Unboxing: Liv Devote Advanced 2 – gravel pre akčné dámy

Obľúbenosť bicyklov z kategórie gravel má rastúci trend. Je to najmä pre ich všestrannosť na každej ceste. Čo ponúka dámsky model Devote Advanced 2 od Liv?

Karbónový rám s dámskou geometriou spolu s karbónovou vidlicou disponujú pevnými oskami aj vnútorným vedením kabeláže. Je tiež vybavený ďalšími možnosťami montáže príslušenstva.

Pri tomto ráme sa stretneme s označením „OverDrive“. Konkrétne sa jedná o nadštandardný rozmer hlavovej rúrky a stredovej, čo v kombinácii s ďalšími časťami pridáva na tuhosti celého bicykla. O pohon sa stará kombinácia komponentov Shimano GRX s prevodmi 2x11. Pohon dopĺňajú hydraulické kotúčové brzdy. Vyrába sa v štyroch veľkostiach, od XS až po L – my sa pozrieme na detaily veľkosti S.

Špecifikácia

• Rám: Advanced-Grade Composite, zadná os 12x142 mm, úchyt na kotúčovú brzdu
  • Vidlica: Advanced-Grade Composite, celokarbónová, vrátane OverDrive krku, 12 mm pevná os, úchyt na kotúčovú brzdu
  • Riadidlá: Giant Contact XR D-Fuse, priemer 31,8 mm
  • Omotávka: Liv All Condition
  • Predstavec: Giant Contact, dĺžka XS: 70 mm, S: 80 mm, M: 90 mm, L: 90 mm
  • Sedlovka: Giant D-Fuse, karbónová
  • Sedlo: Liv Approach
  • Radenie: Shimano GRX RX-600, 2x11 rýchlostí
  • Prešmykač: Shimano GRX RX-810
  • Prehadzovačka: Shimano GRX RX-810
  • Brzdy: Shimano GRX RX-400, hydraulické, Giant MPH kotúče [Predný] 160 mm, [Zadný] 160 mm
  • Brzdové páky: Shimano GRX RX-600 hydraulické

Geometria

geometria rámu Liv Devote Advanced 2geometria rámu Liv Devote Advanced 2

Unboxing

Ako už býva zvykom, Giant, resp. jeho dcérska značka Liv svoje krabice označuje tak, aby každý presne videl, o akého výrobcu ide. Obsah krabice je chránený voči poškodeniu.

Menší „box“ vo vnútri veľkej krabice obsahuje reflexné prvky, doplnky, manuály a ako už býva zvykom u tohto výrobcu, nájdete tu aj sadu na bezdušovú konverziu kolies, vrátane tmelu.

Obsah malej krabice Liv Devote Advanced 2
Devote upneme do montážneho stojana a pustíme sa do odstraňovania ochranného materiálu.

Montáž je v tomto prípade pomerne jednoduchá. Začneme od kokpitu, teda zrovnaním predstavca a montážou riadidiel. Výrobca Giant/Liv si tieto komponenty zabezpečuje vo vlastnej réžii s vlastným logom. Riadidlá Giant Contact XR D-Fuse majú šírku 400 mm a sú ovinuté omotávkou Liv All Condition vhodnou do všetkých podmienok, ako názov napovedá. Dĺžka predstavca Giant Contact je 80 mm. Tieto parametre patria veľkosti „S“, ostatné veľkosti majú rozmery týchto komponentov prispôsobené.

predstavec Giant Contactriadidlá Giant Contact XR D-Fuse

Presunieme sa horizontálnym smerom, teda ku sedlovke. V tomto prípade je model Devote osadený sedlovkou D-Fuse Composite. Ako prezrádza názov, je tvarovaná do písmena D. Tento tvar a konštrukcia majú zaistiť prepružovanie a lepšie pohlcovanie vibrácií a otrasov. Na montáž použijeme špeciálnu kontaktnú pastu pre karbónové diely. Sedlovka sa upevňuje pomocou integrovaného zámku v hornej rámovej rúrke, ktorý prekrýva gumená krytka.

Chýba nám už len predné koleso – to sa uchytáva pomocou pevnej osi s rozmermi 12x100 mm do karbónovej vidlice, prispôsobenej „oversize“ hlavovému zloženiu, ktoré sme spomínali vyššie.

koleso Giant P-X2, Giant CrossCut AT 1 700x38C
Na prianie zákazníčky sme rovno použili priloženú sadu na bezdušové použitie kolies, zdemontovali duše, namontovali adekvátne ventily a aplikovali do kolies tmel Giant Tire Sealant.

Giant Tire Sealant
V poskladanom stave a s „bezdušákmi“ sme bicykel zavesili na váhu. Hmotnosť sa ustálila na hodnote 9,77 kg.

Hmotnosť Liv Devote Advanced 2
Gravel Liv Devote Advanced 2 prišiel v peknej trblietavej modrej farbe, označenej ako „candy navy“. Celkovo „strohú jednofarbenosť“ dopĺňajú iba jednoduché nápisy, ale vzadu, na sedlovej rúre, nájdeme aj celkom vydarenú grafiku krajinky.

Liv Devote Advanced 2 Candy NavyLiv Devote Advanced 2 Candy Navy

O pohon bicykla sa stará spojenie viacerých komponentov od japonského Shimana a FSA. Vpredu je to kombinácia prešmykača Shimano GRX RX-810 a kľúk FSA Omega Modular AGX+ s prevodníkmi s 48 a 32 zubov.

FSA Omega Modular AGX+, Shimano GRX RX-810
Zadné radenie je opäť kombinované z rôznych sád, ale tentokrát sú obe od Japoncov. Prehadzovačka GRX RX-810 presúva reťaz KMC X-11 po kazete zo sady Shimano 105. Tá má rozsah 11-34 zubov.

prehadzovačka GRX RX-810, reťaz KMC X11SL-1, kazeta Shimano 105 11-34T
Ovládanie vyššie spomenutých komponentov majú na starosť duálne páky GRX RX-600, ktoré sú kombinované s hydraulickými brzdami. Strmene sú však zo sady GRX RX-400. Spolupracujú s kotúčmi Giant MPH s priemerom 160 mm vpredu aj vzadu.

GRX RX-600 Dual Control Hydraulicbrzdy GRX RX-400, Giant MPH Rotors 160 mm

brzdy GRX RX-400
Kolesá Giant P-X2 sú obuté do plášťov Giant CrossCut AT 1 v rozmere 700x38c. Maximálna šírka plášťov pre tento bicykel je 45 mm.

Giant P-X2, Giant CrossCut AT 1 700x38CGiant P-X2, Giant CrossCut AT 1 700x38C

Konštrukcia rámu zahŕňa technológiu OverDrive. Tá je výsledkom kombinácie spomenutých nadrozmerných stredových a hlavových rúrok s obdĺžnikovou spodnou rámovou rúrkou. Táto kombinácia dodáva rámu nadštandardnú tuhosť a presné, predvídateľné ovládanie.

Liv Devote Advanced 2 Candy Navy
Tento bicykel je stvorený na jazdu po cestách aj mimo nich. Je pripravený na viacdňové dobrodružstvo, ale nepohrdne ani gravelovými pretekmi v plnom športovom nasadení. Jeho cena je 2 938,73 € a nájdete ho v našom MTBIKER eshope. Konečná cena môže byť omnoho zaujímavejšia, ak sa u nás zaregistrujete, ak pravidelne prispievate vecnými príspevkami do fóra či nakupujete v našom eshope.

Využi služby MTBIKER – Bikefitting a doručenie bicykla

V MTBIKER centre Hrádok, v MTBIKER Bratislava a v MTBIKER Žilina máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100 % nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v predajniach, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v showroome v Bratislave, Žiline alebo v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.

Dovozca si vyhradzuje právo meniť špecifikácie jednotlivých bicyklov na základe aktuálnej dostupnosti komponentov. Pre kompletné informácie o produktoch, prosím, navštívte stránky jednotlivých výrobcov/dovozcov.
Zdroj fotografií: archiv redakcie
redakcia

Test: Liv Devote Advanced 2 - parťáčka na cesty aj necesty

Jeden bicykel a dvoje kolies? Recept na viac zábavy, ale nezabudnite aj na ďalšie detaily.
Unboxing: Liv Pique 29 2 - parťák na maratón i na výlet

Liv, to nie je iba Giant v „ružovom". Je to hlavne vývoj, založený na skúsenostiach profesionálnych pretekárok. Môže byť Pique 2 vstupnou bránou do sveta XC „fullov"?
Unboxing: Marin Headlands 1 – karbónový dobrodruh

Headlands je kopcovitá pobrežná časť Kalifornie, plná štrkových ciest, výhľadov na oceán aj na známy most Golden Gate. Tento karbónový gravel je poctou tomuto miestu.