Zdroj: Youtube.com

Tomu sa povie smola! Slovenský cyklista Peter Sagan z tímu Liquigas-cannondale spadol v záverečnom špurte 3. etapy (202 km) pretekov Paríž – Nice, vo chvíli, keď bol na 2. mieste a mal výbornú pozíciu na záverečný špurt. Keďže však k incidentu došlo tesne pred cieľom za poslednou zákrutou pred špurtom, Saganovi vo výsledkovej listine nenabehne žiadna strata. Víťazom etapy sa stal Austrálčan MatthewHarley Goss, ktorý sa zároveň stal aj novým lídrom pretekov.

"Som nasrdený, lebo to je vyslovene smola! Nebola to moja chyba, pretože v poslednej zákrute sa mi vyzula galuska, koleso sa nepretočilo a dostal som pochopiteľne šmyk... Spadol som, rýchlo mi vymenili bicykel a ešte som došiel do cieľa. Mám odretú nohu, poriadne oškretú ruku, štípe to, ale lekári ma v cieli okamžite ošetrili," boli prvé slová 21-ročného cyklistu Petra Sagana pre svoju web stránku http://www.saganpeter.com a ešte dodal: "Tretia etapa bola vcelku pokojná, ušla síce menšia skupinka, ale v poslednom kopci sme ich pohltili. Bol to však slabší kopec, takže pelotón zostal pohromade, neroztrhal sa a znova prišiel do cieľa veľký balík. Ešte raz, škoda toho pádu, pretože som mal výbornú pozíciu vpredu v záverečnom špurte..." Podľa slov Petra Sagana, zajtrajšia štvrtá etapa bude už viac o kopcoch.
(tp)

Výsledky - 3. etapa (Cosne-Cours-sur-Loire - Nuits-Saint-Georges, 202 km):
1. Matthew Harley Goss (Aus.) HTC-Highroad 5:16:48 h
2. Heinrich Haussler (Aus.) Garmin-Cervelo
3. Denis Galimzjanov (Rus.) Kaťuša
4. Jose Joaquin Rojas Gil (Šp.) Movistar
5. Geraint Thomas (V.Brit.) Sky Procycling
6. Greg Henderson (N. Zél.) Sky Procycling - všetci čas ako víťaz.
...
151. SAGAN Peter, LIQUIGAS-CANNONDALE (+ 00" 00")

Celkové poradie:
1. Matthew Harley Goss (Aus.) HTC-Highroad 14:22:34 h
2. Thomas De Gendt (Belg.) Vacansoleil-DCM +2 s
3. Heinrich Haussler (Aus.) Garmin-Cervelo +6
4. Greg Henderson (N. Zél.) Sky Procycling
5. Denis Galimzjanov (Rus.) Kaťuša +8
6. Jeremy Roy (Fr.) FDJ.
40. SAGAN Peter, LIQUIGAS-CANNONDALE (+ 00" 16")

[Foto na úvode: Youtube.com]

Vrchol klasikárskej sezóny – mačacie hlavy v Roubaix

14. apríla síce v kalendári nie je zaznamenaný žiadny štátny sviatok, no cyklisti dobre vedia, že v tento deň sa rozhoduje o tom, kto vstúpi medzi legendy a odnesie si domov kocku s vlastným menom.
Simon Yates už istým víťazom UCI WorldTour, Peter Sagan na 2. mieste

Britský cyklista Simon Yates (Mitchelton-Scott) je už istým víťazom prestížneho hodnotenia UCI WorldTour, kde sa rátajú výsledky z najväčších podujatí v sezóne.
Paríž-Roubaix a odpoveď hodná svetového šampióna

Náš Peter Sagan opäť raz nechal naplno prehovoriť svoje nohy a zapísal sa medzi legendy svetovej cyklistiky.