Zdroj: Facebook - Peter Sagan

Slovensko má vďaka 4. a 5. miestu Petra Sagana v úvodných dvoch etapách na marcových pretekoch Paríž - Nice istotu minimálne jednej miestenky pre olympijské súťaže v cestnej cyklistike v Londýne 2012. Sagan si v každej z prvých dvoch etáp vybojoval po jednom bode do svetového rebríčka UCI. Okrem olympijskej miestenky má Slovensko vďaka jeho bodom aj istotu účasti minimálne jedného pretekára na jesennom svetovom šampionáte v Kodani.

"Každá krajina, ktorej pretekár získa v pretekoch svetového kalendára minimálne jeden bod do rebríčka UCI, má nárok na jednu miestenku na olympijské hry 2012. Sagan túto podmienku za Slovensko splnil. Ak by sme v tomto elitnom rebríčku medzi národmi skončili do pätnásteho miesta, potom by sme na štart olympijských súťaži mohli postaviť minimálne štyroch cyklistov. Do Londýna sa dá kvalifikovať aj na základe výsledkov z európskeho kontinentálneho rebríčka, kde sa tiež prerozdeľujú miestenky pre jednotlivé krajiny," povedal pre agentúru SITA športový riaditeľ Slovenského zväzu cyklistiky Pavol Gálik.
V Londýne 2012 môže štartovať v súťaži v cestnej cyklistike maximálne 145 mužov. Na základe svetového rebríčka sa kvalifikuje minimálne 70 účastníkov, ďalšie miesta sa prerozdelia cez kontinentálne rankingy a majstrovstvá sveta.

[Foto na úvode: Facebook - Peter Sagan]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Poznáme nové legendy – Majstrovstvá sveta v cestnej cyklistike 2019

Napínavé súboje, neoblomné počasie a nikdy nekončiace prekvapenia do značnej miery charakterizujú uplynulé majstrovstvá sveta. Aj keď sa predpoklady možno nepotvrdili, noví šampióni si svoje dresy rozhodne zaslúžia.
Pripravte sa, prichádzajú – Majstrovstvá sveta v cestnej cyklistike 2019

Počas celého týždňa sa tí najlepší z najlepších budú uchádzať o jedno z najprestížnejších ocenení, ktoré môže cyklista či športovec vo všeobecnosti získať. Hovoríme teda o zlatej medaile z Majstrovstiev sveta, ktoré sa v tomto roku konajú v Yorkshire, Veľkej Británii.
Peter Sagan opäť na výbornom druhom mieste a získava náskok v bodovacej súťaži o zelený dres

Slovenský cyklista Peter Sagan finišoval v 3. etape cyklistických pretekov Tour de France z Cambridge do Londýna (155 km) na 2. mieste. Podobne ako v prvej etape zdolal 24-ročného jazdca tímu Cannondale len Nemec Marcel Kittel. Žilinčan je naďalej držiteľom zeleného dresu pre najlepšieho muža bodovacej súťaže i bieleho pre prvého cyklistu celkovej klasifikácie do 25 rokov.