 mm šírkou. Integrované riadidlá sú pod taktovkou FSA Vision Metron 5D. Vďaka programu Orbei s názvom MyO, si môže zákazník vybrať z nespočetného množstva farebných kombinácií. Cena tohto konkrétneho modelu je stanovená na 7 999 €. Postupne sa však s meniacou výbavou znižuje, až na úroveň 2 999 € (vo výbave Shimano 105). Dostupné sú aj samotné rámy, ktorých ceny sa zastavili na hodnote 2 999 €.

Orca


Ak jazdec preferuje skôr dlhé, tiahle stúpania a zároveň čo najnižšiu hmotnosť, je preň pripravený model Orca. Rám a vidlica sú navrhnuté pre navýšenie torznej tuhosti. Kónická hlavová trubka, tvar spodnej rámovej trubky či zadné vzpery, umožňujú dodať rámu, vyrobenému metódou monocoque, potrebnú tuhosť, ale zároveň aj potrebný komfort pri prejazdoch nerovností. Nechýba vnútorné vedenie laniek či integrované uzamykanie sedlovky.

Ako Orca Aero aj „vrchárska“ Orca disponuje až 20 variáciami. Najvyšší model Orca M10iLTD-D, je vybavený top komponentmi, ktoré jej dodávajú vysokú kvalitu a zároveň aj nízku hmotnosť. O prenos energie sa stará sada Shimano DuraAce 9150 Di2, ktorej sekundujú kotúčové brzdy rovnakého výrobcu, Shimano R9170. Vďaka riadidlám a predstavcu od FSA v prevedení K-Force a OS-99, sa jazdec nemusí obávať straty tuhosti v prednej časti. Výkon celku výrazne posúvajú aj kolesá v karbónovom prevedení, DTSwiss ARC 1400 Dicut s 48 mm vysokými ráfikmi. Na nich sú osadené plášte Hutchinson Fusion 5 v šírke 25 mm. Naprieč celým spektrom sa stretneme s rôznymi vyhotoveniami, elektronickými sadami, aj tými mechanickými, kotúčovými ale aj ráfikovými brzdami. K tomu je adekvátne priradená aj cena, ktorá sa pri vyššie menovanom modeli udáva na 8 499 €. Postupne klesá až na hladinu 1 499 € pri stále karbónovom variante Orca M40 (Shimano Tiagra, Shimano RS100).

Avant


 
Nie každý obľubuje neustále meranie si výkonu s inými alebo snahu o prekonávanie KOM-ov. Dlhé trasy (napr. aj viacdňových dobrodružstiev) predsa len skrývajú niečo lákavé. Aby ste sa na takýto počin mohli podujať, nemal by vám chýbať model Avant. Jeho športová geometria dokáže efektívne prenášať energiu, ale zároveň neoberá jazdca o komfort aj pri mnohohodinových výjazdoch. Aj tento model je dodávaný vo viacerých, konkrétne deviatich prevedeniach. Najvyšší variant, označený M10iTeam-D, prichádza so subtílne vyzerajúcim rámom, ktorý disponuje úchytmi na kotúčové brzdy, čomu zodpovedajú aj uchytenia kolies prostredníctvom 12 mm pevných osí. Výnimkou nie je ani kónická hlavová trubka či vnútorné vedenie laniek. Široká škála farebných kombinácií len prispieva k pozitívam tohto modelu. Ako jeho náprotivky pri modeloch Orca a Orca Aero, aj on disponuje elektronickou sadou Shimano DuraAce 9150 Di2, či kotúčovými brzdami Shimano R9170. Kolesá sú od európskeho výrobcu, DTSwiss v karbónovej verzii ERC 1400 Spline. Na nich sú osadené plášte Hutchinson Fusion 5 s 25 mm širokou úpravou. Pre dostatok pohodlia je na bicykli umiestnená sedlovka FSA SL-K s 27,2 mm priemerom. Riadidlá a predstavec sú taktiež od FSA, ale z rady Energy. Cena tohto variantu je 6 999 €. Pri nižších očakávaniach, a teda aj s nižšou výbavou, sa dokážeme dostať na hodnotu 799 €, pri verzii Avant H60 (hliníkový rám, Shimano Claris). Samotnú rámovú sadu Avant v karbónovom prevedení je možné zakúpiť za cenu 1 899 €.

Terra


Častokrát si nedokážeme vybrať vhodnú cestu, respektíve tam, kam by sme chceli ísť, nevedie schodný, asfaltový povrch. Orbea v tomto prípade ponúka model Terra, ktorý už samotným názvom napovedá, že jeho pôsobisko nebude len na „umelom“ povrchu. Vďaka „položenejšej“ geometrii, je riadenie modelu Terra stabilné aj na poľných cestách. Jeho zaradenie na pomedzí cestných a gravel bicyklov je v tomto prípade príhodné. Celkovo 9 verzií ponúka široké spektrum, z ktorého si každý určite vyberie. Najvyšší variant je označený Terra M10-D, ktorý je osadený komponentami najmä od Shimana, konkrétne sady DuraAce 9100 Di2, s ktorými spolupracujú kľuky a prevodníky od FSA v prevedení SL-K s 46 – 30 zubmi. Klasikou sú už kotúčové brzdy Shimano R9170, ako aj karbónové kolesá od DTSwiss v modulácii ERC 1400 Spline. Nechýbajú univerzálne plášte Schwalbe G-One v 40 mm prevedení. Zvyšok komponentov pozostáva z riadidiel a predstavca FSA Energy. Najvyššie prevedenie vyjde zákazníka na 4 999 €. Dostupné sú aj verzie šetrnejšie k vašej peňaženke, napríklad Terra H40 (s kotúčovými brzdami, hliníkovým rámom) v cene 1 599€. Zakúpiť si je možné aj samotný rám v karbónovom prevedení za 1 899 €.


Orbea dokázala pokryť hádam všetky kategórie cestnej (aj gravel) cyklistiky. Od aerodynamicky ladených Orca Aero, nekompromisného modelu Orca, až po vytrvalostného bojovníka Avant. Nakoniec sa pridal aj model Terra, ktorý nenechá jazdca v problémoch, ani v horších podmienkach a umožní objaviť nové cesty a tréningové okruhy. Výber je už výhradne len na jazdcovi.

Kompletnú ponuku nájdete na domovskej stránke značky Orbea.
report_problem Našiel si v texte chybu?
redakcia 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Video: Výber bicykla online vs. realita - 3x slušný cesťák Bianchi, Pinarello a Orbea

Video: Výber bicykla online vs. realita - 3x slušný cesťák Bianchi, Pinarello a Orbea

Porovnali sme 3 podobné cestné bicykle, najprv podľa online ponuky eshopu a potom naživo.
Pinarello séria X a nová Dogma X - to najlepšie na dlhú jazdu PR článok

Pinarello séria X a nová Dogma X - to najlepšie na dlhú jazdu

Nové modely od Pinarella s označením X sú na svete a ich hlavná prednosť je pohodlnejší posed a komfort. A ešte aj dobre vyzerajú.
Rozhovor: Klub Žiletky.cc z Bratislavy – keď jazdenie nie je iba o pretekaní

Rozhovor: Klub Žiletky.cc z Bratislavy – keď jazdenie nie je iba o pretekaní

Klub Žiletky.cc, pôsobiaci v Brne a Bratislave, je kolektív milovníkov jazdenia, ktorí majú radosť z pohybu, skupinové jazdenie, ale posledný rok aj súťaženie.
keyboard_arrow_up