Test: GT Sensor Carbon Expert - originálny kúsok na každý trail 

Sensor je rozhodne jedným z najlepšie vyzerajúcich bicyklov, aké som mal kedy možnosť skúsiť. Jazdí ale rovnako dobre, ako dobre vyzerá? 

GT premieta svoje dlhoročné skúsenosti v horskej cyklistike neustále i do svojich modelov, čo som si všimol aj pri bicykli Sensor Carbon Expert 2019. V jeho prípade sa ale konečne odklonil od „zvláštne” vyzerajúcej konštrukcie svojich predchádzajúcich modelov, ktorá síce mohla skvele fungovať, no tak trochu potláčala fakt, že si bike kupujeme aj podľa vzhľadu. Nový Sensor tak ponúka nižšiu rámovú trubku a úplne odlišné prepákovanie zadnej stavby.


Špecifikácia a geometria



Prvá skúška - stúpanie a, samozrejme, zjazd

Hneď po nasadnutí a prvých metroch som ocenil geometriu prepákovania 4-čapu. Vďaka tomu je bicykel schopný pohlcovať nerovnosti aj počas pedálovania bez toho, aby ste sa zbytočne pohupovali. Ten, kto takéto riešenie vyskúšal, mi dá určite za pravdu, že sa tu nedá nič pokaziť a že to funguje skutočne výborne.


 
Uzamknutie tlmiča som pri stúpaní takmer vôbec nepoužil, teda okrem situácie, v ktorej som chcel vyskúšať, či pocítim nejaký citeľný rozdiel – žiadny som ale nezaznamenal. Geometria tohto rámu je už doslova vychytenou klasikou, ktorú používajú aj iné značky, pričom sa dá povedať, že je dotiahnutá k dokonalosti. Je to vidieť nielen do kopca, ale aj smerom nadol. Nízko položený stred a 29-palcové kolesá vám dodajú stabilitu, o akej sa vám mohlo doteraz iba snívať. A každý skok, prejazd technickým úsekom alebo strmý zjazd je zrazu pokojnejší a jazda sa dá vyslovene užívať. 


Priznám sa, že nie som veľkým fanúšikom rozbitých strmých zjazdov, počas ktorých ste celý čas na brzdách. A pri zjazde po kameňoch z Chaty pod Suchým som sa už videl, ako schádzam niektoré úseky vedľa biku, na moje prekvapenie to ale šlo bez problémov. Aj napriek tomu, že počasie počas môjho výjazdu veľmi nespolupracovalo a dážď doslova menil moje obľúbené traily na zradné úseky, bola jazda na Sensore pôžitkom. Každý skok bol kontrolovaný nielen pri odraze, ale aj pri dopade. Treba si však uvedomiť, kde končia hranice, a najmä zdvihy s hodnotou 130 mm. Pri citlivom zaobchádzaní si však človek môže spokojne dovoliť nielen traily, ale aj zjazdové trate.


Ako je „ohádzaný” ?

Predný trojuholník rámu je vyrobený z karbónu a je vidieť, že sa s ním vyhrali. Svojou nezvyčajnou farbou pútal pozornosť, za čo má GT u mňa palec hore. Zadná stavba je pritom hliníková. 


Rám je vybavený aj technológiou „Flip Chip”. Jedná sa o hliníkovú vložku, ktorej pretočením môžete meniť hlavový uhol (+/-0,75°) a výšku stredu (+/-6 mm). Pruženie má na starosti RockShox a konkrétne vpredu pracuje nová Revelation RC vidlica, ponúkajúca 35 mm vnútorné nohy, boost standard a hladký chod. Vzadu kontroluje situáciu tlmič Deluxe RT3 DebonAir s vrchným uchytením Trunnion. Sensor má vpredu i vzadu zdvih na úrovni 130 mm a hravo zvládne aj nejaký ten skok či prejazd slušnými korienkami.


O pohon sa stará 12-rýchlostná sada GX od značky SRAM a čerešničkou na torte je „šalter” X01. Kapitolou samou o sebe sú brzdy a kotúče. Môžem len napísať, že brzdiť zvládali veľmi dobre a nejavili známky zníženia účinnosti ani po dlhších zjazdoch, za čo možno vďačiť aj 180 mm kotúčom. 


To isté platí tiež o pneumatikách, ktoré mali veľmi tenké bočné steny, čo malo za príčinu dva defekty počas jedného výjazdu. Ich vzor pôsobil na oko veľmi dobre a držali na výbornú, rovnako sa mi páčilo ich farebné vyhotovenie, ktoré dodávalo celému biku „old school” vzhľad. Sedlovka značky KS LEV so zdvihom 125 mm fungovala spoľahlivo a bez zaváhania.

Menej tradičné je vonkajšie vedenie kabeláže, ide o technológiu Groove Tube – zboku bicykla vyzerá, ako vnútorné vedenie. Ak sa to aj niekomu zdá menej vizuálne príťažlivé, tak má to "praktický" dopad na jednoduchosť servisu, na ktorej si značka GT zakladá.


Plusy:

  • jedinečný dizajn a farba
  • karbónový rám
  • SRAM XO1
  • technológia „Flip Chip”

Mínusy:

  • vyššia cena bicykla 


Pre koho?

Ak sa rozhodujete pre kúpu bicykla s podobnými zdvihmi, ktorý ma veľmi slušnú výbavu a k tomu i jedinečný dizajn, dajte GT Sensor Carbon Expert šancu alebo si ho prinajmenšom choďte vyskúšať. Bicykel by som odporučil tak nadšencom enduro trailov, ako aj tým, ktorí uprednostňujú dlhšie výlety v horách a chcú mať stroj, ktorý nič neprekvapí. To všetko umožní kombinácia veľkých kolies, hmotnosti, 130 mm zdvihu a vhodne zvolenej geometrie. GT Sensor môžeme pokladať za akýsi trailový univerzál, na ktorom si užijete dlhé výjazdy a tiež poriadnu dávku zábavy v bikeparku.   

Cena testovaného modelu je cca 4 300 € a všetky detaily sa dozviete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
adam.milo111 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Je možné mať jeden stroj, ktorý bude „raketou" na maratónoch a zároveň schopnou alternatívou k trailbiku? V tejto sezóne som skúsil nájsť odpoveď na bicykli, ktorého cena sa radšej nehovorí.
Moja zbraň do kopcov alebo trochu „gramárenia“ nezaškodí

Moja zbraň do kopcov alebo trochu „gramárenia“ nezaškodí

Ako vyzerá a jazdí bicykel, ktorý dokáže ponúknuť výhodu v boji s gravitáciou? Alebo keď už výkon nestačí, treba využiť aj moderné technológie a „marginal gains"...
Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenásytný maratónec

Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenásytný maratónec

Hľadáš nekompromisný bicykel do prichádzajúcej maratónskej sezóny, s ktorým si užiješ výlet hrebeňom aj moderné cross-country trate? Máme pre teba skvelý tip.
keyboard_arrow_up