Amatér pred kúpou ebiku

Amatér pred kúpou ebiku

Rád by som sa s vami podelil o mojich začiatkoch prechodu z klasiky na elektrobicykel. V prvom rade musím konštatovať, že som dôchodca a mám za sebou operácie obidvoch kolien.

Za mladi som jazdil na striebornom Favorite. Mal kazetu 3 kolečko a tým to končilo. Šanca zohnať doplnky na rozšírenie bicykla sa rovnala nule. Takže po mladíckom období jazdenia som pre zabezpečenie rodiny skončil s bikom a len sporadicky som na klasických výjazdoch spravil po asfaltových cestách nejakých 200 km za rok.

Časom som zistil, že ak chcem niečo vidieť alebo si užiť jazdu na biku, nedokážem to s klasikou. A tak som začal surfovať po internete a hľadať možnosti. Ako prvé som si prebral možnosti, ako a kde chcem jazdiť, na čo mi stačia sily a čo všetko sa zmenilo od mojich mladých čias na Favorite.

Zváženie podmienok a situácie


Premávka na cestách zhustla. Mal som pár nepríjemností so šoférmi, ktorí si neuvedomujú, že aj cyklista je účastníkom cestnej premávky a tiež mu patrí časť cesty. Preto som sa rozhodol, že nechcem klasický bicykel, ale horský, aby som sa vyhol smradu na cestách a nepríjemným šoférom, ktorí nás ohrozujú.



Následne som zhodnotil svoje fyzické možnosti a zistil som, že najlepší bude elektrobicykel. Mám už svoj vek a nechcem sa voziť 20 km denne po okolí bydliska, lebo viac nezvládam. Nastal krutý čas bádania a študovania materiálov na internete u výrobcov bicyklov, predajcov, ale hlavne recenzií u odborníkov – nadšencov, čo vlastne existuje, kde sú plusy a kde mínusy.

Batéria a motor. Kam s nimi?


Ďalšie rozhodovanie prišlo pri voľbe umiestnenia motora na bicykli. Predný pohon (predné koleso), zadný pohon (zadné koleso), alebo pohon stredový na stredovú kľuku? Tu som po prečítaní recenzií a hlavne po rôznych návštevách u odborných predajcov a ich skúseností dospel k názoru, že najlepší bude elektrický pohon s umiestnením v strede.

Výkon motora a typ. Tu nechcem opisovať, pre ktorého výrobcu som sa rozhodol, lebo parametre majú všetci na 95% rovnaké, ale rozhodol som sa pre motor s najlepšie zabezpečeným servisom a značkou. Batéria a dojazd na nej je hádam pri ebikoch posledným a rozhodujúcim faktorom. Samozrejme, záleží od spôsobu jazdy a využívania výkonu motora a tým aj dojazdu. Môžem povedať, že 250W motor a batéria s kapacitou 500Wh ma v pohode odtiahne na 100 km a to aj so stúpaním a nielen jazdou po rovine. V horskom teréne spravíme 35 km s prevýšením 1500 metrov, za čo jej ďakujem.



Oplatí sa priplatiť?


Môžem povedať, že náhon na stred je najdrahší zo všetkých možností, ale bicykel máte super vyvážený a motor na tlak pedálov spoľahlivo reaguje. Kapacita batérie tiež zvyšuje cenu, no ak máte šliapať hoci len po rovine proti vetru, pridáte pomoc na vyššiu úroveň a už sa len usmievate. V danej dobe som sa nerozhodoval, či celoodpružený rám, alebo nie, čo dodnes trochu banujem, lebo som zobral pevný. V tom prípade ale treba zásadne odpruženú prednú vidlicu.



Čo sa týka servisu, za dané obdobie som nespozoroval zvýšené náklady na servis, alebo domácu údržbu ebiku oproti klasike. Snáď len reťaz je o niečo drahšia od tých klasických. Elektrobicykel osobne odporúčam ako únik z civilizácie a istotu parádnej cyklistiky po cestách a horskom teréne bez veľkej námahy, alebo len takej, akú ju vy sami chcete.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up14thumb_down comments 4 komentáre report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Video: V bikeparku na ebiku? Prečo a hlavne ako play_arrow

Video: V bikeparku na ebiku? Prečo a hlavne ako

Ak máme doma len elektrický bicykel, nemusíme si návštevu bikeparku odopierať. Aj keď nevyužijeme pomoc motora, tak vďaka týmto odporúčaniam si jazdenie v parku užijeme.
Video: Ako si užiť jazdu na ebiku play_arrow

Video: Ako si užiť jazdu na ebiku

Čo sú tie detaily, ktoré nám spríjemnia jazdu na elektrobicykli ešte viacej? Čomu sa radšej vyhnúť, aby sme si nekazili zážitok na ebiku?
Test: Marin San Quentin 1 – hravý hardtail do 900 €

Test: Marin San Quentin 1 – hravý hardtail do 900 €

Pri možnosti testovať bicykel San Quentin od značky Marin som ani chvíľu neváhal, nakoľko je to hravý bicykel s 27.5 kolesami určený (nielen) na trailové jazdenie.
keyboard_arrow_up