Garmin Varia RTL 510 – výmena akumulátora

Garmin radar existuje na trhu už mnoho rokov. Prvé z jeho verzií už majú obvykle akumulátor vo veľmi zlom stave. Poďme sa pozrieť na to, čo obnáša jeho výmena.

Opäť musím začať varovaním. Spájkovanie vodičov a demontáž a montáž akumulátora so sebou nesie riziko požiaru alebo dokonca výbuchu. V tomto prípade síce nebude nevyhnutne potrebné spájkovať, ale demontáž akumulátora so sebou nesie hrozbu v podobe jeho možného poškodenia a skratovania. Vhodné je demontovať vybitý akumulátor, čo v takom prípade znižuje riziko. Výmena batérie popisovaná v článku je neodborný zásah, ktorý môže viesť k vážnym zdravotným ujmám a je vykonávaný na vlastné riziko. MTBIKER ani Garmin nenesú za prípadné škody zodpovednosť.

Rovnako ako v prípade predného svetla Garmin Varia UT800 je aj tu najväčším problémom dostať sa dovnútra bez toho, aby sme radar nenávratne poškodili. V tomto prípade pôjdeme opačným postupom, než bolo zariadenie zmontované. Deliaca rovina je medzi dvoma plastovými výliskami spojenými lepidlom. Pre ľahšie rozpolenie nahrejte celé zariadenie na cca 50 stupňov Celzia. Lepidlo trochu povolí a plastové výlisky nebudú náchylné na prasknutie.


Po úspešnom rozpolení sa nám naskytne pohľad na elektroniku, nie však na akumulátor. Odpojíme konektor akumulátora, ktorý je v pravom hornom rohu a vedú doň 3 vodiče (čierny, biely a červený).


Pri páčení akumulátora je vhodné mať plastové telo nahriate na rozumnú teplotu, takže akumulátor pôjde von ľahko a bez poškodenia. Ideálne je použiť nejaký plastový plochý nástroj – plastové páčidlo alebo trsátko.


A aký som použil akumulátor? Na výber máte viac možností. Buď sa pokúsite zohnať originálny akumulátor Garmin 361-00116-00, alebo použijete neoriginálny s totožným konektorom, avšak s nižšou kapacitou 950 mAh. Na celkom spoľahlivom českom e-shope som naňho narazil. Akumulátor pasuje, nabíja sa a vydrží cca 6 hodín prevádzky, čo mi príde ako rozumný cenový kompromis. Popis u neho je ale chybný. Rozhodne nepasuje do prvej verzie radaru RTL 500. Naopak, mal by pasovať do aktuálne poslednej verzie RTL 515 (rok 2024).

Vzhľadom na to, že som demontoval aj spomínanú prvú verziu radaru Garmin RTL 500, prikladám krátky obrázkový návod.



V tomto prípade Garmin použil vtipne rovnaký akumulátor ako v Garmine Nüvi 2405. Ide konkrétne o typ 361-00035-03 s rozmermi š/d/v 53/34/5 mm. Tento akumulátor je dostupný za veľmi rozumnú cenu okolo 14 €.

Pokiaľ vám tento návod pomohol k opätovnému sprevádzkovaniu starého radaru, som veľmi rád. Pokiaľ máte tipy a nápady na lepší akumulátor do RTL 510 a 515, podeľte sa o ne, prosím, v komentároch.
Zdroj fotografií: archív autora
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Doplnky a výbava - čistota, servis aj pre potešenie PR článok

Doplnky a výbava - čistota, servis aj pre potešenie

Sezóna sa „prehupla“ do záverečnej časti. Potrebuje váš bicykel servis? Chýbajú vám prípravky na čistenie? Prípadne by to chcelo zmenu komponentu? U nás nájdete všetko.
Video: Výrobcovia olejov nechcú, aby ste toto vedeli - voskovanie reťaze

Video: Výrobcovia olejov nechcú, aby ste toto vedeli - voskovanie reťaze

Pre koho má voskovanie reťaze zmysel a aké sú jeho výhody a nevýhody? Hodiť sa budú aj dlhodobé skúsenosti s voskom od značky Rex.
Rozhovor: Ján Frátrik – keď bicykle viac opravuješ, ako na nich jazdíš

Rozhovor: Ján Frátrik – keď bicykle viac opravuješ, ako na nich jazdíš

Rozbehol svoj vlastný servis a predajňu. Nakoniec sa ale rozhodol ísť inou cestou a skončil v našom tíme, konkrétne v žilinskej predajni.
keyboard_arrow_up