Garmin Rally XC 200 - unboxing a prvé dojmy

Americká značka Garmin je vo svete športovo zameranej elektroniky už dlhoročná stálica, avšak vo svete štrku a prachu sa jedná o jej prvý počin, poďme sa na neho pozrieť.

Prvé pedále s meraním výkonu Vector uzreli svetlo sveta v roku 2013 a aktuálne sú vo svojej tretej verzii. Nová generácia pedálov už nenesie názov, ktorý dodnes u zákazníkov evokuje zmiešané pocity. Výrobca sa rozhodol spraviť hrubú čiaru a zobrať si to, čo rokmi vylepšil a pridať navyše možnosť transformovať telo pedálov, ktoré je kompletne prepracované. Pričom dôraz bol kladený na výdrž a nie nízku hmotnosť. Na trh prichádza nová séria Garmin Rally.

Základná verzie sú tri. XC, RS, RK a teda pre SPD kufre, pre Shimano SPD-SL a Look Keo cestné kufre. Číslo v názve 100, respektíve 200 určuje, či máte „živý" jeden alebo oba pedále. Telá pedálov viete medzi sebou zamieňať a ak na začiatok kúpite 100-vky, viete si neskôr dokúpiť aj druhý živý pedál s meraním výkonu. Kompletnú ponuku nájdete na stránke výrobcu. Nové telá pedálov sú spätne kompatibilné s oskami pedálov Vector 3. Za možnosť kombinovať a spätnú kompatibilitu palec hore.

Obsah balenia

Detailnejšie sa pozrieme na verziu XC 200, ktorá je primárne zameraná pre horské a gravel bicykle. Môžete ju samozrejme využiť aj na cestný bicykel, ale je približne o 120 g ťažšia ako verzie RS, respektíve RK.


V balení dostanete SPD kufre s protikusom, náhradné tesnenia pre kryt batérie a podložky, ktoré menia Q-faktor pedálov z 53 na 55 mm. Návod v slovenčine je samozrejmosťou. Už na prvý pohľad sa jedná a robustné pedále. Hmotnosť, ktorú uvádza výrobca, môžem potvrdiť.


Porovnanie s XT klasikou

Fyzické parametre som sa rozhodol porovnať s pedálmi Shimano PD-M8000, ktoré vynikajú odolnosťou aj napriek útlejšiemu telu. Rozmery a ich hmotnosť nájdete v galérii, za dôležitý údaj považujem výšku platformy (stack height). XT pedále majú výšku 9,8 mm a novinka od Garminu 13,5 mm, čo považujem za rozdiel, kedy bude nutné upraviť výšku sedla a prípadne aj vzdialenosť špičky od riadidiel. Treba na to myslieť, ak by ste chceli z nejakého dôvodu striedať pedále s klasickými.


Čo bude ďalej?

Pedále budem používať na 2 horských bicykloch, preto som siahol po riešení, ktoré sa dá ľahko prehodiť z jedného bicykla na iný. Robustnosť tela pedálov mi spôsobuje mierne obavy, už klasické XT pedále „trieskam" na OIZ-e kade-tade, na Blizz-e mám hrubšie nesmrteľné PD-M520, ale stred je vyššie od zeme a teda bez nárazov.


Pedále som sa rozhodol predstaviť v sérii troch článkov. V nasledujúcom sa pozrieme na proces výmeny tela pedálu, inštaláciu, párovanie a kalibráciu. Záver trilógie vznikne po prvej výmene batérií. Súčasťou bude porovnanie s klasickým meračom výkonu na ľavej kľuke od výrobcu Stages. Zároveň sa veľmi teším na dynamické funkcie pre cyklistov, ktoré tento kus elektroniky zaznamenáva a pokúsim sa nastaviť zarážky na tretrách na základe dát z Garmin Connect. Prosím napíšte do komentárov, ak vás zaujíma niečo konkrétne a nespomenul som to vyššie. Rád to zaradím do ďalších dielov.

Cena a dostupnosť

Cena pedálov je 1 199 € a nájdete ich aj v našom MTBIKER shope. Ďalšie produkty Garmin nájdete na profile značky.
report_problem Našiel si v texte chybu?
zwARO 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Test: Shimano MTB PD-GR500 – skvelý pomer ceny, gripu a spoľahlivosti
Pedále, ktoré nevytŕčajú z davu, ale poskytujú skvelý grip za adekvátnu sumu.
Test: Posedla JOYSEAT 2.0 – potrebujem 3D sedlo na mieru?
Kedy má sedlo vyrobené na mieru zmysel a dáva zmysel aj jeho vyššia cena? Čo je dobré vedieť pred kúpou a aké vlastnosti sa očakávajú od gravel vyhotovenia?
Test: Longus HORD – pedále najmä pre hobby cyklistov
Pozrieme sa na pedále, ktoré namiesto profíkov očaria hlavne začiatočníkov a hobby jazdcov. Sú ideálne na dlhšie výjazdy, ale aj na občasné traily.
keyboard_arrow_up