Svetový rekord bikesharingu v Žiline

redakcia 06.05.2019   Cyklistika Cestna Cyklistika Rekord Zilina Novinky

Systém zdieľaných bicyklov BikeKIA v Žiline sa teší mimoriadnej obľube obyvateľov a návštevníkov Žiliny. Dôkazom toho je aj svetový rekord v rámci systémov nextbike v počte prenajatí jedného bicykla počas 24 hodín.

Bikesharing v Žiline je spoločným projektom mesta, Nadácie Kia Motors Slovakia a spoločnosti ARRIVA na Slovensku. Plne funkčný systém bikesharingu je verejnosti v Žiline k dispozícii od 29. marca tohto roka. Od spustenia registrácie 1. februára 2019 do systému služby zdieľaných bicyklov sa prihlásilo prostredníctvom aplikácie alebo webovej stránky viac ako 12 500 užívateľov a bicykel si počas prvého mesiaca prevádzky požičali približne 49 000-krát. Svetový rekord v rámci systémov nextbike dosiahli v Žiline 26. apríla 2019. V ten deň bol v priebehu 24 hodín prenajatý jeden bicykel až 25-krát.

„Verili sme, že bikesharing bude v Žiline úspešný, no záujem verejnosti prekonal všetky naše očakávania. Tešíme sa zo svetového rekordu, a zároveň pozývame aj ďalších obyvateľov, aby si bezplatné požičanie bicykla vyskúšali,“ povedal Branislav Hadár, správca Nadácie Kia Motors Slovakia.

„Už po prvých dňoch využívania bikesharingu sme zaznamenali neuveriteľné čísla, ktoré prekonali všetky naše očakávania. Systém verejných bicyklov si u nás našiel množstvo fanúšikov, čo ma nesmierne teší, pretože to je tá cesta, ktorou ako mesto chceme kráčať. Našim záujmom je spopularizovať alternatívne formy prepravy a bicykel je jednou z tých najlepších možností. Verím, že nadchádzajúce letné obdobie prinesie ešte viac používateľov a žilinský bikesharing bude lámať rekordy aj naďalej,“ zhodnotil primátor Žiliny Peter Fiabáne.

Túto novinku sme si otestovali aj v našej redakcii hneď prvý týždeň počas jej fungovania. Aké máme reálne skúsenosti s odstupom času, si povieme nabudúce...

Prejsť do shopu (Prilby ~ Dirt/Urban prilby)

Raptor22 06.05.2019 (15:37)

Vdaka tomu megazaujmu opat jazdim do prace na svojom biku. Po dvoch dnoch ked som sa viac nachodil pesi medzi stanicami ako som realne jazdil, lebo za 2 min kym som checkol stav bicyklov na mobile a prisiel tam tak uz ziadny nebol k dispozicii.

obor 06.05.2019 (21:38)

Vsak o tom to je. Ze hodina zadarmo. Pokial sa za to plati hned od prvej minuty, nema to u nas moc sancu na uspech. A ani sa necudujem. Za tie prachy radsej pojdem inac, len nie platenym bajkom. To da rozum. Pre rozvoj, treba to len dotovat.

fradog 07.05.2019 (18:11)

Myslim, ze taky Martin ma omnoho lepsie podmienky co sa tyka cyklotras na takyto projekt ako Zilina. Zilina na to nie je "stavana". Ako detom na zabavu fajn, ale s premavkou v meste to bohuzial nezamava.

ppi 07.05.2019 (11:48)

omg slovakovi das bicykel zadarmo (a este hentaky sunt) a ide sa potrhat. To tam nemaju ti ludia svoje biky ?

obor ppi 07.05.2019 (21:55)

No, to sa zas ozval "odbornik" co fakt pochopil zmysel bike-sharingu. Len namatkovo - ides z bodu A do bodu B. Pozicias si bike ako hentam. Nic ta to nestoji. V bode B ho nehas podla pravidiel a ides si po svojom a viac sa nestaras.Sadnes na bus do prdelky ci taxik alebo do rana zurujes kdesi a spet ides taxikom. Kdezto so svojim bike mas ostaru. A milion dalsich situacii. Mudrak.

ppi obor 09.05.2019 (08:48)

Ano motivy su rozne, ale rec je to tom mnozstve ludi co ma zrazu chut ist chlastat na bicykli a ist domov taxikom, ale inac asi na bike nesadne pokial nie je zadarmo