Hardtaily od značky Marin pre rok 2022

Jednoduchá údržba a stále veľká porcia zábavy. To sú hardtaily od značky Marin. V ponuke tejto kalifornskej značky nájdete kúsky určené pre XC aj Trail. Poďme sa spoločne pozrieť na prierez modelov v roku 2022.

SAN QUENTIN

Začneme hneď zostra modelom určeným na traily, ktorý je postavený na 27,5“ kolesách. Rám bicykla je vyrobený z hliníka a ponúka 4 veľkosti. Konkrétne model SAN QUENTIN má vidlicu osadenú so zdvihom 130 mm. Pohon s jednoprevodníkom a širokým rozsahom prevodov vás dostane všade, kam budete chcieť vyjsť. Za zmienku stojí aj osadenie teleskopickou sedlovkou na dvoch vyšších modeloch so zdvihom 150 mm (resp. 125 mm vo veľkosti S). Kolesá a kokpit zastrešil Marin svojou vlastnou produkciou. Cena začína na 999 € a bicykle nájdete aj u nás v shope SAN QUENTIN 1 a SAN QUENTIN 2.

EL ROY

Ak ste fanúšikom natiahnutých hardtailov v britskom štýle, tak Marin má v ponuke aj tento skvost. Rám je vyrobený z CroMo ocele a osadený je 29“ kolesami. Vidlica Marzocchi Z1 so zdvihom 140 mm pekne doladí celok svojou farbou. O pohon sa tu stará 12-rýchlostná sada Shimano Deore so 4-piestovými brzdami BR-MT420. Sedlovka je od výrobcu X-Fusion, konkrétne model Manic so zdvihom 150 mm, resp. 170 mm podľa zvolenej veľkosti rámu. Tie sú tu dve a to konkrétne Regular alebo Grande. V tomto prípade najväčší rozdiel v geometrii vidieť pri hodnote reach. Uhol hlavovej rúrky je 63 stupňov a rázvor je dlhý 1 252 mm pri veľkosti Regular. Ostatné komponenty dodal Marin z vlastného súdka a plášte sú od firmy Maxxis, konkrétne model Assegai v rozmere 2,5“. Cena modelu je 2 799 €, pričom v ponuke je aj samostatný rám.

BOBCAT TRAIL

Modely Bobcat zastupujú kategóriu jednoduchých a dostupných trailových modelov postavených na hliníkovom ráme. Vybrať si môžete 27,5“ alebo 29“ kolesá. Model BOBCAT TRAIL 3 je dostupný s dvojprevodníkom a je vstupným modelom do tejto kategórie. Ostatné vyššie modely 4 a 5 už používajú jednoprevodník a v závislosti od ceny sa líši aj výbava. Zaujať môže model 4, ktorý má 9-stupňové radenie od firmy MicroSHIFT s rozsahom kazety 11-46 zubov. Vidlica je vzduchová SR Suntour XCM so zdvihom 120 mm, pričom zdvih je rovnaký pre všetky modely. V rámci bŕzd tu nájdeme hydraulické brzdy od firmy Tektro, konkrétne pre model M275. Ostatné komponenty sú z vlastnej produkcie Marin. Za zmienku stojí moderná geometria, ktorá sa prispôsobuje trendu jazdenia viac po trailoch a singloch v okolí. Cena modelov Bobcat Trail začína na 649 € a jeden vyšší nájdete dostupný aj v shope.

BOLINAS RIDGE

Model určený pre začiatočníkov, ktorých zlákala horská cyklistika a chceli by si ju vyskúšať. Má hliníkový rám a v ponuke sa dá nájsť s dvomi priemermi kolies. Vidlica od firmy SR Suntour ponúka zdvih 100 mm. Pohon v oboch prípadoch dodalo Shimano s trojpílou vpredu. Post bŕzd zastrešil dodávateľ Tektro, v prípade dostupnejšieho modelu si musíte vystačiť s mechanickými kotúčovkami. Zvyšok výbavy ostal v rukách Marin. Za zmienku stojí moderná geometria. Hlavový uhol je nastavený na hodnotu 68 stupňov alebo 68,5, záleží od veľkosti rámu, čo v dnešnej dobe ponúkajú aj drahšie stroje vo svete cross-country. Cena štartuje na hodnote 479 € a model s 29” kolesami nájdete v shope.

WILDCAT TRAIL

Tento modelový rad ponúka aj jeden model pre nežnejšie pohlavie, určený pre pohodlné objavovanie prírody a prvých trailov vo dvojici. Rám je vyrobený z hliníka a dopĺňa ho vidlica so zdvihom 120 mm od značky SR Suntour. Kolesá majú priemer 27,5“ a pohon je zo sady Shimano Altus s dvojprevodníkom. Hydraulické brzdy Tektro určite nesklamú a dodajú potrebnú brzdnú silu. Ako už bolo zvykom u iných modelov, aj tu zvyšné komponenty a doplnky nesú logo výrobcu Marin. Uhol hlavovej rúry je na hodnote 67,5 stupňa a už si len stačí vybrať zo 4 ponúkaných veľkostí od XS po L. Cena modelu štartuje na 499 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.

TEAM MARIN

Samotný názov už napovedá o zameraní týchto dvoch modelov. Oba majú hliníkový rám a 29“ kolesá. Od ceny sa odvíja aj výbava. Vyšší model je osadený vidlicou FOX 34 StepCast so zdvihom 120 mm. Zamykanie vidlice je umiestnené na korunke. Pohon má na starosti mix Shimano SLX/XT. Najvyšší model má osadené brzdy TRP G-Spec a tiež teleskopickú sedlovku TranzX so zdvihom 150 mm. V prípade veľkosti S je zdvih znížený na 125 mm. Teleskopka pri dostupnejšom modeli absentuje, ale príprava na ňu tu, samozrejme, existuje. Zvyšok komponentov doplnil Marin pod svojou záštitou. Zaujať môže položený hlavový uhol s hodnotou 67 stupňov a strmší sedlový so 74 stupňami. Rámy sa ponúkajú v štyroch veľkostiach (S-XL) Lacnejší model stojí 1 399 € a vyšší môže byť váš za 2 499 €. Viac info nájdete na stránke výrobcu.

PINE MOUNTAIN

Máte radi moderné trailové hardtaily, ale baví vás aj bikepacking či celodenné výlety? Marin má v ponuke tento model vyrobený z CroMo ocele na 29“ kolesách. V prípade trailového jazdenia ponúka 120 mm zdvihu s vidlicami od firmy Rock Shox a pri vyššom modeli nájdeme aj teleskopickú sedlovku TranzX so zdvihom až 170 mm. Pohon má na starosti Shimano a podobne je to aj v oboch prípadoch na poste bŕzd. Rozdiel je iba v počte prevodov, lacnejší model ich má 11 a ten drahší 12. A prečo slovo adventure? Rám je doslova obsypaný úchytmi na rôzne brašne a tašky potrebné na skvostné výlety. Tomu napomáhajú aj špeciálne riadidlá, ktoré sú prispôsobené pre uchytenie brašne. Na záver už môžeme len spomenúť položený hlavový uhol s hodnotou 66,5 stupňa a rázvor kolies 1159,5 mm vo veľkosti M. Bicykel sa ponúka v 4 veľkostiach, takže už si len stačí vybrať tú správnu a vyraziť objavovať okolie a krajinu. Cena sa pohybuje od 1 349 € do 2 299 € a oba bicykle nájdete aj v shope.

Na príklade bikov značky Marin pekne vidieť, ako sa segment trailového jazdenia čoraz viac dostáva do popredia a postupne sa naprieč viacerými kategóriami upravila aj geometria bicyklov. Či už vás bavia lokálne singletraily, celodenné výjazdy alebo bikepacking, Marin má v ponuke širokú paletu modelov, ktoré splnia požiadavky aj náročných zákazníkov. Ak vás zaujal niektorý z modelov, viac sa môžete dočítať na stránke výrobcu.

BULLS 2024 - nemecká kvalita v priaznivej cene PR článok

BULLS 2024 - nemecká kvalita v priaznivej cene

Dnes sa pozrieme na nemeckú značku BULLS, ktorá je menej známa v našich končinách, ale rozhodne má potenciál zaujať.
Hardtaily okolo 1 000 € – ideál pre začínajúceho cyklistu PR článok

Hardtaily okolo 1 000 € – ideál pre začínajúceho cyklistu

Pri začiatkoch s cyklistikou je výborným riešením kvalitný, ale stále dostupný model. Dnes sa pozrieme na niekoľko „HT-čiek“, ktoré spravia radosť aj nenáročným cyklistom.
Hravé hardtaily do 2 000 € PR článok

Hravé hardtaily do 2 000 €

Hoci sa zdá, že momentálne „fully“ držia vlajku MTB sveta, HT-čka ešte nepovedali posledné slovo. Veď pre radosť z bicyklovania väčšinou postačí aj hardtail do 2 000 € a dnes sa pozrieme na pár kúskov.