Garmin Rally XC 200 - unboxing a prvé dojmy
Americká značka Garmin je vo svete športovo zameranej elektroniky už dlhoročná stálica, avšak vo svete štrku a prachu sa jedná o jej prvý počin, poďme sa na neho pozrieť.
Prvé pedále s meraním výkonu Vector uzreli svetlo sveta v roku 2013 a aktuálne sú vo svojej tretej verzii. Nová generácia pedálov už nenesie názov, ktorý dodnes u zákazníkov evokuje zmiešané pocity. Výrobca sa rozhodol spraviť hrubú čiaru a zobrať si to, čo rokmi vylepšil a pridať navyše možnosť transformovať telo pedálov, ktoré je kompletne prepracované. Pričom dôraz bol kladený na výdrž a nie nízku hmotnosť. Na trh prichádza nová séria Garmin Rally.Základná verzie sú tri. XC, RS, RK a teda pre SPD kufre, pre Shimano SPD-SL a Look Keo cestné kufre. Číslo v názve 100, respektíve 200 určuje, či máte „živý" jeden alebo oba pedále. Telá pedálov viete medzi sebou zamieňať a ak na začiatok kúpite 100-vky, viete si neskôr dokúpiť aj druhý živý pedál s meraním výkonu. Kompletnú ponuku nájdete na stránke výrobcu. Nové telá pedálov sú spätne kompatibilné s oskami pedálov Vector 3. Za možnosť kombinovať a spätnú kompatibilitu palec hore.
Obsah balenia
Detailnejšie sa pozrieme na verziu XC 200, ktorá je primárne zameraná pre horské a gravel bicykle. Môžete ju samozrejme využiť aj na cestný bicykel, ale je približne o 120 g ťažšia ako verzie RS, respektíve RK.V balení dostanete SPD kufre s protikusom, náhradné tesnenia pre kryt batérie a podložky, ktoré menia Q-faktor pedálov z 53 na 55 mm. Návod v slovenčine je samozrejmosťou. Už na prvý pohľad sa jedná a robustné pedále. Hmotnosť, ktorú uvádza výrobca, môžem potvrdiť.
Porovnanie s XT klasikou
Fyzické parametre som sa rozhodol porovnať s pedálmi Shimano PD-M8000, ktoré vynikajú odolnosťou aj napriek útlejšiemu telu. Rozmery a ich hmotnosť nájdete v galérii, za dôležitý údaj považujem výšku platformy (stack height). XT pedále majú výšku 9,8 mm a novinka od Garminu 13,5 mm, čo považujem za rozdiel, kedy bude nutné upraviť výšku sedla a prípadne aj vzdialenosť špičky od riadidiel. Treba na to myslieť, ak by ste chceli z nejakého dôvodu striedať pedále s klasickými.Čo bude ďalej?
Pedále budem používať na 2 horských bicykloch, preto som siahol po riešení, ktoré sa dá ľahko prehodiť z jedného bicykla na iný. Robustnosť tela pedálov mi spôsobuje mierne obavy, už klasické XT pedále „trieskam" na OIZ-e kade-tade, na Blizz-e mám hrubšie nesmrteľné PD-M520, ale stred je vyššie od zeme a teda bez nárazov.Pedále som sa rozhodol predstaviť v sérii troch článkov. V nasledujúcom sa pozrieme na proces výmeny tela pedálu, inštaláciu, párovanie a kalibráciu. Záver trilógie vznikne po prvej výmene batérií. Súčasťou bude porovnanie s klasickým meračom výkonu na ľavej kľuke od výrobcu Stages. Zároveň sa veľmi teším na dynamické funkcie pre cyklistov, ktoré tento kus elektroniky zaznamenáva a pokúsim sa nastaviť zarážky na tretrách na základe dát z Garmin Connect. Prosím napíšte do komentárov, ak vás zaujíma niečo konkrétne a nespomenul som to vyššie. Rád to zaradím do ďalších dielov.