Test: Kellys Hacker 90 – XC topka slovenskej produkcie

Test: Kellys Hacker 90 – XC topka slovenskej produkcie

3055 komentárov

bimjeam 21.07.2020 36 fotografií   Sezona 2020 Bicykel Horsky Bike Hardtail Horska Cyklistika Test Kellys

Konkurenta s podobným osadením a hmotnosťou by ste medzi slovenskými značkami hľadali len ťažko. Kellys Hacker 90 drží krok skôr so zahraničnou produkciou a ani tam rozhodne nehrá druhé husle.

 

Modelový rad Hacker je dlhoročnou stálicou v portfóliu slovenskej značky a ja osobne si ho pamätám ešte z čias papierových katalógov, kedy sme okrem Hackera slintali nad modelmi Sabotage, Raptor alebo Salamander. Keby mi vtedy niekto povedal, že raz budem testovať najvyššie postavený model od Kellysu, tak ho asi vysmejem. Čo bolo, to bolo! Terazky som redaktorom a v dnešnej recenzii by som vám rád priblížil svoje pocity po niekoľkomesačnom testovaní.



Prvý dojem – nenápadná raketa pre náročných


Možno, že to niekto bude vnímať ako mínus, no nenápadný čierno-červený dizajn a klasické tvary rámu na prvý pohľad neevokujú typický „závodný špeciál”. Ak sa však prizriete lepšie, komponentové osadenie vás nenechá na pochybách, že Hacker 90 je plnokrvné pretekárske náčinie pre tých najnáročnejších. S citom pre detail bola dizajnovo zladená aj pohonná sada Sram X01 Eagle, krvavo červené polepy na vidlici, alebo aj sedlo Fizik Antares s červenými „zárezmi”.



Geometria a komponentové osadenie – v znamení nízkej hmotnosti a rýchlosti


Slovné spojenie „moderná geometria” začína byť už takou otrepanou frázou, no nič to nemení na tom, že Kellys rozhodne nezaspal dobu a jednotlivé hodnoty zvolil veľmi rozumne a s prihliadnutím na určenie biku. Najzaujímavejším dizajnovým prvkom je 423 mm dlhá zadná stavba, ktorej vzpery sú zapustené hlboko pod úroveň stredového zloženia Press-fit. Toto konštrukčné riešenie umožňuje vyrobiť extra krátku zadnú stavbu s dostatočnou priechodnosťou aj pre objemné plášte pri zachovaní potrebnej tuhosti.

Podobne navrhnutú zadnú stavbu využívajú napríklad aj niektoré pluskové 29ky, kde je boj o každý milimeter priestoru. Čo sa týka predného rámového trojuholníka, tak tu už sú hodnoty trochu konzervatívnejšie, vo veľkosti M je reach 439 mm, výška sedlovej rúry 462 mm a hlava má dĺžku 105 mm. Hlavový uhol je podkopnutý na 69°, čo považujem na tento typ biku za adekvátnu a rozumnú hodnotu. Šírka riadidiel narástla medzigeneračne o 4 cm na hodnotu 740 mm, čo dodáva podstatne väčší pocit kontroly v zjazde.



Hmotnosť bicykla vo veľkosti M s dvojicou košíkov a 340 g pedálmi je 10,3 kilogramu, pochopiteľne bez duší a s 80 ml tmelu na koleso. Aby sa teda Hacker zmestil pod magickú hranicu 10 kg bez pedálov, okrem karbónového rámu z Hi-mod vlákien tomu musí zodpovedať aj adekvátna komponentová výbava. Tu Kellysáci rozhodne netrochárili a okrem iného tu nájdete aj top vidlicu Fox 32 Factory Step-cast v Kashima povrchovej úprave vnútorných nôh. Nemenej lákavý je pohon X01 Eagle z dielne SRAM, doplnený o dvoj-piestikové brzdy Shimano XTR vo verzii race s karbónovými páčkami bez servo-wave mechanizmu. Kotúče Ice Tech XT rady majú priemer 180 mm vpredu a 160 mm vzadu.

Bezdušové kolesá Crossmax Elite obuté na TLR plášťoch Schwalbe Racing Ray/Ralph sú od francúzskej značky Mavic. Karbónové riadidlá aj hliníkový predstavec Ritchey nesú logo WCS (world cup series) a pevnú sedlovku nahradila teleskopka Kind Shock LEV so zdvihom 125 mm. Ľahučké sedlo Antares R7 dodal Fizik a pohodlné silikónové gripy nesú vlastné logo dcérskej značky KLS.



Teória v praxi – jazdné vlastnosti a postrehy z dlhodobého testovania


Ako som už spomínal vyššie, Hacker 90 mám v užívaní už niekoľko mesiacov a za ten čas som mal možnosť prejsť väčšinu svojich obľúbených trás a najazdiť viac ako tisíc kilometrov. Absolvovať nejaký ten maratón sa mi vzhľadom na pandémiu síce ešte nepodarilo, no na lokálne časovky do vrchu je Hacker mojou voľbou No. 1. V prvom rade musím pochváliť tuhosť a zároveň ľahkosť rámu, vďaka ktorému ide bike výborne za pedálom. Masívny stred nemá tendenciu uhýbať pod silovým záberom a krátke zadné vzpery zasa pomáhajú na trailoch v prudkých zákrutách, ktoré s Hackerom vytočíte pohodlne bez zbytočného nadchádzania si. Absolútnou brnkačkou bolo aj prerobenie kolies na bezdušové. CrossMaxy majú predinštalovanú TLR pásku a plášte Schwalbe po naliatí mlieka a nahodení ventilkov naberali na objeme bez únikov vzduchu a zaváhania aj s použitím obyčajnej obojručnej pumpy bez tanku. Jediné, čo trochu zamrzí je, že miesto Performance verzie nie sú na biku nahodené Evolution verzie plášťov, ktoré majú o pár gramov menej a trochu rýchlejšiu zmes, čo sa na takýto typ biku vyslovene pýta. Ďalším príjemným zistením pre mňa bolo, že páčka lockoutu vidlice funguje v normálnom režime – čiže v zatiahnutom režime je zamknuté a v otvorenom vidlica pruží.



Druhá generácia vidlice 32 step-cast (zúženie vonkajších nôh v spodnej časti) už ponúka o čosi viac tuhosti, ako tomu bolo jednu, dve sezóny dozadu a poznať to hlavne pri šliapaní v stoji, kedy kotúč už toľko necinká a rovnako ani pod brzdou nemáte pocit, že by sa predné koleso nepríjemne krútilo. Chod vidlice je ukážkovo hladký a vďaka nastaveniu kompresie otvoreného módu máte široký rozsah prispôsobenia tlmenia. Lock-out je naproti tomu absolútne pevný, čo oceníte najmä pri asfaltových stúpaniach a špurtoch na cieľovú čiaru. Race variant bŕzd bez servo-wave mechanizmu bol pre mňa spočiatku miernym nezvykom, no na druhej strane ponúka viac modulácie a najmä lepšieho dávkovania na začiatku brzdenia. Mojich 80 kg ubrzdia úplne spoľahlivo, aj keď v dlhých zjazdoch už „sendvičové” kotúče majú tendenciu zvlniť sa a do vychladnutia škrtať. To je však všeobecný problém tohto typu konštrukcie kotúčov Shimano. Ak by som mal spomenúť aj nejaké negatíva, tak pre mňa najväčším utrpením je sedlo, ktoré je na mňa veľmi ploché, tvrdé a bez prítomnosti diery resp. kanálu v stredovej časti mám po hodine jazdy tendenciu zamýšľať sa nad tým, či som chlapec alebo dievča .



Ďalším takým neduhom bolo hrkotanie bowdenov, ktoré sú vedené vnútrom rámu. Toto sa však s trochou šikovnosti dá jednoducho vyriešiť kúskom penového obalu určeného na bowdeny. Čistokrvný pohon SRAM X01 Eagle v kombinácii s karbónovými kľukami s 34z prevodníkom ponúka dostatok rozsahu pre všetkých s pretekárskymi ambíciami, ako aj presný a hladký chod. Kolesá Mavic vynikajú rovnako nízkou hmotnosťou a v kombinácii s boost oskami aj slušnou tuhosťou. Vnútorná šírka ráfikov je však na dnešné pomery „len” 22 milimetrov, no úprimne, v praxi ma to s 2,25” plášťami pri rozumných tlakoch až tak nelimitovalo. Keď je reč o plášťoch, zohratá dvojka Racing Ralph/Racing Ray je po due Barzo/Mezcal asi mojou druhou najobľúbenejšou kombináciou a osobne pre mňa je Ray za mokra vpredu omnoho istejší ako napr. všeobecne obľúbený Maxxis Ikon.



Teleskopka na 100 mm HT? – pre mňa rozhodne plus


Samostatne by som sa rád vyjadril aj k teleskopickej sedlovke, ktorá bude určite tŕňom v oku všetkých ortodoxných XC-čkárov a gramárov. Z môjho pohľadu však pridáva zásadne viac kontroly počas jazdy v technickom teréne a zjazdoch a za tie gramy naviac rozhodne stojí. Chod vysúvania je rýchly s hlasným dorazom a po prvých 1 000 km je stranový vakel zatiaľ úplne minimálny. Teleskopka určite padne vhod aj počas maratónov, či už v blatistých podmienkach, alebo pri rýchlych asfaltových zjazdoch, kde vám umožní zaľahnúť podstatne nižšie a nabrať tak pár drahocenných sekúnd celkom zadarmo. Toto je však niečo, voči čomu netreba mať predsudky, ale si to poriadne vyskúšať. Väčšina ľudí z môjho okolia sa však k pevnej sedlovke už nevrátilo (pokiaľ nemá viac druhov MTB bikov).



Plusy


  • dobrá geometria
  • tuhý rám, výborný prenos energie
  • prémiové komponenty
  • nízka hmotnosť
  • teleskopická sedlovka so zdvihom 125 mm

Mínusy


  • tvrdé a nepohodlné sedlo
  • úzke ráfiky
  • ťažšie plášte vo verzii performance
  • vnútrom vedené bowdeny majú tendenciu hrkať




Pre koho je tento bike určený?


Vzhľadom na cenovku, ktorá sa šplhá až k štyrom tisícom je jasné, že Hacker 90 je určený pre jazdcov, ktorí berú cyklistiku vážne a požadujú rýchly a ľahký stroj, ktorý im umožní prelúskať sa štartovým poľom citeľne dopredu, alebo pokoriť osobáky na obľúbených segmentoch. Rozumne navrhnutá geometria, ako aj osadenie dá chrobáka do hlavy určite nejednému maratóncovi, zvlášť keď si v porovnaní s konkurenčnými modelmi uvedomíte, že podobne vážiace a nacenené modely pravdepodobne nebudú mať k dispozícii teleskopickú sedlovku. Hacker 90 navyše s ľahkými plášťami dokážete dostať hravo pod 10 kg.

Odporúčaná maloobchodná cena testovaného modelu je stanovená na 3 999 €, kompletnú špecifikáciu nájdete na tomto odkaze.


Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

SamoSaTo1 21.07.2020 (20:58)

9


Krasny bajk ale ta nekrestanska cena

 
duves SamoSaTo1 22.07.2020 (08:23)

1


Tiež som čakal niečo prijatelnejšie do 2500. Ale lepšia volba než e-bike.

 
tomaskasanicky SamoSaTo1 22.07.2020 (08:31)

0


Zda sa, ze cena bude navysena koli ramu. A otazka, ze aka firma pecie ten ram ostane asi bez odopovede ale vzhladom na cenu isto niekto co pecie top znacky.

 
Ledavi tomaskasanicky 22.07.2020 (21:58)

-1


Pán je znalec.😁 len vidla a brzdy sú za 1500e.

 
tomaskasanicky Ledavi 23.07.2020 (08:21)

1


Myslis ze oni za MOC kupuju, som nevedel dik

 
stefankratky 23.07.2020 (10:11)

9


Ahojte všetci. Ja mám doma hacker 30 2017 a som s ním spokojný. Jazdím hlavne pre radosť ale samozrejme nakladám mu čo znesie. Nerozumiem ale tejto diskusii o značkách... Ok každý podľa vkusu ale sociálny status a bike? Pri aute alebo dome ok... Bežne vidím nabliskane celopera na horských chatách kam ja prídem zablateny po uši... Tak mi povedzte na čo mi je mega značka ak na nej väčšina jazdí asfalt? Nikdy týchto "metrosexualov" nesudim ale príde mi to dosť od veci aby pozerali na prepáčte "blbý" bike ako na božstvo a pritom si dávali malé Karpaty ako výjazd svojho života... Za mňa hacker super, iné značky tiež... Hlavné je že plnia účel... Nechcel som sa nikoho dotknúť ale podľa mňa sú hlavné nohy a dobrý pocit zo samého seba tak na čo sa zavzdušňovať. Každý nech si kúpi čo chce alebo na čo má. A ku recenzii... Veď na to slúžia... Ako reklama a aj bližšie podpísanie produktu nech sa vieme lepšie orientovať.
Mať zbytočné 4litre určite by som chlapcov od Kellysu podporil jeho kúpou. Už aj ten môj baby hacker je hravý šikovný takže 90ka je určite top...

 
phercek stefankratky 23.07.2020 (12:19)

1


stefankratky: "Nerozumiem ale tejto diskusii o značkách... Ok každý podľa vkusu, ale sociálny status a bike? Pri aute alebo dome ok.."

Nechapem ako to mozes chapat pri aute alebo dome a nie pri bicykloch. Je to presne ten isty princip. Ludia zvycajne preferuju image, krasu, momentalny trend pred funkcnostou a pomerom cena/vykon. Chcu sa dobre prezentovat v kolektive priatelov. To ma evolucny vyznam a je to v nasich genoch pretoze je to jeden zo sposobov ako pritiahnut sexualneho partnera. A tato reklama seba sameho v kolektive samozrejme pretrvava aj po svadbe.

A preferovanie niekoho kto sa prezentuje svojim imidzom tiez dava evolucny vyznam. Uvedom si toto: "Ak tento krasavec ma zdroje na to zbytocne sa paradit, kupovat predrazene znacky a pritom prezit, tak zrejme bude mat dost zdrojov na samotne porezitie a teda pravdepodobne bude mat zdroje na podporu buducich deti ... pripadne po limitacii plytvania zdrojmi na paradenie sa a predrazene znacky."

To je cely princip preco "krasa" a "drahe znacky" a "socialne trendy" su dolezite. Takze ak si myslis, ze tieto veci nie su dolezite pre bicykle tak by si si mal mysliet to iste aj pri aute a dome. Mas interny spor vo svojom vlastnom uvazovani. Neboj to nevadi. Mozes byt poteseny, ze toto je vlastnost 99.9% ludi, takze si normalny

 
stefankratky phercek 23.07.2020 (12:52)

0


😀😀😀 Beriem... Plne súhlasím 👍

 
ppi phercek 24.07.2020 (07:36)

0


Okolo bikov (aj aut) sa mota minimum zien, s tym sexi partnerom to nebude celkom tak (ak nemyslis doslova).
A maloktora zenska ak sa raz spari, tazko bude partnerovi tolerovat 4tis bike.

 
phercek ppi 24.07.2020 (10:18)

0


Tendencia preferovat krasne veci pred praktickymi vecami je v genoch. Toto geneticke predporgramovanie nie je dostatocne jemne, aby vedelo preferovat ine spravanie v oblasti s malym poctom zien. Preferovanie krasy a vysoka asociaca krasy so symetrickostou ma ale geneticky zaklad. To suvisi aj s tym, ze zdravy clovek je pekne symetricky. Zavazne geneticke poruchy sa casto prejavia vyraznymi deformitami a nesymetrickostou. A takeho partnera nechces. Takze je tu evolucny tlak preferovat krasu/symetriu.

V realite to nie je vzdy prakticke. Pozri sa naprikald na zadne spodne vidlice bicyklovych ramov. Prava vidla musi byt zahnuta nadol, aby spravila plac pre presmykac a oddialila retiazku od ramu, aby sa neudierali. Ale toto zahnutie nadol z mechanickeho hladiska znamena ze musi byt ovela masivnejsia, aby vydrzala potrebne mechanicke namahanie. A to znamena vyssiu hmotnost. Lava vidla nemusi robit plac pre retiazku/presmykac. Takze z mechanickeho hladis je dobre aby bola rovna. Vtedy bude lahsia pri poskytnuti rovnakej mechanickej pevnosti. Ale vyrobcovia bickylov casto urobia ohnutu aj lavu vidlu aby bol bicykel symetricky. Preco, lebo symetricke sa lepsie predava. Preco, lebo ludia maju evolucnu preferenciu pre symetrickost a krasu. A nase geneticke predprogramovanie nie je dost jemne na to, aby ti "nasuskalo": "v pripade zadnej spodnej vidlice symotrickost nie je najlepsia z praktickeho hladiska".

A co sa tyka toho, ze tehotna zena ti zatrne 4k bike. Tak to je jasne. To je ta varianta, ze nepodstatne vydaje ako 4k na bicykel sa mozu zrusit a presmerovat na deti. Ide o to ze pred tym si tie 4k mohol premrhat na krasu/iimage a teraz sa mozu uzitocne spotrebovat.

No a potom su tu druhotne efetky ako: Ked uz vies, ze vacsina ludi preferuju krasu/image tak sam to musis robit tiez, aby si si naklonil kolektiv a vedel ho lepsie ovplyvnit. Aby ten kolektiv vykonval cinnosti co ti lepsie vyhovuju ... z ktorych mas prospech.

 
Mattiaa 21.07.2020 (18:45)

8


"Čo bolo, to bolo! Terazky som redaktorom." pobavilo

 
PaloBB 21.07.2020 (22:07)

2


Inac, tu kombinaciu Antares/HT som uz videl parkrat ale absolutne ju nechapem. Este tak mozno na cestnom, jazdi ho celkom dost profikov, ale podla mna je to najhorsie sedlo ake som skusal. Dostal som ho na Canyone,dal som mu dve sance, ale potom hned putovalo do pivnice a tam uz aj ostane
Ale bike je to naozaj pekny.

 
Mikee PaloBB 22.07.2020 (09:24)

2


Antares bol mozno boh trestu

 
peter19800 PaloBB 22.07.2020 (20:55)

-1


Pozeral som na to sedlo (nech sa mu vyhnem náhodou v budúcnosti). To je sedlo za 30ecok? Na bike čo prezentujú ako Highend?

 
flasa3 21.07.2020 (18:15)

0


Tento bajk by som chcel strasne odskusat...niekde napriklad na slapanie smer tematin ale normalne,v klude cely...pre mna a moje jazdenie zaujimavy bajk

 
motopalic 21.07.2020 (20:53)

0


Este ked si clovek predstavi karbonove kola a 4 piest hryzaky, by som sa vysmial vsetkym co frflu nad menom znacky kellys... Je to raketa 👍...

 
jaro127 21.07.2020 (22:27)

0


Kellys to vie, a už viackrát som sa presvedčil, že porovnateľné zahraničné stroje nemajú takú výbavu , ako u tohto výrobcu.

 
petrikmarian 22.07.2020 (09:14)

0


na ktorom moste je to fotené?

 
PatrikLA petrikmarian 22.07.2020 (14:38)

0


Najskôr asi Belušský.

 
petrikmarian PatrikLA 22.07.2020 (21:35)

0


pýtam sa práve preto. lebo je mi to povedomé. tipujem to aj ja na tú belušu.

 
bimjeam petrikmarian 23.07.2020 (12:19)

1


Je to niekde medzi Prejtou a Tunežicami, mostov je tam viac, neviem už presne ktorý to bol. Most v Beluši je už dávno natretý na hnusnú šedú farbu 😀

 
petrikmarian bimjeam 24.07.2020 (11:21)

1


včera som tade jazdil až do trenčína po tej novej cykloceste, ale ani ma nenapadlo sa po tých mostoch poobzerať a identifikovať ho. nabudúce si dám na to bacha. áno, ten belušský je hnusnošedý.

 
GaliPet 22.07.2020 (11:17)

0


4 kilá za LEGO ?

 
pepo2608 22.07.2020 (14:45)

0


Viac krát som si všimol že Kellys používa úzke rafiky, asi je to u nich štandard...asi zazmluvnili nejakú výhodnú cenu za kola

Inak, neskutočná hanba pre Sram, keď skoro všade ich doplňujú brzdy od Shimana

 
semiro 23.07.2020 (09:07)

0


Chlapci, vy ste 1x12 asi nejazdili, tak nehejtujte. ja som presiel vsetko 2x10/2x11, OK 3x som nemal ale jednoznacne 1x12 najlepsii system co som jazdil, v jednoduchosti je krasa. PS: Na cestu mam cestak a do hory XC celopero, lebo pohodlie a dolu kopcom raketa.

 
Lost 21.07.2020 (19:29)

-2


"pre koho je bike určený?" pre tých, kt. nebude vadiť, čo o ňom povedia kamaráti, keď vynde na kopec a bude mať nápis Kellys na ráme

 
tomaskasanicky Lost 22.07.2020 (07:08)

6


Podla mna vies o com pise, asi si to zazil zo svojim CTM Caliber 3.0

 
milos21 tomaskasanicky 22.07.2020 (14:33)

4


Asi ste nepochopili Lostovu referenciu na istého bikera

 
dominiksima Lost 22.07.2020 (08:48)

6


Prečo by človeku malo vadiť že má bicykel Kellys? O čo je horší ako ostatné? To fakt máte potrebu mať len zahraničné "renomované" značky? Čo ak som silný patriot a chcem podporovať lokálnu produkciu? Áno viem teraz budete namietať že veľká časť dielov sa vyrába v zahraničný. To áno, ale návrh a finálna montáž je slovenská a to je pre mňa pri výbere plusový bod

 
ppi dominiksima 22.07.2020 (12:04)

-4


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
Mikee ppi 22.07.2020 (12:24)

4


Mas kiu asi v gatiach ked si liecis takyto mindrak

 
dominiksima ppi 22.07.2020 (13:37)

3


Ukážte mi Kiu, ktorá za rovnakú cenu ako Mercedes poskytne menej a uznám Váš argument.
Cena nie je úplne ľudová (ja zatiaľ nie som ochotný dať toľko za bike) ale taký Cannondale si pýta o 1200€ viac za porovnateľný model čo do výbavy. Takže stále mi to príde ako celkom v pohode.
Na Slovensku máme jeden vážny problém a to to, že si nevážime domácich značiek a to že skoro vôbec. Ak by bol Kellys povedzme nemecká značka a mal by presne taký istý model bez jedinej zmeny, zrazu by ste hovorili inak.

 
ppi dominiksima 22.07.2020 (15:35)

0


Ci co teda, nakoniec je to kelly este lacne black friday kupa

 
Ledavi ppi 22.07.2020 (21:52)

0


Tak mi nájdi v takej výbave bije s lepšou cenou . Skús. Ak máš mindráky z napisu. No je to len nápis

 
Lost dominiksima 22.07.2020 (18:46)

3


viď reakcia milos21, bola to len narážka z mojej strany na komentár spred pár mesiacov od jedného uživateľa, kt. podobnú perlu dal v téme o kúpe bicykla... proti kellysu absolútne nič nemám, ani iným SK značkám, inak by som nejazdi CTMko tento testovaný by som bral všetkými desiatimi

 
peter19800 Lost 22.07.2020 (20:57)

0


Diky, že si moj koment spomenul 😀 a prečo si si ho teda nekúpil ?

 
Lost peter19800 23.07.2020 (13:26)

0


lebo zatiaľ mi stačí ten, čo mám, pričom cenovka je riadne mimo toho, čo som ochotný dať za bike (bez ohľadu na značku)

 
peter19800 Lost 23.07.2020 (22:01)

0


Nic v zlom, ale ked nasetris tak sa v tej cenovke otvoria biky značiek čo udávajú trendy a nie tato skladačka 😉 maj sa

 
peter19800 Lost 22.07.2020 (22:49)

-1


Narážal na mňa. OK, nemusel som písať o nápise kellys na ráme a posmechu ale fakt je, ze táto značka na highend nemá, a z rôznych dôvodov.
Zbytočne sa tu dávajú bombastické články. "Dobyli svet". Jasné. Došiel som práve z trailu, x top bikov, kellys nula. Zahraničné weby nič. Insta, skoro nikto, len ich platené posty. Takže toto oslavovanie ich top modelov, je trochu naivné.

 
stano001 22.07.2020 (00:15)

-3


Lost - keď vyndeš na kopec na biku, ktorý má napísané Kellys, zistíš, že v slove vyndeš má byť j, vieš kde? Prepáč, ale musel som reagovať.

 
phercek 22.07.2020 (00:33)

-20


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
semiro phercek 22.07.2020 (09:09)

2


A ty si sa prebudil v 2012?
2x12 to uz v dnesnej dobe je co za chobotinu?
125mm teleskop na XC bohato staci, nejazdis enduro aby si tam mal 170-200mm
PS: Nemam predsudky voci slovenskym znackam, tento bajk komponentovo super, i ked by som si vedel predstavit trochu modernejsiu geometriu.

 
phercek semiro 22.07.2020 (13:26)

-3


https://www.bike24.com/p2333409.html
https://www.bike24.com/p2284231.html

Zavedene v roku 2019. 1x12 systemy su pre stare baby co jazdia na rovinkach pomaly, alebo co do kopca tilacia bicykel pesi.

Si uplne popleteny z cyklistickeho marketingu
Nejake segmentovanie trhu bicyklov na XC, enduro a podobne sproste triedy je tu iba preto, aby ta poplietli a v idealnom pripade ta prinutili kupit viac bicyklov. Ved naco by si mal jeden super bicykel na dlhsie rovnatejsie etapy po polnych cestach a aj na kratcke technicke zjazdy s nejakymi tymi skokmi, ktory kludne mozes zobrat aj na cestu po asvalte do mesta ked ta marketing vie presvedcit kupit si aj "XC bicykel", aj "enduro bicykel" a aj "cestny bicykel".

Jedina marketingova trieda MTB bicyklov ktora ma sancu byt samostatna z praktickeho hladiska je downhill.

A potom tu mas uplne marketingom pomylenych ludi ktori sa daju presvedcit, ze MTB bicykel nie je dobry na cestu do mesta nie z dovodu toho, ze ti ho tam pred obchodom rozdkradnu vdaka vsetkym tym rychlo upinakom, ale peto, ze tomu MTB bicyklu jazda po asvalte nejako ublizuje. "Ze ho tym skor zoderies." Dobra blbost nie?

Alebo uplne pomylenych cestnych cyklistov co kupuju farebne zladene aerodynamicke cyklisticke oblecky alebo aj casovkarske specialy, aby usetrili okolo 10 watov ked mozu kupit lehokolo a usetrit okolo 60 watov jednym supom.

Alebo pomylenych vikendovych cyklistov s nadvahou 5 a viac kilogramov, ktory sa hadaju o nutnosti kupy bicykla, ktory je o 2 kila lahsi ako ich sucsana masina.

 
Ledavi phercek 22.07.2020 (21:55)

2


1x12 je pre baby? Ty si odborník. No veď si daj vpredu 38 a som zvedavý ako to potiahnes 12% stupanim

 
phercek Ledavi 22.07.2020 (22:10)

-4


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
milos21 phercek 23.07.2020 (14:47)

0


V predu mám 30z prevodník. Do kopcov netlačím ak mám grip a porovinkách idem 35-40km/h v rámci možností MTB ak je to za priaznivých poveternostných podmienok. Na 29” biku sa to dá normálne.

 
phercek milos21 23.07.2020 (19:42)

0


Hej to zneje spravne. Predpokladam, ze mas 1x12, kazetu 10-50, kolesa 29" kolesa. Vacsina ludi co ma 1x12 ma aj 29" kolesa. Ked sa marketingom dali nahuckat na 1x12 je pravdepodobne, ze sa dali presvedcit aj na 29". Co je OK. Prechod na 29" kolesa je uzitocnejsi ako prechod na 1x12 za predpokladu, ze nejazdis casto zakruty s malym polomerom.

Tvoja najnizsia rychlost je dost lahka, aby si vytiahol skorov vsetky kopce. Moja najnizsia rychlost je este asi o stupen nizsia, ale casto ju ani nepouzijem. Iba ked sa chcem flakat.

Ak robis na rovinkach 40 km/h tak tomu odpoveda kadencia asi 95. To je tiez spravne. Najefektivnejsia kadencia pre vacsimu ludi je 90±10 rpm. Tiez tomu odpoveda vykon asi 320 watov (ak je cesta hladka). To by nemal byt problem pre vemi vela ludi ... aspon kratkodobo.

Pointa je v inom. Keby si napriklad mal moj 2x10 system tak tvoja rychlost pri pre teba optimalnej kadenci 95 by bola 48 km/h. Samozrejme maly zadrhel je, ze na to treba uz asi 470 watov a to uz da ovela menej ludi. Ale kratodobo to da stale vela jazdcov a ostatni to vyuziju na miernych dolu-kopcoch. Alebo si potiahnes svojich 40 km/h na psychologicky ovela pohodlnejsej kadencii 80 rpm.

Pointa nie je v tom, ze nevytiahnes 40 km/h na svojom 1x12. Pointa je v tom, ze vytiahnes viac na dobrom 2x12, alebo vytiahnes svojich 40 km/h pohodlnejsie.

Tu mas linku co to porovnava:
V=speed&GR2=DERS&KB2=24,40&RZ2=11,13,15,18,21,24,28,32,36,42&UF2=2328" target="_blank">https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=30&RZ=10,12,14,16,18,21,24,28,32,36,42,50&UF=2328&TF=95&SL=2.6&UN=KMH&V=speed&GR2=DERS&KB2=24,40&RZ2=11,13,15,18,21,24,28,32,36,42&UF2=2328

 
phercek phercek 23.07.2020 (19:45)

0


Aha, osud. Sprosty message board software zopsuje niektore sekvencie znakov, aby mohol pridavat graficke smajliky. No nic, linka nefunguje. Ak ta to zaujima, natukaj si to tam sam. Kazeta je 11-42, prevodnik je 24/40.

 
milos21 phercek 24.07.2020 (08:25)

0


Moja pointa je v tom, že ísť na MTB dlhodobo 40km/h je dosť náročné, pokiaľ to nie jez kopca s vetrom v chrbte Ani na cesťáku namávam často priemerku 30km/h.

 
phercek milos21 24.07.2020 (09:51)

-2


Sedi vec vysoke rychlosti su dlhodobo tazke. Ale zas moja pointa je, ze je prijemne to obcas vyturovat, trocha prevetrat cievy a to znamena mat aj rychlejsie prevody ktore na 1x12 nie su.

A tiez si ludia nevsimli ze tam mam chybu vo vykonoch. Na rychlost 40 km/h treba asi 370 watov (co dlhodobo da iba malicko ludi) a na rychlost 48 km/h treba asi 640 watov co dolhodobo neda asi nik. Ale kratkodobo to da stale dost ludi. Moj argument stale sedi, Ti co naozaj radi trenuju to musia obcas vyturovat. Dodat nejaky ten vybusny vykon a na 1x12 systeme je to v prilis vysokych kadenciach.

PS: Ak jazdievas na cestaku, tak si zozen lehokolo a klidne das dlhodobo 45 km/h priemerku.

 
MajkyF Ledavi 27.07.2020 (10:15)

0


Tak toto bolo skvele, uz som sa dlho tak dobre nepobavil , prosim pokracuj.

 
myrech phercek 23.07.2020 (08:15)

0


hej, hej su take "stare baby" co davaju na 1x12 priemerku k 25 km/h na XCM. Asi vedia rychlo tlacit hore kopcom

 
ppi semiro 22.07.2020 (15:40)

-2


Ked uz presmyk daleko vacsi zmysel dava 3 placka + lahky 6-7 prevodnik namiesto 12t cinky, ale to sa nebude chciet nikto s nim kamaratit

 
phercek ppi 22.07.2020 (15:55)

-4


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
Pridaj komentár