Novinky Superior pre sezónu 2020 - prvé dojmy z testovania na Liptove

Do redakcie sme dostali pozvánku od Superioru na testovanie modelov 2020, ktoré sa odohralo v malebnej Liptovskej Osade. Čo sme mali možnosť vidieť a odskúšať priamo v teréne, sa dozviete nižšie.

Jednalo sa o prvé takéto testovanie na Slovensku a myslím, že lokalitu zvolili veľmi peknú - teda takú, kde bolo veľa možností vyskúšať kvalitné MTB modely. Pre zorientovanie hneď v úvode spomeniem, že navyšší modelový rad nesie názov TEAM, potom je RACE a najnižší SPORT. V posledných dvoch radoch sú na výber bicykle aj s hliníkovým rámom.


TEAM XF

Ako prvý nám hneď padol do očí najvyšší model TEAM XF 29 ISSUE R, ktorý nám aj predstavil jazdec Honza Jobánek z MTB tímu Superior Velsbike Team.


Najväčšie zmeny nastali hlavne pri ráme. Ten je komplet karbónový a má novú geometriu. O 3 stupne položenejšia vidlica, nová zadná stavba, pri ktorej je už použitá boostova osa a tým pádom sa dosiahla aj vyššia tuhosť rámu. Rovnako sa zadná stavba rozšírila a je možnosť použitia plášťa až o šírke 2,4 palca. Zmenilo sa aj uchytenie tlmiča - odstránili jeden čap a použili nový tlmič od DT SWISS R 535, ktorý je síce ťažší, no zato získal na citlivosti a celkovo je tak chod omnoho kultivovanejší aj v zjazdoch.


Vidlica nesie rovnako logo DT SWISS, za spomenutie určite stojí, že má ako karbónový krk, tak aj korunku - gramy sa teda šetria všade. DT SWISS kolesá ostali nezmenené oproti starému modelu, konkrétne karbónový model XRC 1200 Spline. Celý bicykel je komplet na najvyššej rade od Shimano XTR. 12 rýchlostná kazeta je doplnená karbónovými kľukami Race Face Next SL s prevodníkom 34 zubov.

Špecifikácia a geometria


Honza nám aj sám potvrdil, že bicykel je lepší v zjazdoch a tuhší hneď pri prvom zašliapnutí. My sme si ho boli vyskúšať na liptovských cyklostrasách a naozaj sa dá len konštatovať, že ovládateľnosť sa zlepšila a rovnako akcelerácia. Veď hmotnosť bez pedálov je 9,6 kg, čo pri celoodpruženom modeli so 100 mm zdvihmi vôbec nie je zlé…. Cenovka tohto najvyššieho modelu je nastavená na 7 499 €.


TEAM XF 29 ELITE a MODO

Nižší model ELITE na XT-čku a hliníkových kolesách sa dá kúpiť s cenovkou 4 699 €. Označenie MODO nesie model určený prímárne pre nežné pohlavie - karbonový rám na XTR-ku s DT SWISS tlmením a hmotnosťou 10,2 kg s cenovkou 5 999 €.


TRAIL XF - podarená geometria a dizajn

Trailové modely od Superior som nemal doposiaľ možnosť otestovať, čo ma možno troška mrzí a neviem podať konštruktívne porovnanie s modelom 2019, no zato model XF 999 TR 2020 ma veľmi milo prekvapil. Samozrejme je to vec vkusu, ale osobne mám veľmi rád kombináciu jednoduchého dizajnu, pekných tvarov a neobvyklých farieb. Toto všetko sa splnilo pri modeli XF 999 TR.


Zdvih bicykla 140/130 mm je pre trailový stroj na 29-palcových kolesách plne vyhovujúci a hmotnosť 12,3 kg je len čerešničkou na torte Superioru . O tlmenie sa u trailových modelov stará Rock Shox, radenie či brzdy má v rukách Shimano XT. Toto taktiež hodnotím za výborný krok, keďže obe značky mám rokmi overené a nemám im naozaj čo vytknúť. O zvyšok komponentov sa postarala dcérska značka Superioru, a to One1. Dojem trailového bicykla samozrejme umocňujú 2,3 palcové plášte Schwalbe a teleskopická sedlovka One1.


Bicykel sme mali možnosť aj reálne odskúšať, bol síce vo veľkosti L, no i tak som si ho vedel užiť. Jeho nízku hmotnosť som cítil a geometria mi jednoducho vyhovovala. Cesta nahor bola samozrejme o niečo ťažšia ako u TEAM XF, no zato zjazdy čistý luxus.

Špecifikácia a geometria


Model XF 999 TR hodnotím ako výborný trail bike hlavne pre tých, čo s ním chcú brázdiť naše hory - tam oceníte nízku hmotnosť alebo voľbu kvalitných komponentov a to za cenu 4 499 €.


XF 909 a MODO XF 909

Značka Superior má v ponuke až sedem trailových modelov a aj dostupnejšie varianty. Na výber sú aj s hlinikovým rámom ako napríklad XF 909 za priatelnejšie cenu 2 099 € , alebo aj dámsky variant MODO XF 909 v rovnakej cenovej hladine.


XP 969 - karbónový HT s geometriou “závoďaka”

Model XP 969 z radu RACE sa zmenil taktiež v geometrii - má o niečo širšiu zadnú stavbu, použitý boost, čím je dosiahnutá lepšia tuhosť. Tento model sa radí medzi nižšie modely hardtailov u značky Superior. Je síce použitý nižší karbón, čo sa prejaví na vyššej hmotnosti, no geometria je rovnaká ako u vyšších modelov určených prioritne na preteky.


Vidlica je použitá DT Swiss OPM O.D.L. so zdvihom 100 mm. Bohužiaľ DT SWISS ešte neprišiel s boostovými vidlicami, a preto máme na väčšine bicyklov boost len na zadnom náboji. O radenie sa stará nová 12-rýchlostná rada Shimano SLX. Tento model kúpite už na zapletených kolesách od DT SWISS X1900. Ľahký bicykel za zaujímavú cenu cca 2 200 € s jednoduchým radením, v peknom dizajne a športovou geometriou. Hmotnosť činí 10,4 kg.

Špecifikácia a geometria



TEAM 29 - špičkový pretekársky stroj

Cenovka najvyššieho modelu ISSUE R je už o niečo vyššia, konkrétne 5 799 €. No verte, že za to dostanete naozaj "veľa muziky". V kategórii TEAM nájdete aj ďalšie tri špecifikácie s prijatelnejšími cenovkami. Rovnako aj dámsky model MODO.


SPORT - kompromis pre nenáročných

Superior si pripravil podarené modely aj pre "bežných" cyklistov. Päť špecifikácií pánskych modelov a desať dámskych, takže naozaj si nájde každy to najvhodnejšie v cenovej relácii od 540 € do 930 €.


eXP a eXF - trend nezastavíš

Elektro trend je jednoducho fakt, s ktorým sa musia vysporiadať aj zanietenejší cyklisti a dať mu šancu. Superior jednoznačne nezaostáva, a to dokazuje aj s novými modelmi.

eXP 8069 a Modo eXP 8069



eXF 8069



Nebudem to tu rozpisovať do podrobností, ale radšej poukážem na podstatné zmeny, ktoré môžete u daných modelov vidieť. Najväčšia zmena nastala v integrácii batérie do rámu a integrácie kabeláže ovládacích prvkov do predstavca. Zmenou prešla aj geometria, a to hlavne zadná stavba, u celoodpružených modelov uloženie tlmiča. Rovnako si elektrobicykle vyslúžili DTSWISS kolesá s označením “hybrid”, určené pre ebike. O pohon sa stará Shimano STEPS.


Značka Superior nám má čo ponúknuť aj na rok 2020, a to neplatí len pre MTB segment. Aj v cestnom/gravel “oddelení” si určite nájdete svojho favorita. Mne osobne sa páči celkový smer, ktorým sa Superior uberá. Príde mi, že sa nesnažia kopírovať trendy a idú si takú svoju líniu, ktorá ale ani náhodou nezaostáva za ostatnými.
report_problem Našiel si v texte chybu?
adam.milo111 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Liptov Ride 2024 – najťažší dojazd v stúpaní u nás?

Liptov Ride 2024 – najťažší dojazd v stúpaní u nás?

Prvý štart na pretekoch je často odpoveďou na otázku, čo si robil v zime. Bol skialp dobrou prípravou a ako nás preveril úplne nový dojazd, ktorý sa môže smelo radiť k najťažším u nás?
Predstavenie: RockShox Psylo, Domain a Rudy 2025 – trojlístok nových vidlíc

Predstavenie: RockShox Psylo, Domain a Rudy 2025 – trojlístok nových vidlíc

RockShox patrí dlhoročne medzi lídrov na trhu s odpružením. Po minuloročnom update vidlíc Pike, Lyrik a ZEB prišli na rad aj cenovo dostupnejšie alternatívy.
MTBIKER novinky – naše plány do sezóny 2024

MTBIKER novinky – naše plány do sezóny 2024

Nové značky, nové spolupráce, nová predajňa, komunitné jazdy, ale aj jeden veľký letný projekt na východe. Pozrite si prehľad toho, čo chystáme.
keyboard_arrow_up