Pružiť, či nepružit? To je otázka...

Pružiť, či nepružit? To je otázka...

9155 komentárov

zwARO 05.02.2020   Horsky Bike Rock Machine Hardtail Odpruzenie Horska Cyklistika Tlmic Full

Keď som si vyberal svoj prvý horský bicykel, tak som výlučne šiel po modeloch so zadným pružením.

 

V dobe mojej laickej nevedomosti sa mi to zdalo ako jasná voľba, aj keď na úkor iných komponentov. Po rokoch jazdenia som situáciu trochu prehodnotil.

Písal sa rok 2015 a ako úplný začiatočník, ktorý dostával rozumy len od staršieho brata, som sa plný očakávania obrátil s otázkami ohľadom výberu môjho prvého MTB na miestnych nadšencov z fóra MTBIKER. Nakoniec z toho vyšiel starší model Trek Superfly FS 7 2014, ktorý určite mnohí poznáte. Na danú dobu kvalitný pretekársky ladený stroj, osadený kombináciou komponentov Sram a Shimano spolu s legendárnou Rebou.



Na tom nemôže byť nič zlé, skonštatoval brat a výpredajová cenovka ma nenechala dlho chladným. Vôbec som nevedel, čo fúkať, ako fúkať, kde mazať, kde naopak nemazať. Časom som sa to s pomocou vedomostí, ktoré drží všemocný internet v hrsti, naučil a jazdenie začalo byť príjemnou zábavou. Samozrejme, ak si odmyslíme ten nekončiaci proces ladenia, skúšania, posúvania všetkého čo sa len dalo a občasné frustrácie zo servisných úkonov, ktoré vo videách idú tak ľahko, ale v realite... veď to poznáte.



Pocity po mesiacoch jazdenia


Dva prvky bicykla ma ale trápili stále. Brzdy a tlmič. Brzdy boli zo základnej sady a pri mojej hmotnosti dostávali tak zabrať, že sa neustále krivili kotúče. S odstupom času to hodnotím, že som brzdil viac, ako by bolo treba a moc som im nepomáhal. Pud sebazáchovy fungoval na jednotku. Neskôr som ich vymenil za SLX a nastal pokoj.

Druhý problém bol tlmič, ktorý pohupoval aj v zamknutej polohe. Pri jazde v teréne som to necítil, ale pri presunoch na asfalte to bol naozaj boj a cítil som sa ako tie hompáľajúce sa postavičky, ktoré si dávajú ľudia do áut na palubovku. Dodnes netuším, prečo. Tlmič som radšej nechal otvorený a efektivita šliapania bola na nízkej úrovni, ale pohup bol plynulejší a dalo sa s ním žiť. Žiadnym nastavením som to nedokázal vyriešiť a nakoniec išiel bicykel z domu a nahradil ho iný, ale opäť mal tlmič a šokujúco aj brzdy .



Do lepšieho sa ide s radosťou


Pri výbere nasledovníka som mal už nejaké skúsenosti a vedel som, čo by mal byť výsledok mojej snahy. Po týždňoch porovnávania bol víťaz výberového konania jasný, ľahká karbónová XC raketa Orbea OIZ.



Bezdušáky a teleskopická sedlovka už neboli tabu a opäť bolo čo študovať, nastavovať a skúšať. Bicyklu ako takému nemám naozaj čo vytknúť, ale postupom času som začal jazdiť celoročne a za takmer každého počasia. Podvedome som ale bicykel šetril a keď v lese panovali neľudské podmienky, tak som šiel radšej jazdiť cestu. Stal som sa väzňom svojho stroja. Údržbe tlmiča a zadnej stavby som sa ale aj tak nevyhol, sem tam sa ozval škrípavý zvuk aj napriek mojej šetrnosti. Svinské blato je predsa aj v lete a vždy čaká na cyklistov.

Rokmi som sa naučil čo to porobiť na bicykli vo vlastnej réžii, no zložitejšie úkony nechávam na špecialistov. Servis zadnej stavby a tlmiča sa môže hravo vyšplhať na dve stovky, čo rozhodne nie je málo a aspoň raz za rok by sa mali tieto úkony vykonať, aby sa predišlo fatálnemu poškodeniu. Primárne jazdím v Malých Karpatoch, kde mám na väčšine trailov pruženie v polohe firm, teda skoro zamknuté a nerovnosti "žehlia" primárne plášte. Myšlienkam, či mi to vážne treba, som sa nakoniec neubránil a pred zimou som si spočítal, že servis na full je naozaj nákladná záležitosť a spravil som si na Vianoce radosť v podobe nového bicykla.



Zmena je život


Od roku 2018 poškuľujem po biku Rock Machine BLIZZ CRB, nakoľko je iný ako to, čo som jazdil doteraz. Nehrá sa na zabijaka na preteky, ani zjazdové enduro, ale vie ponúknuť vlastnosti bicyklov z oboch svetov v jednom balíku, samozrejme za cenu miernych kompromisov. Hlavnou zmenou je fakt, že nemá tlmič a ani potencionálne škrípajúcu zadnú stavbu. Karbónový rám je extra tuhý a inžinieri naozaj na priemere rúrok nešetrili. Okoloidúci turisti sa ma naposledy v lese pýtali, či je to ebike .



Pánko si dovolil aj preveriť to klepnutím paličkou do rámu. Našťastie tam mám ochrannú nálepku, tak som ostal v kľude. Siahol som po modeli, ktorý sa navyše odlišuje aj od jeho bratov. Ako jediný má v základe teleskopickú sedlovku, ktorú považujem za prínosnejšiu pre môj štýl jazdy ako tlmič a široké 2.4” plášte s vysokým dezénom určené aj do nepohody, ako je blato a sneh. To robí z daného stroja v podstate tank, ktorý na 29” kolesách prejde skoro všetko. Bol som veľmi zvedavý na jeho jazdné vlastnosti, nakoľko som úplne nevedel, do čoho idem. Geometria bola pre zmenu trailovo ladená a s ňou spojený zdvih vidlice 130 mm a predstavec s dĺžkou 35 mm na mňa dodnes pôsobí úsmevne. Ovládateľnosť je ale extrémne dobrá, za čo vďačím aj širším riadítkam, gripy som ale okamžite vymenil za Esi Extra Chunky, zvyk je železná košeľa. Komfort ako na „harlejke“, paráda.



Aj tak sa stále porovnáva


Jedným dychom dodám, že do kopca nejde tak rýchlo ako OIZ, aj keď je prenos sily určite lepší z dôvodu absencie tlmiča, ale ostatné črty BLIZZ-u ho v tomto ohľade posúvajú mierne vzad. Čo ale stratí do kopca, minimálne vyrovnáva smerom nadol, kde naozaj nemám pocit, že by mi tlmič chýbal, široké plášte s nízkymi tlakmi robia presne to, čo očakávam a pocit istoty je na vysokej úrovni. Miernu obavu mám opäť z bŕzd, ale aktuálne použité 4 piestové sa zatiaľ javia ako spoľahlivé, uvidíme v lete, keď sa vonku oteplí. BLIZZ sa rýchlo stal pre mňa parťákom, ktorý s použitím blatníkov ide so mnou ochotne do nečasu, aj keď sa mne zrovna nechce. Jazdenie je predsa hlavne o tom byť vonku a zabaviť sa a nie čakať, kým všetko preschne. Len na ten sneh stále čakám.



Diskusií na tému full vs. hardtail je tu určite mnoho a kontroverzné sú ako neutíchajúca vojna prevodníkov. Pre mňa dáva HT stále zmysel a považujem ho za najuniverzálnejší bicykel, a to jazdím veľmi často aj na graveli, ale o tom nabudúce.



Zaujímalo by ma, aké sú vaše skúsenosti. Prešli ste, alebo ste verní svojmu prvému rozhodnutiu?

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Komentáre

GaliPet 05.02.2020 (13:04)

16


Autor v závere príspevku položil otázku: "Zaujímalo by ma, aké sú vaše skúsenosti. Prešli ste, alebo ste verní svojmu prvému rozhodnutiu?"
Deriem už štvrtý full.
Kto sa o zadnú stavbu (čapy) vie postarať, tomu nevŕzga.
Kto plynulo točí pedálmi, tomu bike pri zamknutom tlmiči nepohupuje.

 
Laro22 GaliPet 05.02.2020 (15:47)

1


Oiz mne nevrzga a zamknuty tlmic je ako ht takze mam aj ht aj full a je to raketa z kopca a este viac do kopca 😋

 
info500 05.02.2020 (17:40)

12


Vdacne a s radostou sa postaram o zadnu stavbu za to, kolko radosti a zabavy mi poskyne. Mna bavi cistit MTB. A ked nemam naladu tak idem na cestak, ktory utriem hadrickou. A ked sa nejaky komponent proste pokazi tak ho vymenim. Nie som otrok bajku, ale ani na nan nekaslem. Ja by som si skor kupil HT alebo Full kvoli charekteristike. Udrzba by bola druhorady argument pri rozhodovani. Potom jednoducho treba platit co to obnasa. Ja si rad precitam aj taketo clanky. Aj ked je vsetko subjektivne. Proste je fajn si "nieco" precitat o cyklistike. Takze vdaka za vasu pracu.

 
reactor info500 06.02.2020 (08:56)

1


moja rec. A najma radsej jazdim ako sa sparam s bikom, na to su servisy

 
Plazzer reactor 06.02.2020 (12:22)

1


...pri tych cenach co si vymenoval maju z teba servisaci urcite radost

 
Jano1987 06.02.2020 (09:02)

12


Nechápem tie hádky. Výber biku sa odvíja od:
1) rozpočtu. Keď si človek trocha prelezie internet, tak zistí, že kupovať full pod 2000€ sa veľmi neoplatí. Toto je asi najdôležitejšie kritérium. Nie každý má na to, aby dal 4000 a viac za bike.
2) miesto kde a ako plánujem jazdiť. Iné požiadavky bude mať obyvateľ Dunajskej Stredy a iné obyvateľ Tatranskej Lomnice.
3) schopnosť robiť si sám servis vs dostupnosť servisu. Nie každý je manuálne zručný a nie každý má chuť ťahať bike v niektorých častiach Slovenska do servisu vzdialeného 100km od domu
4) bez nejakej urážky miestnych chrtov, ale nie každý biker váži od 48-65kg, takže aj nároky na pruženie sú iné ako pri 100kg jazdcovi. Tak isto sa aj odvíja odolnosť komponentov, hlavne ložísk a kolies, to tiež vplýva na cenu biku.

 
P3P Jano1987 07.02.2020 (10:09)

2


Mam full pod 2000€ a nemam pocit, ze by sa neoplatil

 
Kaper 05.02.2020 (12:12)

11


Uplne zbytocny subjektivny clanok.
"Mne vyhovuje viac".
Kazdemu cosi vyhovuje viac

 
double Kaper 05.02.2020 (12:34)

3


primárne jazdí v Karpatoch a pochybujem že sním chodí na BK a podobne takže je úplne logické prečo si pochvaľuje HT. Naviac ten Rock Machine je celkom fajn aj na ´´ťažší terén´´. Možno taký thriller by mu hneď otvoril oči či pružiť alebo nepružiťa článok by mal zase iný smer. Každopadne výber bicykla je individuálna záležitosť a písané slovo môže pomôcť ale verte až skúsenosti prípadne testy bicyklov dajú každému otázku aký bicykel komu vyhovuje.

 
Jaiub Kaper 05.02.2020 (12:48)

37


Uplne zbytocny by som ho nenazyval, to by potom vsetky testy vsetkych veci boli subjektivnym hodnotenim, od oblecenia, stravy, techniky(materialu) a boli by zbytocne. Je to pohlad na vec ocami "testera" a vdaka jeho skusenostiam moze ulahcit situaciu ostatnym...

 
Kaper Jaiub 05.02.2020 (12:51)

0


Nikomu to nic neulahci,kazdy musi skusit sam co chce jazdit,co ho bavi a podla toho si vybrat vozitko.
Toto mi skor pride,ze uz aj clankami sa na tomto fore vytvara flame.

 
Strenki 05.02.2020 (12:05)

8


Od roku 2013 do 2018 na HTčku
Od Septembra.2018 na fulle.

Pružiť či nepružiť? Who cares ... hlavne bicyklujte
(ale rýchlejší som na fulle aj menej rozbitý človek po dlhých jazdách, za mňa full)

 
juraj.bobor 05.02.2020 (13:20)

7


Článok fajn, vyjadruje subjektívne pocity autora. S niečim sa stotožňujem, s niečim nie. Každý nech si kúpi to, čo mu vyhovuje. V tomto je celé kúzlo. Osobne som vymenil za full pár mesiacov späť a vôbec neprotestujem.

 
Jaiub 05.02.2020 (12:54)

6


Rovnako vaham ci bude dalsi bike HT alebo full, a prave preto ze nehodlam mat viacero bikov, jazdim dost asfaltu a blato/dazd mi taktiez neni cudzie stale uprednostnujem HT. Nie zeby sa full rozpadol, ale udrzba ma az tak nebavi, za servis sa mi platit nechce a byt otrokom biku, alebo sa v tom ci onom obmedzovat sa mi tiez nepozdava. Aj ked ma full laka, stale zatial u mna vyhrava HT, uvidim dokedy

 
reactor Jaiub 05.02.2020 (14:28)

-1


odporucam fakt fulla, neolutujes. Len na to treba mat. prvotna investicia + ja davam rocne cca 600 eur do serivsu, ale jazdim na nom cca 4K rocne v kazdom pocasi. Prach, blato, voda, mraz a sneh si zgustnu na pozierani komponentov

 
fullgas1 reactor 06.02.2020 (08:40)

6


600€ servis na rok ma nestojí ani motorka, kde zadná pneu stojí 200€. Asi sa ten bike moc neoplatí.

 
reactor fullgas1 06.02.2020 (08:54)

-4


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
skvaro1 05.02.2020 (16:44)

6


úplne súhlasím s názorom na HT a Full...
Full je určite pecke...ale odrádza ma neustála starostlivosť o zadnú stavbu...v dnešnej dobe si cením čas, a nie vysedávanie v garáži a neustale sa venovanie udržbe biku..
Pre mňa vyhralo HTčko,...
Veľmi dobrý článok pre ľudí, ktorý zvažujú Full vs. HT - výhody/nevýhody

 
Palo TT skvaro1 06.02.2020 (07:24)

1


A o vidlu sa nestaras, alebo mas pevnu?

 
Dapotas 06.02.2020 (15:22)

5


Mal som cca 10 rokov lacne HT XC. Chcel som si kupit trekovy bike, lebo som jazdil viac po cestach a skor rekracne ako sportovo. Vlani som videl par zaujimavych MTB viedi a z nicoho nic som mal doma bazarovy full XC. Po 4 mesiacoch som mal doma dalsi bazarovy full, tentokrat AM. Je pravda ze tu udzbu zadnej stavby sa mi riesit nechce, ale ten pocit, ked clovek preleti bez stresu technickejsi usek, odvazi sa aj na nejaky ten dropik a po korenoch sa mu slape ako v bavlnke, urcite stoja za to.

A neviem preco vsetci riesia to hupanie pri slapani. Pokial kazdy vecer neonanujem pri Strave sledujuc svoje casy na segmentoch, tak mi moze byt ukradnute ze vyslapem kopec 3 minuty pomalsie ako kolega na HT-cku. Mne je dokonca to pohupovanie prijemne

A tie reci ze kupovat full za 2000 sa neoplati su poriadny blud. To plati mozno pre XC maraton fetisistov alebo pre serioznych endurojazdcov, ale nie pre rekreacneho XC/AM bikera. Ja by som svoj full do 2 000 EUR nevymenil ani za HT v cene 3000 EUR. Ten by ma nikdy tak krasne nepohojdal <3

 
Davac Dapotas 06.02.2020 (15:44)

0


Vyborny postreh, ja HT musim servisovat castejsie naboje a stred. Zvlast zadne koleso.

 
semiro 05.02.2020 (13:33)

4


Zacinal som na HT, potom prvy XC Full a teraz druhy XC full ale so 120mm vidlou. Po dlhsom case som mal pozicane kamosove HT a
dosiel som vytraseny ako cigareta. Takze za mna jednoznacne full.PS:
Rozobrat capy, vycistit, premazat a utiahnut momentom nevidim ako problem.Tlmica/vidlice sa nechytam pokial ide ako ma.

 
tbelows 05.02.2020 (20:11)

4


Tiez som zacal na fulle a presiel na lahucke xc HT...a ani raz som neolutoval. Casom si kazdy najde ten "svoj" bajk

 
zdenom 06.02.2020 (07:56)

4


cca 1970-1999 [tisicky km] so skladackou, Eskou i Favoritom, atd. - "no choice" ale prijemne pocity z bajku, poznavacie i sportove "skusenosti";
1999-2017 [cca 55.000km] HT - ok a minimalny servis;
2017-teraz [cca 3.000km] full - vacsi zazitok z jazdy, ale aj "zo servisu" Ja ako 95 kg chlap jazdim pre radost zo zivota, odburanie stresu [i vahy, he, he], zdraviu, spokojnemu manzelstvu i vychove mojich fafrnkov, ... Je to o individualnom pristupe, zaujmoch a potrebach kazdeho z nas, howgh..

 
hasufeal 05.02.2020 (12:17)

2


Prajem ti, aby si sa konečne našiel.

 
matho010 hasufeal 05.02.2020 (12:57)

1


myslim ze pre zwARO je uz neskoro, kedze ako pise ma full, HT, gravel a predpokladam aj cestak on sa len snazi zachranit nas ostatnych P.S. zwARO ebike bude kedy?

 
zwARO matho010 05.02.2020 (14:30)

3


Dedukcia spravna ebike, az ked nebudem vladat. Zatial to nejako ide aj bez podpory vo forme e-motora.

 
sonick 05.02.2020 (12:54)

2


v com spociva servis zadnej stavby a tlmica za dve stovky kazdy rok?

 
Kaper sonick 05.02.2020 (12:56)

0


To by aj mna zaujimalo

 
double Kaper 05.02.2020 (14:24)

0


Fox výmena tesnení a oleja tlmič a vidla 160 EUR. zadna stavba rozobratie a zloženie + výmena ložísk každé dva roky 100 EUR.
Kto umí sám ten usetrí ale kto neumí ten zaplatí ale tak ja si to zase vypýtam na inýžch službach

 
reactor sonick 05.02.2020 (14:30)

0


neviem ako u Zwara, ale u mna pri 4000 km rocne v kazdom pocasi 80 eur servis tlmica a tiez 80 za vymenu lozisk zadnej stavby. A to natahujem servisne intervaly o minimalne 100%

 
the-redsox 05.02.2020 (13:21)

2


Tiez si myslim, ze to zavisi od vahy jazdca. 60kg chrt nepotrebuje tak pruzit ako 100kg vikendovy jazdec. Tiez to zavisi od material HT ramu (hlinik vs. lacny karbon vs.top end karbon) + karbon sedlovka, objemnesie plaste....etc

 
jaro127 05.02.2020 (19:04)

2


Myslím, že ideálne je mať dva bajky. Jeden mtb a druhý xc ful na preteky s nižšími zdvihmi hlavne pre tých, čo chodia na maratóny. Samozrejme výhodu majú tí, ktorí si vedia prevažnú časť servisu urobiť sami.

 
motopalic 05.02.2020 (19:26)

2


Jazdím 3tieho fulla Xc/All/En.... Nikdy som nemal harda ale vždy som ho chcel. Aj keď povaha môjho jazdenia mi nedovoľuje a neodporúča hard, jedného dňa možno (vynahradzam si to z gravelom).... Pri správnom servise som nemal problémy ani s tlmičmi ani klbami. Keď puka hľadám kde rozoberiem premazem a gut. Ono keď človek robí údržbu priebežne bajk je stále pocitovo ako nový až na vizuálne detaily na ráme. Peace bahňiaci 😋

 
vlcak 05.02.2020 (23:19)

2


Ja mám biky tri: DH , AM aj HT a striedam ich podľa nálady. Bavia ma všetky tri ,každý má niečo do seba a tieto veci vôbec neriešim. Servisovať ich, upgradovať a udržovať v top stave ma baví.
Je to totíž môj koníček.

 
ondrisik.peter 06.02.2020 (08:36)

2


Vzhladom na lokalitu autora to mozno viem pochopit to HT (pracoval som v BA a stacil mi cestak), ale u nas na severe (ZA) v ziadnom pripade. A hlavne ak mate radi rychlost a to nielen z kopca. V roku 2001 som zacinal na authore s pevnou prednou vidlou a odpruzenie som nechcel ani vidiet. Stacila jedna jazda a "musel" som ju mat . Podobne to bolo s fullom. Jedna jazda na oblubenom kopci a Giant NRS som musel mat (pisal sa rok 2003). NRS-ko bolo genialne prave aj pre slapanie do kopca (kto nevie nech si pozrie historiu) a aj na maratony. Teraz po rokoch mam ORBEU OIZ, tak ako mal aj autor clanku a je to uzasna raketa do kopca, aj z neho (a servis za to urcite stoji) - davam casy ako pred 20timi rokmi , ale vymenit ju za HT FUUU v ziadnom pripade ! (mercedes za trabant ?) To by som musel spomalit, hlavne pri ceste dolu a to neplanujem (uz aj tak som vekom spomalil . HT by som bral jedine na zimne jazdenie,ale bol by to pre mna velky prepych mat dalsi bike. Takze kludne v BA na HT, ale traily tu u nas pripadne vonku v ziadnom pripade, to by bolo trapenie. Ja potrebujem na biku radost a rychlost (na vycistenie hlavy) a tu momentalne z OIZ-kom si poriadne uziiiivam. Na zaver samozrejme kazdy nech hlavne najde to co hlada, ja som to nasiel.
Do bikovania bikeri

 
MisoGrno2 05.02.2020 (13:45)

1


ja nepruzim, mam strme trasy, cize pomaly splham a opatrne zliezam "schody". este par rokov posetrim a potom bude na mtbiker shope vo vypredaji toto: https://www.youtube.com/watch?v=ln7TjzBbAT4

 
AdMich 05.02.2020 (19:40)

1


Ja som kúpil HT po dvoch fulloch. Zvažnice a traily zvládam cca rovnako. Najväčšie obmedzenie pre mňa je absencia teleskopky, preto jej kúpu už plánujem.

 
Gusto0 05.02.2020 (12:26)

0


pekna uvodna fotka - kde to tak moze byt? ja som presedlal z HT na oceloveho full harda pred 2 rokmi .... tato tema je fakt individualna.

 
bujnoss Gusto0 05.02.2020 (13:45)

2


U nás predsa.

 
zwARO Gusto0 05.02.2020 (14:29)

1


 
milos21 05.02.2020 (13:03)

0


Nepružiť, a kto chce, nech si pruží...

 
reactor 05.02.2020 (14:23)

0


U mna jednoznacne full na hline! Mam aj HT ako zimak, ale skor nim setrim karbonovy cestak a jazdim v zime asfaklt a nadalej kantrim fulla aj v zime. Vyzehli vsetko a aj ked je tazky, aspon sa viac vypotim

 
N/A 05.02.2020 (19:04)

0


Ja som bol po kupe biku nastvaty ze mam full, ze som vyhodil peniaze a bik je zbytocne tazky a aj tak som roztraseny. A potom som si vsimol, ze mam zamknuty tlmic. 😂 zamkol som ho 20minut predtym na asfsltke.
Mne zadna stavba nevrzga ani neohybam kotuce. Mam 48kg.
Ine ako full by som nechcel. Mal som aj ht, ale to som dal otcovi. Drncalo to riadne aj ked je vidla odpruzena a sedlovka tiez.
Zalezi kto jazdi aky teren. Tyrat sa htckom nenecham. Nejazdim na komy an maratony.
Pod mojou musou vahou, zamknuty tlmic nepruzi ani ked sa naschval snazim rozhojdat ani netukne. V stredovej polohe trochu a v otvorenej nadoraz. Tlmic mam nafukany ked nan sadnem vklude, tak gumicka sa spusti skoro o tretinu.
Mam najazdenych na tomto fulle okolo 1500km, ( jazdim aj na cestaku) a servis to nepotrebovalo. Je to trailak na drsnu jazdu a s mojou hmotnostou na xc trasach je to komfort, ktory sa nenici tak rychlo ako pod 100kg chlapmi.
Neda sa urcit co je lepsie. Sportiak je lepsi na asfalt a traktor do lesa.
Kamarati mi usli na asfsltke a potom extradrsny rockgarden a tam som ich dohnal. Oni na ht opatrne aj zosadali a ja som to dal so spustenym sedlom.
Kazdemu vyhovuje nieco ine.

 
MailoKE 05.02.2020 (20:18)

0


Jazdim cca 4 roky full Specialized Carbon Comp 29" (najazdene 19 000 km). Servis bezny ... raz za sezonu vidla a tlmic a podla potreby retaz, prevody, brzdove dosticky a kotuce. Zadna stavba v povodnom stave ... bez vrzgania a to mam cca 85 kg. Jazdim celorocne 90% teren.

 
MailoKE MailoKE 05.02.2020 (20:20)

0


Oprava ... Specialized Camber Comp

 
reactor MailoKE 06.02.2020 (09:10)

0


mam ties Camber comp 2015, hlinik, teraz bude mat presne 4 roky a cca 17k km. Idem menit 3.x loziska zadnej stavby, pricom ale nikdy nic nevrzgalo. Paradoxne pred rokom na jar ked som ich menil, som nasledne po 4. mesiacoch riesil ulomeny ventil na tlmici a ked ho daval mechanik dolu, vsimol si, ze loziska uz boli zasa hrdzave! Trochu blata, jedna schytana burka a uz to bolo.

 
ths92 05.02.2020 (21:30)

0


Ja som skusal HT aj Fulla a obe maju nieco pre aj proti. Mne osobne viacej vyhovuje jednoduchy HT na ktorom ked idem svojim oblubenym trailom a naozaj tlacim na pilu tak sa dokazem dostat cca na cas kt. som dosiahol s fullom. nakolko sa viacej zameriavam na slapanie tak HT mi viacej vyhovuje. Do buducnosti som rozmyslal nejake elektro All/Enduro kde by som si len uzival cestu dole, ale to je hudba buducnosti

 
roleta 06.02.2020 (09:50)

0


To s tym 0 sevisom HT nie je uplne pravda, ak je jazdec tazsi. Ked som sa rozhodoval o dalsom bajku, kolonka servis bola pre mna dost podstatna. ja som totiz ten typ, ktoremu kazde vrzganie vadi. Po dlhom zvazovani som siel do 29+ a vobec to nebola lacna zalezitost. Som spokojny, ale bez servisu to urcite nejde. Kedze som mocny chlap, zadne koleso dostava teda riadne buchnaty, a to plusko to az tek neprepruzi. 3" su skorej o paradnej trakcii ako o pruzeniu. Jazdim len Karpaty a taky ten dochodca styl - najma aby ma to bavilo. Chrtenie a zjazdovanie ide uplne mimo mna. No a co to bolo s tym zadnym kolesom (28 spajdlove)? Polamane spajdle kazde 3 mesiace aj pri pravidelnom centrovani, popraskany rafik (stale viac ako 2 ocelove rafiky na moj hyindai), vyheglany naboj. Ako to ze to stalo $ nebolo na tom to najhorsie, najviac ma mrzelo ze krasny vyjazd a zrazu od polky musim tlacit. Urcite si treba pre tazsich jazdcov, ktory pokukuju po HT, skontrolovat v specifikaciu HT aby zadne koleso malo 32 spajdly (idealne 36 - a teraz kludne podte do mna ake je to tazke atd). Po pripade pri prvych problemoch uplne vymenit cele zadne koleso za nieco pevnejsie a nesetrit!
A moj vysnivany N+1 bajk? Urcite AL full. Novy AL Jeffsy ma super geo prevzatu z karbonoveho a to ze je tazky? Mne nevadi pri mojej vahe. A to vrzganie? To bude asi problem u mna. Musim najst asi nejakeho psychologa aby som si tuto ompulzivno-kompulzivno poruchu uz konecne vyriesil

 
elpha roleta 06.02.2020 (19:25)

0


je celkom normalne ze k novemu bajku nedostanes velmi dobre kolesa, pri prvych problemoch je najlepsie zainvestovat do kvalitnejsich nabojov a rafikov a bude po problemoch

 
DeniDu 06.02.2020 (19:51)

0


Ja mám hliníkový full a karbónové htčko (okrem iného) a ani jedného by som sa nevzdala je fajn mať na výber ... ale musím povedať že som rada, že som začala s fullom. odpustí kopec kiksov a zachráni pred pádmi...

 
Gusto0 DeniDu 06.02.2020 (22:07)

1


zalezi ci sa chces naucit jazdit alebo to nechas na bike. potom sa pada - ale vo vacsich rychlostiach alebo horsom terene - do akych a akeho ta HT s tym istym jazdeckym umenim nepusti.
problem dnesnych ludi je casto v tom ze si hned kupia full a vsetko sa toci len okolo toho co ten bike zvladne, no zabuda sa na to hlavne - co zvladne jazdec.

 
Dudo 06.02.2020 (20:21)

0


Tuto temu by som parafrazoval na:
Chcem spat v stane bez karimatky alebo v penzione? Rozhodovanie suvisi s rozpoctom a/aj s vekom...

 
milos21 Dudo 06.02.2020 (21:41)

0


To čo sú tu za nezmyselné prirovnania. Že FS je penzión, mercedes a HT je karimatka, či trabant?

 
kajto 06.02.2020 (11:34)

-1


Narazil som na ceskom bikefore na vlakno, kde sa riesilo pohupovanie fullov zadnej stavby pri slapani v sede. Udajne su straty z tohto takmer nemeratelne, s tym ze na HT je tato energia pohltena ramom,kedze sedlo je so stredom prepojene na tvrdo. Subjektivne by som povedal, ze rozdiel medzi on/off citim, ale na zamyslenie je to dobre. Ohladom HT/Full, na autach predsa tiez nejazdime s tvrdou zadnou napravou, a to jazdime pocestach (sice slovenskych)

 
Pridaj komentár