Test: Tretry Giro Savix - parťáci na vaše cestné výjazdy

Talianska elegancia? Značka Giro však nepochádza z Talianska. Jej domovom je Kalifornia a v dnešnom teste sa pozrieme na ich cestné tretry s označením Savix.

Ponuke otestovať niečo od výrobcu Giro som sa nesmierne potešil, lebo je to jedna z mojich obľúbených značiek cyklistických doplnkov. Mne osobne sa páči ich dizajn, materiál a aj funkčnosť. Testovať tretry je dosť subjektívna vec a to, čo sedí mne, nemusí sedieť niekomu inému. Tak som sa rozhodol, že tu opíšem hlavne svoje postrehy z ich používania a pár vychytávok, ktoré výrobca použil.


Elegantný a praktický dizajn

Ako prvé mi padlo do oka sieťovanie na tretre. Je tu predpoklad, že budú dobre odvetrané, čo je v letných mesiacoch na ceste slušný benefit. Ak jazdíte aj v chladnejšom počasí, tak sieťka v okolí špičky a bokoch priehlavku vás veľmi nepoteší. Ale keďže cyklistika je pre mnohých hlavne letný šport, tak takýto dizajn a konštrukcia je určite na mieste. A v neposlednom rade sú Savix letné tretry.

Polstrovanie v okolí päty a pod členkom je dosť hrubé, čo nebýva časté pri cestných tretrách. Myslel som si, že mi bude dokonca aj prekážať. A aj prekáža. Ale chvalabohu len esteticky a to je, samozrejme, vec vkusu. To, čo vadí mne, nemusí aj vám. Funkčnosťou Giro Savix milo prekvapili. Pri chôdzi ma nič netlačí, neťahá a keďže nosím bike na druhé poschodie, tak v tomto vidím len benefit. Po niekoľkých použitiach ma trošku znepokojuje guma na podpätku. Na môj vkus sa dosť rýchlo opotrebuje. Vôbec by som sa nehneval, ak by tu bola možnosť výmeny.


Podrážky sú plastové, ale pokiaľ neplánujete špurtovať do cieľa ako Sagan, tak by vás určite nemali nijako obmedzovať. Teda aspoň mne to vôbec nehrozí. Tretry majú úchyty na spd kufre, ak by niekto chcel jazdiť MTB pedále aj na ceste. A práve tieto upínacie prvky mi robili trošku problémy, keďže hrkotali pri chôdzi. Cyklisti sú už raz takí - každý zvuk či pazvuk nám prekáža. A cestné tretry nie sú určené na dlhé prechádzky. No ak vám to už bude vadiť, tak ako mne, obojstranná páska to vyrieši.


Luxus v podobe BOA

Uťahovanie BOA kolieskom pri tretrách strednej triedy je luxus, ale nemyslím si, že takéto „rozmaznávanie“ niekomu prekáža. Pri špičke je aj jeden suchý zips. Nemusel tam vôbec byť, ale niekomu, kto si potrebuje viac upevniť prednú časť chodidla v tretre, sa určite hodí. Boa systém výborne fixuje nohu v tretre. Pri pritiahnutí som necítil nejakú zvýšenú tuhosť či nepohodlie. Model Savix je strihom úzky. To býva u Gira zvykom a mne to na moje úzke a dlhé chodidlo sedí. A keďže cestári sú poväčšine aj gramári, tak pridávam hmotnosť. Tá je 328 g na jednu tretru pri veľkosti 47.


Dojmy z používania

Na prvom výjazde som mal pocit, že tretry sú až príliš tesné. Ale spomínaný pocit sa stratil po pár chvíľach. Tento problém mávam pri väčšine tretier. Je to zapríčinené, samozrejme, tuhosťou a novotou materiálu. Pri zábere nohou smerom hore pri stúpaní sa noha v tretre ani nepohne a BOA kolieskom som si doladil upnutie priamo na biku. Pri špičke mám dostatok priestoru na prsty.

Cítim sa v nich pohodlne a nič ma neobmedzuje. Odvod tepla z tretry je skutočne na vysokej úrovni. Sieťovaný zvršok dokáže dostať množstvo čerstvého vzduchu k chodidlu. Teším sa na výjazdy počas leta, kedy sa pravdepodobne nemusím báť o to, že by sa mi noha v týchto tretrách uvarila. Jedna vec, čo mi chýba, sú reflexné prvky. Logo Giro na päte a boku topánky mohlo byť reflexné. Alebo som až príliš rozmaznaný?


Plusy:

  • Boa systém
  • Dobré odvetranie
  • Cena

Mínusy:

  • Hrkotajúce úchyty pre MTB kufre


Celkovo som s tretrami a ich funkčnosťou spokojný a nenašiel som na nich okrem pár malých detailov nič, čo by ma odradilo od ich kúpy. Pre cyklistov, čo nemajú pretekárske ambície, sú tieto tretry určite dobrá voľba s priaznivejšou cenovkou. A pamätajte: Giro je kalifornská značka, ktorá prináša okrem iného aj kvalitné tretry. Talianska elegancia, ktorá z nich srší, vás môže pomýliť, no aj vďaka môjmu testu to bude jasnejšie .

Cena predstaveného modelu tretier Giro Savix je na úrovni cca 130 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
talian_mato 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Prechod z MTB na cestné tretry Force Victory

Test: Prechod z MTB na cestné tretry Force Victory

Jeden z najnovších prídavkov v ponuke cyklistického vybavenia od značky Force je určený pre širokú skupinu cyklistov, ale aj cyklistiek.
Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Dobrý pomer vlastností zo sveta cestnej aj horskej cyklistiky, spojených s pohodlím a výkonom. To vôbec neznie zle. Ako sa jazdí v tretrách Kuro Tech a kde majú limity?
Test: Shimano SH-XC 702 – efektivita za rozumnú cenu

Test: Shimano SH-XC 702 – efektivita za rozumnú cenu

Pretekárska obuv od japonských dizajnérov dokáže prekvapiť a ponúknuť vlastnosti, pre ktoré sú ich tretry medzi jazdcami veľmi obľúbené.
keyboard_arrow_up