Test: Knog Cobber Mid – skutočne kvalitné zadné svetlo

Test: Knog Cobber Mid – skutočne kvalitné zadné svetlo

Austrálska značka od začiatku svojej existencie volí inovatívny a kreatívny prístup. Toto všetko je viditeľné aj pri zadnom svetle Knog Cobber Mid.

„Žiletkári“ často hľadajú na svoj bicykel svetlo, ktoré dokonale splynie s líniami ich bicykla, ktoré sa stane jeho súčasťou a samozrejme bude dostatočne svietiť. Dnes vám predstavím výkonné zadné svetlo, ktoré dokáže osvetliť až 330 stupňov okolo svojej vlastnej osi.



Balenie, konštrukcia a prvý dojem


Ak vás už konečne navštívil kuriér a prinesol objednaný balík, tak očakávajte malé, šikovné balenie. Táto značka je už roky známa tým, že si potrpí na zaujímavej prezentácii a „marketingu“. Svetlo je zabalené v tvrdej krabičke a zaujme možnosť si skúsiť svetlo aj bez rozbalenia. Vonkajší plast je mäkší a dovoľuje zapnúť svetlo v prípade, že si ho chcete len tak vyskúšať v predajni.

Po otvorení nájdete vo vnútri samotné zadné svetlo, 2 nadstavce určené pre rôzne veľkosti podsedlovej rúrky, nabíjací USB kábel a náhradné gumičky na uchytenie. Knog Cobber Mid je na prvý pohľad kvalitným kúskom. Pritom je veľmi ľahké. Po odvážení som zistil, že má len 42 gramov. Pre žiletkárov ideálny začiatok.



Základné vlastnosti


Pri tomto podnadpise sa možno trošku pousmejete. Aké vlastnosti by už malo mať svetlo. No malo by hlavne svietiť. A nie je to nič prekvapivé...svieti. A skutočne dobre. Svojou konštrukciou dopomáha tomu, aby osvetlilo až 330 stupňov okolo svojej osi. Takže budete viditeľní z každej strany. Vzdialenosť, do ktorej vás bude vidieť, je okolo 800 metrov.

K dôležitým vlastnostiam patri aj taká vodotesnosť. Výrobca ju garantuje a ja som so svetlom nemal absolútny problém ani za daždivých dní, kedy voda z kolies môjho cestného bicykla smerovala presne na podsedlovú rúrku. Cobber Mid je určené hlavne pre cestných cyklistov, ktorí si potrpia na nízku hmotnosť a aerodynamický tvar. V tomto prípade sú zaručené obe charakteristiky. Upevnenie svetla na sedlovku je pomocou gumičky, ktorú obopnete okolo nej. Nabíjanie sa uskutočňuje prostredníctvom USB kábla a vďaka nemu sa so svetlom môžete pohrať aj mimo jazdy. Ako?



Programovanie svietenia


Ak by ste náhodou neboli spokojní s predinštalovanými režimami, tak si ich môžete jednoducho nastaviť prostredníctvom programu Modemaker. Svetlo pripojíte prostredníctvom USB k vášmu počítaču, stiahnete si daný program a v ňom si už veselo nastavujete rôzne režimy. Programujete si intenzitu svietenia, rýchlosť blikania či poradie režimov.



Takto si Knog Cobber Mid prispôsobíte vašim potrebám. Ja som si na prvú pozíciu nastavil silné svietenie s jemným preblikávaním na podvečerné výjazdy, rýchlejšie blikanie je na pozícii 2 a takto som sa pohral aj s ostatnými režimami. Uložil som si ich a svetlo teraz funguje podľa mojich predstáv.

Skúsenosti a postrehy


Zadné osvetlenie som vozil na svojich ranných a podvečerných výjazdoch. Z estetického hľadiska sa mi zapáčilo ihneď po rozbalení. Hlavne, ak sa podvečer vraciate na bicykli domov, tak ste skutočne na ceste neprehliadnuteľní. Zo začiatku som to mal „vypeckované“ na plných 170 lúmenov. No potom som pochopil, že takto podvečer už zbytočne oslňujem vodičov a trošku som ubral. Ak je počas dňa horšie počasie, tak sa vraciam k maximu možného svietenia.



Výdrž tohto svetla je veľmi potešujúca. Odkedy som ho po vybalení nabil, tak som ho nemusel pripájať do elektrickej siete. Preto som sa aj pozrel do návodu, akú výdrž deklaruje výrobca. Pri plnom svietení bez blikania to sú 2 hodiny. No keďže používam rôzne režimy preblikávania, tak spadám do kategórie, ktorá deklaruje výdrž 15 až 40 hodín. A musím povedať, že to platí. Všetko je samozrejme závislé od režimu, ktorý používate.



Plusy:

  • 330 stupňový dosah svietenia
  • aero konštrukcia
  • nízka hmotnosť
  • množstvo režimov svietenia
  • programovanie svietenia
  • nabíjanie priamo cez USB port

Mínusy:

  • krátky nabíjací kábel


Slovo na záver?


Z tohto svetla mám skutočnú radosť. Parádne sa mi hodí k bicyklu, má aero tvar, mnoho režimov svietenia, ktoré si navyše môžem aj prednastaviť. Nesklame svojou výdržou, ktorá je pri jeho rozmeroch prekvapujúca. Svetlo má aj svoj predný variant a vybrať si môžete spomedzi 3 veľkostí, ktoré sú pomenované skratkami Big, Mid a Lil. Tak na záver už len: „Vidíme sa na cestách.“

Cena testovaného svetla sa pohybuje okolo 57 €. Viac informácií nájdete na stránke výrobcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up10thumb_down comments 19 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Abus Alarmbox a reťaz Ivera - ťažký kaliber pre pokoj v duši

Test: Abus Alarmbox a reťaz Ivera - ťažký kaliber pre pokoj v duši

Silné kombo pre ochranu vášho bicykla tvorí reťaz v spojení s alarmom. Otestoval som, ako fungujú a dočítate sa, na čo všetko som ich použil.
Test: Tretry a pedále Exustar - alebo o tom, či sa oplatí prejsť z MTB na cestné tretry

Test: Tretry a pedále Exustar - alebo o tom, či sa oplatí prejsť z MTB na cestné tretry

Ako dlhoročný biker som po kúpe “žiletky” vôbec neuvažoval, že si zaobstarám cestné tretry a pedále. Prišlo mi to zbytočné. Túto sezónu však poctivo zabieham jeden pár a rád by som sa s vami podelil o moje skúsenosti a postrehy.
Test: HJC Furion 2.0 - na cestu, no nielen tam

Test: HJC Furion 2.0 - na cestu, no nielen tam

Je to jedna z top pretekárskych prilieb od firmy HJC. Bola vyrobená v spolupráci so svetovými pretekármi a skrýva v sebe všetko dôležité, čo by ste pri prilbe s takouto cenovkou čakali.
keyboard_arrow_up