Test: Knog Blinder PRO 1 300 - spĺňa všetkých 10 požiadaviek?

Netušil som, že pri výbere denného svietenia mám až 10 podmienok. Koľko z nich spĺňa svetlo od austrálskej značky Knog?

Až vďaka testovaniu modelu Knog Blinder PRO 1 300 som si uvedomil, ktoré vlastnosti svetla sú pre mňa dôležité a je jedno, či sa bude používať len klasickým spôsobom alebo ako v mojom prípade - prevažne ako denné svietenie. Ako si nájsť model, ktorý nebude vyžadovať časté nabíjanie, ľahko sa na bicykel pripevní a niečo aj vydrží? Výpočet želaných vlastností zďaleka ešte neskončil.

test svetla na bicykel Knog Blinder PRO 1300, Knog Blinder PRO 1300 nahodené na riadidlách

10 prikázaní

Moja situácia je špecifická tým, že na cestnom bicykli používam karbónový kokpit, na ktorý nepasujú všetky držiaky a svetlo chcem striedať aj s časovkárskym a gravel bicyklom, takže sa mi hodí viac ako jeden držiak. Čerešničkou na torte by bolo, ak by svetlo aj dobre vyzeralo, veď, prečo si kaziť celkový imidž nejakým lampášom ?

Pri zapínaní chcem, aby v pamäti zostal naposledy zvolený režim, je strašne otravné zakaždým hľadať ten preferovaný. Keď sme pri režimoch, niektoré modely ich majú zbytočne veľa, takže prejsť celou ponukou je zdĺhavé. Úplne najhoršie je, ak by to bolo ešte v kombinácii s malým tlačidlom, ktoré sa nedá obsluhovať v rukaviciach.

svetlo Knog Blinder PRO 1300 v krabiciinformácie o svetle Knog Blinder PRO 1300

Každé svetlo skôr či neskôr skončí na zemi, preto je dobré, ak je vyrobené z materiálu, ktorý aj niečo vydrží. Potenciálnym rizikom sú všetky krytky, ktoré nie sú pevnou súčasťou, je len otázkou času, kedy sa stratia. A ak v dnešnej dobe nejaký výrobca používa iné ako USB-C nabíjanie, je buď zlomyseľný, alebo dopredáva staré modely. Mojou preferenciou je aj to, aby svetlo neustále oznamovalo stav batérie, ideálne zo sedla viditeľnou diódou.

Knog Blinder PRO 1300 recenziadenné svetlo Knog Blinder PRO 1300

Paradoxne som si nechal základnú funkciu svetla ako poslednú, jeho výkon riešim tiež. Viac ako maximálne hodnoty udávané výrobcom ma zaujíma, ako svetlo svieti v skutočnosti, akú podobu má svetelný lúč tesne pred kolesom a ako svieti do diaľky. Ak som dobre počítal, dostal som sa na 10 požiadaviek. Ako som spomínal, pred týmto článkom mi nenapadlo ich nikdy spočítať. Teraz ešte zistiť, ako si s nimi poradil Knog.

detail nabíjacieho portu svetla Knog Blinder PRO 1300tlačidlo na svetle Knog Blinder PRO 1300

Čo svetlo dokáže?

V tomto momente bude najjednoduchšie napísať, že model PRO 1 300 spĺňa všetky moje požiadavky, komu stačí takáto informácia, môže sa presunúť do eshopu . O modeli od austrálskej značky mám však pripravené aj ďalšie detaily, ktoré môžu byť pri výbere podstatné.

Začnem tým, čo ma zaujalo najviac, a to je spôsob uchytenia. V balení sú 2 držiaky, jeden využívajúci GoPro úchyt a druhý s klasickou gumičkou. Na cestný bicykel sa mi hodí ten prvý, nakoľko k držiaku cyklopočítača som dostal aj redukciu na upevnenie kamery. Doteraz som mal svetlo pripevnené len gumičkou na spomínanom držiaku, zhoršovalo to manipuláciu s počítačom a občas kovový kryt svetla rezonoval pri dotyku o držiak.

rychloupinák v balení svetla Knog Blinder PRO 1300detail svetla Knog Blinder PRO 1300

Názov 1 300 je odvodený od maximálneho výkonu v lúmenoch, svetlo má mať dosah až 120 metrov.
Fungujúcim prvkom je aj mini rýchloupinák na držiaku Knog, nehrozí vypadnutie svetla. Pohodlne sa nastavuje sklon a aj predno-zadná poloha svetla, tá je dôležitá aj pri použití držiaka s gumičkou na riadidlách. Pri kratšom posede si do svetla môže biker narážať kolenom, tu ho stačí len posunúť. Gumičkový držiak by mohol mať aj možnosť otáčania, ale nemá, počíta sa s MTB riadidlami alebo s horným úchopom cestných riadidiel.


držiak svetla Knog Blinder PRO 1300Knog Blinder PRO 1300 recenzia, Knog Blinder PRO 1300 test

Dostatočne dlhá je gumička, zvláda aj aero profil karbónových riadidiel na časovkárskom špeciáli (papierový údaj je priemer od 22,2 - 35 mm). Otázka je životnosť plastovej spony, snáď to bude držať na večné časy a nevychodí sa to. Teraz je všetko ešte nové a drží to, pri upevňovaní svetla treba poriadne zatlačiť, aby nevypadlo, ako sa to stalo mne.

pohľad na svetlo Knog Blinder PRO 1300 namontované na riadilách

Odolnosť a obsluha

Pri páde na asfalt počas jazdy som aspoň otestoval odolnosť tela tým, že ide o robustnú CNC konštrukciu, nič hrozné sa nestalo. Na mieste dopadu som sa cez čierny lak dostal až na materiál, mám tam striebornú bodku. Som rád, že pád nesmeroval na optiku, telo ju extra nechráni, okolo skla by to chcelo vyšší lem. Pri odolnosti treba dodať, že svetlo zvládne akýkoľvek prach a vo vode hbokej až 1 meter vydrží 30 minút. Otvor pre nabíjanie je chránený gumičkou, samotné USB-C je odolnejšie ako jeho predchodcovia.

Pogumované je aj tlačidlo, je veľké a podsvietené, ovláda sa výborne. Pri zapnutom svetle farba signalizuje stav batérie, od 100 - 50 % svieti na zeleno, žltú farbu vystrieda červená, keď klesne pod 25 %. Režimy spomeniem nižšie, prepína sa medzi nimi jednoducho. Svietenie a blikanie sa mení dvojitým stlačením.

tri režimy svetla Knog Blinder PRO 1300

Výdrž a svietenie

Svetlo používam najmä na blikanie počas dňa, ale to mi nebránilo, aby som otestoval aj jeho klasické použitie. Vyhovuje mi, že na výber sú len 3 režimy svietenia a 3 blikania, ponuka nie je zbytočne veľká. Názov 1 300 je odvodený od maximálneho výkonu v lúmenoch, svetlo má mať dosah až 120 metrov.

Osadených je 6 LED diód, ktoré sú aj špecificky rozmiestnené a len vrchný rad má číru optiku. Spodné diódy nemusia svietiť do diaľky, lepšie je, aby sa svetlo rozptýlilo. Kto by potreboval opačné vlastnosti, svetlo môže upevniť dole hlavou . Bezpečnostným prvkom sú aj priezory po boku svetla, cyklistu je tak lepšie vidieť aj zo strán.

Knog Blinder PRO 1300
Výrobca správne v popise svetla uvádza, že tento model sa hodí najmä na jazdy na cestnom a gravel bicykli, ja by som tam pridal aj ľahký MTB terén. Na bezpečné nočné trailové jazdenie by to chcelo ešte väčší kaliber. V každom prípade je dobré počítať s tým, že Knog má už taký výkon, že je dobré myslieť na uhol svetla, aby sme neoslepovali ostatných. Prekvapilo ma, že odporúčaný sklon je až 23 stupňov, skúste s pomocou vodováhy v mobile, koľko dávate zvyčajne vy.

váha svetla Knog Blinder PRO 1300 s držiakom je 188 gramovváha samotného svetla Knog Blinder PRO 1300 je 161 gramov

Výdrž batérie v ideálnych podmienkach je lepšia, ako uvádza značka, pri izbovej teplote mi maximálny režim vydržal 3 hodiny. Nabíjanie je ďalšia silná stránka USB-C, ja s pomalou nabíjačkou som dosiahol 4 hodiny, to bude asi ohraničenie pre najdlhší možný čas. Výborne vyzerá výdrž batérie pri blikaní, stroboskop sa hodí do slnečných dní, deklarovaných je 16 h. Keď je zamračené, postačujú „eco” záblesky, výdrž má byť až 120 h.


Ak by som spočítal priemerný čas tréningu amatérskeho pretekára, budú to viac ako 2 mesiace denného svietenia. Pri číslach spomeniem aj 3.7 V lítium-iónovú batériu s kapacitou 5 000 mAh (18,5 Wh), promujú jej dobrú hmotnosť. Nevýhoda pre bikepackerov je, že svetlo nefunguje, keď sa nabíja.

manipulácia so svetlom Knog Blinder PRO 1300 v rukaviciachKnog Blinder PRO 1300

Náročný, ale spokojný

Tento článok som začal výpočtom všeobecných kritérií zámerne, verím, že takéto zdieľanie skúseností pomôže ostatným, aj keď si uvedomujem, že priority môžu byť u každého odlišné. So svetlom Knog Blinder 1 300 vstupujem do novej sezóny, plánujem ho používať aj naďalej, som zvedavý, ako sa mi osvedčí aj z dlhodobého hľadiska. Keď zistím niečo nové alebo zaujímavé, dodatočne to sem doplním.

Predné svetlo Knog Blinder 1300 sa dá kúpiť aj samostatne za MOC 85,99 €, zvýhodnená cena je pri kúpe sady aj so zadnou blikačkou Knog R150.
Zdroj fotografií: archív autora
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
cepooo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: ALPINA Brighton MIPS – hi-tech prilba do mesta

Test: ALPINA Brighton MIPS – hi-tech prilba do mesta

Ak by Tony Stark, teda Ironman, naozaj existoval, túto prilbu do mesta by jednoznačne vymyslel on. V skutočnosti je od výrobcu Alpina a ja som ju mal možnosť testovať.
Test: Force TORCH 2000LM USB – dve svetlá v jednom?

Test: Force TORCH 2000LM USB – dve svetlá v jednom?

Chcete brázdiť traily aj potme a zároveň na ceste neoslepovať vodičov? Hľadanie vhodného svetla sa práve skončilo.
Doplnky na nočné jazdy – bezpečne mestom aj lesom PR článok

Doplnky na nočné jazdy – bezpečne mestom aj lesom

Jeseň je typická sychravým počasím, šerom a skorým stmievaním. Od jazdenia to však mnohých neodradí. Čo by sa mohlo zísť na takéto neskoré jazdenie?
keyboard_arrow_up