Test: Marin Nicasio – vstúpte do sveta gravelu

Test: Marin Nicasio – vstúpte do sveta gravelu

Ako nadšenec horskej cyklistiky som už dlhšie túžil skúsiť rýchlejší stroj určený na asfalt, no zároveň som sa nechcel vzdať jazdy po lese. Po zvážení všetkých okolností bola voľba jasná: gravel bike Nicasio od americkej značky Marin. A ako sa na oceláčiku jazdí?

marin bike

Marin je kalifornská značka, ktorá má v ponuke zhruba tucet gravel bicyklov. Jednotlivé modely sú rozdelené do troch kategórií: Utilitour, CX/Gravel a Beyond Road. Nicasio nesie označenie Beyond road  („mimo cesty“) – ide o bicykle, ktoré prevetráte nielen na ceste, ale uplatnenie nájdu aj na lesných asfaltkách, šotolinových cestách, a ktoré sa zároveň nezľaknú ani pekného trailu.

marin bikemarin bike


Špecifikácia a geometria


Nicasio je poskladaný z oceľových trúbok (CrMo) s guľatým profilom, čo sa mne osobne pozdáva. Marin vyrába bicykle už viac ako 30 rokov a práve s týmto materiálom má bohaté skúsenosti. Pružnosť oceľových trúbok navyše výrazne prispieva ku komfortu počas jazdy.

marin bike

Osadené kolesá majú rozmer 700C x 30 mm. Pohon zabezpečujú kompaktné 2-prevodníky FSA 50-34 zubov, 8-rýchlostná kazeta s rozsahom 11-32 zubov a prehadzovačka Shimano Claris. V kombinácii s mechanickými kotúčovými brzdami napovedajú, že pôjde o takmer bezúdržbový kúsok.

marin bikemarin bike


Testovaný bicykel mal rozmer 56 cm a pri mojej výške 178 cm mi sadol ako uliaty. Necítil som sa zbytočne natiahnutý a ani po hodinách užívania si jazdy ma nič nebolelo, teda okrem nôh.

marin bikemarin bike


Viac informácií o technickej špecifikácii a tabuľku veľkostí nájdete na tomto odkaze.

marin bikemarin bike


Objavujem svet


S Nicasiom som si užil veľa zábavy, no najviac ma dostala odozva bicykla pri akcelerácii. Najmä ten pocit, keď pri zašliapnútí do pedálov stroj okamžite reagoval a ja som sa následne pohyboval rýchlosťou cez 40 km za hodinu. Znamenalo to pre mňa nový rozmer jazdy a patrične som si ho užíval.

marin bike

Na zoznámenie som si vybral asfaltový úsek, aby som vedel, čo očakávať a ako sa bude bicykel správať. Širšie 30 mm obutie odvaľovalo na hladkej ceste bez problémov, ale prednosti sa ukázali až na menej kvalitnej ceste so zrnitým asfaltom, kde sa tieto plášte cítili ako doma.

marin bike

Poďme na štrkové a poľné cesty. Zo začiatku som bicyklu veľmi nedôveroval, obával som sa, že na každom rohu dostanem defekt, ale na moje počudovanie som nezaznamenal problém. Napriek tomu by som povedal, že je dezén určený viac na asfalt ako do extrémneho terénu.

marin bike

Najviac som ocenil možnosť ísť na môj obľúbený kopec priamo lesom, presne tak, ako by som išiel aj na horskom bicykli. Veľký potenciál Nicasia vidím v tom, že rám a vidlica je kompatibilná s obutím 700C x 40 mm alebo 27,5” o šírke 47 mm. S agresívnejším vzorom a správnym tlakom zdolá bez zaváhania aj ťažší terén.

marin bike

Testovacie výjazdy som sa snažil namixovať variabilne. Jazdil som po hladkých asfaltových cestách, po hrubozrnnom asfalte, na rovine, v kopcoch, po zvážniciach a občas aj v blate. Nakoniec som si neodpustil vyskúšať aj ľahký singletrail dolu kopcom. Cieľom bolo nájsť limity bicykla a mojich jazdeckých zručností, a zistiť, do čoho sa na tomto stroji dokážem pustiť.

marin bikemarin bike


Pri dlhších stúpaniach by som ocenil kazetu s väčším rozsahom, než je osadená 8-rýchlostná 11-32 zubová kazeta od SunRace. Milo ma prekvapili brzdy. Ide o mechanické kotúčovky Promax Render R, ktoré po správnom nastavení brzdili bez problémov počas celého testu, za každých podmienok, bez toho aby sa ich brzdné vlastnosti menili zo dňa na deň.

Ak často jazdíte v nepriaznivých podmienkach, môže byť odhalené vedenie radiacich laniek malou nevýhodou. Lanká sú nechránené po celej dĺžke rámovej trúbky a do bowdenu vchádzajú až pri stredovom zložení. Na druhej strane rozumiem tomu, že vedenie bowdenom by narušilo celkový dizajn bicykla.

marin bikemarin bike


Plusy

  • CrMo rám aj vidlica
  • kotúčové brzdy
  • vzhľad
  • pomer cena/výkon
  • v balení sú aj pedále – ready to ride


Mínusy

  • rozsah kazety môže byť limitom pri dlhých stúpaniach
  • odhalené lanko radenia


marin bikemarin bike


Pre koho je určený?


Nicasio by som odporučil jazdcovi, ktorý k svojmu horskému bicyklu hľadá rýchlejší stroj určený na cestné výjazdy, no zároveň sa nechce ukrátiť o možnosť odbočiť aj do ľahšieho terénu. A kto by chcel posunúť prednosti tohto stroja ešte o čosi ďalej, stačí len použiť širšie plášte alebo druhú sadu kolies.

marin bikemarin bike


Vďaka množstvu úchytov na blatníky a nosiče sa z neho stáva víkendový dopravný prostriedok za dobrodružstvom a cez týždeň spoľahlivý dopravný prostriedok do práce.

V mojich očiach Marin splnil všetky očakávania, ktoré som do neho vkladal. Spoznal som nové miesta, užil si rýchlosť na ceste hore aj dole kopcom, prešiel cestičky, ktoré chodím aj na horskom bicykli a zabavil sa pri „zjazdovaní” v teréne.

marin bikemarin bike


Doporučená cena tohto modelu je stanovená na 799 €. Viac informácií, vrátane jeho geometrie a technickej špecifikácie, nájdete na stránke dodávateľa.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up22thumb_down comments 22 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Superior Xroad TEAM ISSUE Di2 - cesťák alebo gravel?

Test: Superior Xroad TEAM ISSUE Di2 - cesťák alebo gravel?

Väčšinou, keď príde na test bicykel, tak mám v tom hneď jasno. Pri tomto kúsku som však vôbec netušil, či je toto cestný bicykel alebo gravel, na ktorý len niekto omylom dal cestné gumy.
Test: Marin Nicasio+ alebo oceľový gravel

Test: Marin Nicasio+ alebo oceľový gravel

Gravel jazdenie išlo doteraz nejako pomimo mňa. Keď som chcel hltať kilometre, tak som šiel cestu, pre radosť z jazdy mám celoodpružený bike. Ako sa môj vzťah k tejto vetve cyklistiky zmenil po teste Marinu Nicasio+?
Test: CTM KOYUK 3.0 - celoročný gravel parťák

Test: CTM KOYUK 3.0 - celoročný gravel parťák

S klesajúcou teplotou, stúpajúcou vlhkosťou a zrážkami sa pomaly hlási o slovo pravá gravel sezóna. A platí to aj presne opačne, keď prichádza jar.
keyboard_arrow_up