Zdroj: Filip Polc

Slovenský reprezentant v horskej cyklistike Filip Polc dosiahol so svojím tímom MS Evil Racing kvalitný výsledok na extrémnom zjazde v rakúskom Innsbrucku. Dvadsaťdeväťročný Slovák zajazdil v absolútnom poradí druhý najlepší čas, keď o necelé štyri sekundy zaostal za svojím tímovým kolegom Brookom MacDonaldom.

Tím MS Evil Racing mal v celkovom hodnotení náskok 28 bodov pred domácim zoskupením Alpine Commencal Austria.

Priamo od Filipa:
"Innsbruck je jedno z najkrajších miest Európy. Teda ak máte radi hory a zábavu. Mesto je tu v úplnom kontakte z vysokými kopcami kde sa 13.8.2011 zišlo top 10 tímov na unikátnom preteku v downhille.
Čakalo tu na nás veľké prekvapenie. Štart vo výške 1900mnm a prevýšenie 970m. Kopec teda poriadne strmý, trať úzka a plná skál. Naozaj poriadna zaberačka na ruky. Takýto zjazd sa tu ešte nekonal. A hlavne za takejto účasti top jazdcov z celého sveta.
organizátor vymyslel špeciálny kľúč pretekov. Nešlo iba o jednotlivcov , ale o všetkých jazdcov jednotlivých tímov, ktorí zbierali body a po súčte sa vyhlasoval top tím.
Na začiatku tréningu každý zhrozený nadával na obtiažnosť trate a hlavne sme si nevedeli predstaviť ako to zídeme bez zastavenia z hora až do cieľa.
S touto myšlienkou sme asi viacerí stáli na štarte. Jedinou informáciou pre nás bolo, že niekto z domácich jazdcov dal čas 10min 30s... čo je asi dva - tri krát tak dlhé ako trate na svetových pohároch.
Ja som štartoval až ku koncu štartového listu kde nás bolo 40. Takže som už priebežne vedel výsledky a časy boli stále lepšie a lepšie. Môj kolega Luke Strobel sa prvý dostal pod 10minut. Neskôr ho prekonal Troy Brosnann 9:46. To sme už na štarte celkom žasli...
Trebalo si rozložiť si sily a prekonať neskutočnú bolesť rúk. Ku koncu som ich vlastne ani necítil a ledva držal riditká.
No potom ako som prešiel cieľom a na displeji bolo 9:30 a priebežné prvé miesto !! nespravil som veľké chyby a to sa aj ukázalo.... na druhom mieste 9:32 bol Ben Reid . Všetci sme v cieli čakali na dojazd posledného pretekára, aktuálne najrýchlejšieho jazdca svea Aarona Gwina. Nedokázal prekonať naše časy,tak nás všetkých potešilo, ze Ms Evil Racing to ukazal svoje kvality a porazili sme timy ako, Trek world racing, Giant, Monster Specialized, Scott 11 a vlastne všetky ostatné!!!"

Výsledky:

Tímová súťaž: 1. MS Evil Racing (Werner Jessner, Luke Strobel, Brook MacDonald, FILIP POLC) 75 bodov, 2. Alpine Commencal Austria 47, 3. Dirt Norco Race Team 46, 4. Giant Factory Team 45.

Najlepšie časy jednotlivcov: 1. Brook MacDonald (N. Zél.) MS Evil Racing 9:26,34 min, 2. FILIP POLC (SR) MS Evil Racing +3,66, 3. Ben Reid (Ír.) Dirt Norco Race Team +5,56, 4. Fabien Pedemanaud (Fr.) Scott 11 +8,94.

[Foto na úvode: Filip Polc]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Filip Polc vykročil úspešne za obhajobou titulu v Citydownhill world Tour 2016

Slovenský reprezentant v horskej cyklistike Filip Polc vykročil za obhajobou celkového titulu v seriáli mestských zjazdov Citydownhill world Tour druhým miestom v čílskom Valparaíse. Tridsaťdvaročný Pezinčan na úvodnom podujatí trojdielneho seriálu nestačil na Nemca Johannesa Fischbacha, za ktorým vo finále zaostal o 1,177 s. Tretí skončil Brazílčan Bernardo Cruz.
Filip Polc celkovo druhý na City Downhill World Tour 2016

Nemec Johannes Fischbach sa stal víťazom víkendového záverečného tretieho podujatia City Downhill World Tour 2016 v mexickom Taxcu a zároveň potvrdil celkové prvenstvo v tohtoročnom seriáli mestských zjazdov horských cyklistov.
Skvelý Jozef Metelka pokračuje v medailových výsledkoch a v časovke vybojoval zlato

Až dve medaily získalo Slovensko v stredajšej cyklistickej časovke na XV. paralympijských hrách v brazílskom Riu de Janeiro. V kategórii C4 sa o ne postarali Jozef Metelka a Patrik Kuril. Tridsaťročný Jozef Metelka si na 30 km vybojoval zlato a 36-ročný rodák z Partizánskeho Kuril získal bronz. Slováci majú v Riu už 5 zlatých, 2 strieborné a 1 bronzovú medailu.