Kliknutím prejdeš na
www.marinbikes.com
Reklama
Test: Marin Nicasio – vstúpte do sveta gravelu

Test: Marin Nicasio – vstúpte do sveta gravelu

20 komentárov

svacoma 03.07.2019 24 fotografií   Bicykel Marin Gravel Test Cestna Cyklistika

Ako nadšenec horskej cyklistiky som už dlhšie túžil skúsiť rýchlejší stroj určený na asfalt, no zároveň som sa nechcel vzdať jazdy po lese. Po zvážení všetkých okolností bola voľba jasná: gravel bike Nicasio od americkej značky Marin. A ako sa na oceláčiku jazdí?

 

marin bike

Marin je kalifornská značka, ktorá má v ponuke zhruba tucet gravel bicyklov. Jednotlivé modely sú rozdelené do troch kategórií: Utilitour, CX/Gravel a Beyond Road. Nicasio nesie označenie Beyond road  („mimo cesty“) – ide o bicykle, ktoré prevetráte nielen na ceste, ale uplatnenie nájdu aj na lesných asfaltkách, šotolinových cestách, a ktoré sa zároveň nezľaknú ani pekného trailu.

marin bikemarin bike


Špecifikácia a geometria


Nicasio je poskladaný z oceľových trúbok (CrMo) s guľatým profilom, čo sa mne osobne pozdáva. Marin vyrába bicykle už viac ako 30 rokov a práve s týmto materiálom má bohaté skúsenosti. Pružnosť oceľových trúbok navyše výrazne prispieva ku komfortu počas jazdy.

marin bike

Osadené kolesá majú rozmer 700C x 30 mm. Pohon zabezpečujú kompaktné 2-prevodníky FSA 50-34 zubov, 8-rýchlostná kazeta s rozsahom 11-32 zubov a prehadzovačka Shimano Claris. V kombinácii s mechanickými kotúčovými brzdami napovedajú, že pôjde o takmer bezúdržbový kúsok.

marin bikemarin bike


Testovaný bicykel mal rozmer 56 cm a pri mojej výške 178 cm mi sadol ako uliaty. Necítil som sa zbytočne natiahnutý a ani po hodinách užívania si jazdy ma nič nebolelo, teda okrem nôh.

marin bikemarin bike


Viac informácií o technickej špecifikácii a tabuľku veľkostí nájdete na tomto odkaze.

marin bikemarin bike


Objavujem svet


S Nicasiom som si užil veľa zábavy, no najviac ma dostala odozva bicykla pri akcelerácii. Najmä ten pocit, keď pri zašliapnútí do pedálov stroj okamžite reagoval a ja som sa následne pohyboval rýchlosťou cez 40 km za hodinu. Znamenalo to pre mňa nový rozmer jazdy a patrične som si ho užíval.

marin bike

Na zoznámenie som si vybral asfaltový úsek, aby som vedel, čo očakávať a ako sa bude bicykel správať. Širšie 30 mm obutie odvaľovalo na hladkej ceste bez problémov, ale prednosti sa ukázali až na menej kvalitnej ceste so zrnitým asfaltom, kde sa tieto plášte cítili ako doma.

marin bike

Poďme na štrkové a poľné cesty. Zo začiatku som bicyklu veľmi nedôveroval, obával som sa, že na každom rohu dostanem defekt, ale na moje počudovanie som nezaznamenal problém. Napriek tomu by som povedal, že je dezén určený viac na asfalt ako do extrémneho terénu.

marin bike

Najviac som ocenil možnosť ísť na môj obľúbený kopec priamo lesom, presne tak, ako by som išiel aj na horskom bicykli. Veľký potenciál Nicasia vidím v tom, že rám a vidlica je kompatibilná s obutím 700C x 40 mm alebo 27,5” o šírke 47 mm. S agresívnejším vzorom a správnym tlakom zdolá bez zaváhania aj ťažší terén.

marin bike

Testovacie výjazdy som sa snažil namixovať variabilne. Jazdil som po hladkých asfaltových cestách, po hrubozrnnom asfalte, na rovine, v kopcoch, po zvážniciach a občas aj v blate. Nakoniec som si neodpustil vyskúšať aj ľahký singletrail dolu kopcom. Cieľom bolo nájsť limity bicykla a mojich jazdeckých zručností, a zistiť, do čoho sa na tomto stroji dokážem pustiť.

marin bikemarin bike


Pri dlhších stúpaniach by som ocenil kazetu s väčším rozsahom, než je osadená 8-rýchlostná 11-32 zubová kazeta od SunRace. Milo ma prekvapili brzdy. Ide o mechanické kotúčovky Promax Render R, ktoré po správnom nastavení brzdili bez problémov počas celého testu, za každých podmienok, bez toho aby sa ich brzdné vlastnosti menili zo dňa na deň.

Ak často jazdíte v nepriaznivých podmienkach, môže byť odhalené vedenie radiacich laniek malou nevýhodou. Lanká sú nechránené po celej dĺžke rámovej trúbky a do bowdenu vchádzajú až pri stredovom zložení. Na druhej strane rozumiem tomu, že vedenie bowdenom by narušilo celkový dizajn bicykla.

marin bikemarin bike


Plusy

  • CrMo rám aj vidlica
  • kotúčové brzdy
  • vzhľad
  • pomer cena/výkon
  • v balení sú aj pedále – ready to ride


Mínusy

  • rozsah kazety môže byť limitom pri dlhých stúpaniach
  • odhalené lanko radenia


marin bikemarin bike


Pre koho je určený?


Nicasio by som odporučil jazdcovi, ktorý k svojmu horskému bicyklu hľadá rýchlejší stroj určený na cestné výjazdy, no zároveň sa nechce ukrátiť o možnosť odbočiť aj do ľahšieho terénu. A kto by chcel posunúť prednosti tohto stroja ešte o čosi ďalej, stačí len použiť širšie plášte alebo druhú sadu kolies.

marin bikemarin bike


Vďaka množstvu úchytov na blatníky a nosiče sa z neho stáva víkendový dopravný prostriedok za dobrodružstvom a cez týždeň spoľahlivý dopravný prostriedok do práce.

V mojich očiach Marin splnil všetky očakávania, ktoré som do neho vkladal. Spoznal som nové miesta, užil si rýchlosť na ceste hore aj dole kopcom, prešiel cestičky, ktoré chodím aj na horskom bicykli a zabavil sa pri „zjazdovaní” v teréne.

marin bikemarin bike


Doporučená cena tohto modelu je stanovená na 799 €. Viac informácií, vrátane jeho geometrie a technickej špecifikácie, nájdete na stránke dodávateľa.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

desertfremen 04.07.2019 (09:33)

Kellys SOOT30 má takúto istú výbvavu (Claris) a váži o 2 kg menej, má rám kombinácia Dural/Karbon a cena cca rovnaká. Je to tým že aj oceľový rám sa dá urobiť ľahký (Oceľový gravel Author RONIN má 10,4 kg z reynolds trubiek.) ale pod 1500 E sa v tom prípade nedostaneš, a pri tomto biku je priorita nízka cena. A jazda na kvalitnej oceli je silne návyková, môžem potvrdiť. A už prestaňte živiť ten mýtus že na gravel treba hydry, to nieje 200 kg motorka čo ide 200 km/hod. . Dvojpiestikové mechaniky sú super a udržba ovela jednoduchšia ako hydry nehovoriac o tom že keď sa ti to niekde ďaleko poserie tak to ľahko opravíš.

 
svacoma desertfremen 04.07.2019 (10:07)

Presne tak ako pises , udrzba je jedoducha oprava tiez, ako za celu dobu jazdenia po kopcoch/rovinkach som nemal ziadny problem ze by to nebrzdilo. Ludia by mohli vediet ze ak pojdu dole kopcom ci na mechanikach alebo na hydraulike a bud 10-15minut vkuse brzdit ze upecu boje Osobne sa mi ale viac paci profil Marinu ako Kls ale tak to je uz vec vkusu

 
Ledavi desertfremen 04.07.2019 (15:09)

Neviem o nikom kto by mal akýkoľvek s hydraulikou,za to mechanické sa môžu povoliť

 
katko 04.07.2019 (07:31)

ako asi hrá taká trúbka

 
loki4fun 04.07.2019 (14:45)

roleta, kyky...jazdim gravel bike uz druhu sezonu...sada Rival 1x, plastne 38mm...pravdou je, ze som z MTB presiel viac na pevnejsi povrch, ale vzdy ked pom sa potreboval dostat cez nespevneny teren, tam kam som sa chcel dostat tak som sa dostal a veru nevychadzal som z udivu, ze aj "toto" prejdem...pokial nebolo blato o nebolo to prilis kameniste...ludia maju tento druh biku stale viac za cestny bike ako za obojzivelnika ...takze so spravnym obutim a sprevodovanim vie gravel bike zvladnut aj nejeden teren, hlavne s tvrdsim podkladom lebo ved sirku plasta neoklames...a este taky detail, ze ak je bike navrhnuty ako gravel, tak jeho pravu tvar podla mojej skusenosti objavis az mimo asfalt...ten moj na takom podklade "pod zadkom" uplne ozije

 
loki4fun 04.07.2019 (14:47)

svacoma...pekne napisane a vyborne nafotene

 
svacoma loki4fun 07.07.2019 (23:17)

Vdaka

 
init 03.07.2019 (20:48)

Dobra cena za bike v tejto vybave by mala byt do 600e. Aka je prosim ta jeho hmotnost?

 
svacoma init 03.07.2019 (22:04)

Ahoj, vaha biku + pedale ktore su ku nemu je 12,82kg

 
flasa3 03.07.2019 (21:20)

jo no zase premrstena cena

 
mlaco 03.07.2019 (22:52)

Chcelo by to zhodnotiť rozdiely medzi týmto s Marin Gestalt. V čom sa líšia?

 
andrejseko 04.07.2019 (08:38)

hnus velebnosti; díky dovi nechcem
to radšej doplatit 350 € a máte v celku dobrý gravel bike o 2 kg lahší krajší na 105 shimane a shydraulickými brzdami atď...

 
Hazard andrejseko 04.07.2019 (18:42)

Mám CTM Koykuk 1.0 na Sore. S pedálmi aži okolo 11 kg. Odstupňovanie sprevodovania (2x9) mi zatiaľ bohate stačí, keďže na MTB mám 1x11, takže nepotrebujem toľko prevodov. Chýbajú ale ľahšie prevody do strmých pasáží. Budúci rok chcem ale poriešiť ľahšie kolesá a asi pôjdem do výmeny riadenia za Shimano GRX.
Gravel som kúpil ako doplnok na cestu a ľahšie lesné cesty. Pokiaľ nie sú kamene a nejaké väčšie skaly, tak sa dá prejsť fakt všetko.

Potreboval som nejaké osvieženie a som spokojný a potom sa aj viac teším na MTB, keď dám na graveli zo dve jazdy za sebou (platí aj naopak).

 
kyky 04.07.2019 (09:59)

Zase ste mi dali chrobaka do hlavy.. Dlhsie uvazujem o niecom podobnom len sa neviem rozhupat dako. Mam celopero canyon a zvazujem dalsi bajk bud gravel alebo nejaky treningovy canyon pathlite. Nechcem totizto uplny cestak.

 
roleta 04.07.2019 (10:56)

krasny bajk. By ma zaujimal aj nejaky long term review niecoho podobneho, ci to uzivatela presvedcilo o tom ze aj sotolina moze byt zabava. ja som na tom presne opacne, posledne ma bere viac mtb lebo na sotoline na mojom rigidnom mtb si pridem naklepany ako rezen. Ale zasa nie je stolina ako sotolina.

 
svacoma roleta 04.07.2019 (14:21)

Long term by bol fajn ale za tych par stovak km co som najazdil tak by som to videl asi tak ze gravel je fajn doplnok ku horaku ak samozrejme clovek nechce drtit len cestu. Predsa na tom endurku toho bajk zvladne vela a vela odpusti. No velka nevyhoda je slapanie po asfalte alebo sotoline pripadne ak clovek chce ist pozriet niekde dalej tak to je len trapenie seba a nicenie gum na horaku. Cize tu ten gravel ma vyhodu lebo stale pojdes po lese a po ceste komfornte pricom dovolim si tvrdit ze citis teren ovela lepsie ako na mtb cize ides aj pomalsie a zvladne to aj lahsi singlac. Ako som aj pisal tento Marin zvladne aj sotolinku ale ak by som ho mal mat len na sotolinu urcite dam sirsie obutie. Treba to striedat aj mtb aj gravel a clovek nebude mat pocit z eje to nuda a bude sa tesit vzdy na nove zazitky

 
roleta svacoma 04.07.2019 (14:56)

a neprislo ti to staticke? Cisto filozoficka otazka. mne mtb vyhovuje ze kazdu chvilu musis nieco riesit s taziskom a gravel je iba o slapani. Mojich poslednych par vyjazdov bolo vzdy mtb zabavnejsie ale je pravda ze som zatial pekny gravel ani nemal pozicany nikde. Ale je pravda ze to dranie mtb plastov po betone je k nicomu....

 
init roleta 04.07.2019 (15:03)

Na graveli zas musis kompenzovat absenciu odpruzenia, cize uplne staticke to nie je.

 
svacoma roleta 07.07.2019 (23:16)

Praveze na strkoch,v lese ma to bavilo stale bolo co riesit a hlavne pozerat uplne inu stopu ako na mtb koli pocitu aby som neprerazil plast a nekoplo ma sedlo kam by som nechcel ist. Tak by som povedal ze ak je aj vyslap aj zjazd po asfalte tak to moze byt nudnejsie ale treba si to dobre namixovat ako by povedal Imro aby to bola zabava. btw po ceste je to staticke no obcas sem tam auto na 10cm "potesi".

 
lacika_dnb 29.08.2019 (14:05)

Ta cena ma nemilo prekvapila.

 
Pridaj komentár