3x skok na zadnom kolese
V prírode a hlavne v meste potrebujete efektne zoskočiť z múrika, obruvníka atď... Táto fotolekcia vám 3 tipy takýchto skokov vysvetlí...
Skok z múrika:
1. Treba sa naučiť držať rovnováhu i v extrémnych podmienkach - na úzkom
múriku.
2. Naučte sa perfektne pracovať s brzdou - i keď na páčke máte len jeden prst
3. Je dobré učiť sa bez SPD pedálov, buď s klasickými pedálmi a teniskou, alebo hobby tretra + klasický pedál. Nie je dobré mať príliš tvrdú podrážku a upnutú nohu
4. Svojú odrazovú nohu (Neviete, ktorá to je? Jednoducho sa nachystajte na skok a ihneď zistíte, ktorá noha vám vpredu vyhovuje) dajte dopredu a nohy držte pri kľukách (obr. 8)" title="8)
5. Trik je v tom, že musíte dostať zadné koleso pod seba. Zatiahnite a trhnite rajdami, neseďte! Musíte mať určitú rýchlosť. V momente, keď máte toto vykonané, nekrúťte nohami, držte rovnováhu a čakajte na koniec múrika.
6. V skoku sa pripravujte na dopad. Ten musí byť mäkký, nespoliehajte sa na
odpruženie. Nohy nikdy nemajte vystreté. Ideálna poloha nôh je na obr. 3. Pri dopade musí pružiť celé telo. Dopadáte na zadné, aby ste nezničili bike a seba pri dopade zapružte a klesnite až na sedlo. Tým pádom stlmíte náraz a nič sa nezničí...
(obr.4 )
Skoky na zadnom:
1.-4. bod zostáva
5. V polohe ako na obr.2 máte ideálnu kontrolu nad bikom. Ak chcete skákať dozadu, jednoducho zapružíte - klesnete dole a "vystrelíte" sa nahor, pričom sa posuniete dozadu. Dôležitá je rovnováha a tréning. Ak skáčete dopredu, postup je rovnaký, musíte však lepšie udržať rovnováhu a dostať sa i po dopade do polohy, aby ste sa mohli pripraviť na ďaľší skok. Toto sa naozaj treba naučiť individuálne.
Efektívny skok na zadnom:
Postup je zhodný s klasickým skokom z múrika. Treba sa rozbehnúť a trhnúť
rajdami hore (obr.5). Teraz však nastáva rozdiel. Namiesto toho, aby ste jednoducho "padli", nakloňte sa dopredu (obr. 6). Rýchlym pohybom zatlačte pedále a zadné koleso dole, dopredu, pod seba. Tým pádom dostanete kolesá takmer na kolmicu so zemou (obr. 7). Dopadať však v takejto polho nemôžete, musíte predné koleso dostať troška nižšie prenesením váhy a zmenšením tlaku do pedálov. Dopad je zhodný so klasickým skokom, dopadáte na zadné, stlmíte náraz a máte dobrý pocit z dobre vykonanej práce...
obrázky - (c) www.hansrey.com
Komentáre Zobraziť komentáre (0)
Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre