Deň do Intersport MTB Trophy & TV Markíza run 2012

Pod záštitou bratislavského župana Pavla Freša sa tu uskutoční jubilejný - už 10. ročník Stupavského MTB maratónu. Tento ročník sa organizuje pod názvom: INTERSPORT Stupava Trophy 2012/Stupavský MTB maratón v kombinácii s TV Markíza BEHom. Podujatie podporil aj primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik. Akciu pripravilo občianske združenie Maratón Stupava. Doteraz sa zaregistrovalo 1010 účastníkov, z toho takmer 200 cudzincov.

„Športovať v prírode je veľmi atraktívne a veľmi povzbudzujúce. Verím, že keď sa ľudia dokážu takto športovo vyžiť cez víkendy, tak im to pridá na dobrom pocite, dobrej nálade, ale aj na zdraví. Pre mňa osobne znamená cyklistika veľký relax,“ povedal bratislavský župan Pavol Frešo. Zároveň doplnil, že rozvoj športových aktivít spolu s cykloturistikou patria medzi priority Bratislavskej župy.

Akcia štartuje v sobotu o 8:00 v Stupave, na lúke za Kaštieľom. Pripravených je 33 maratónskych kategórií pre veľkých cyklistov, novinkou je zaradenie nových trás do ponuky pre bajkerov. Horskí cyklisti si môžu vybrať spomedzi štyroch trás, pričom všetky sa budú jazdiť systémom jedného okruhu. K dispozícii je najkratšia 25km trasa s prevýšením 595 m, 42km trasa s prevýšením 1100 m, 76km trasa s prevýšením 2000 m a najdlhšia 105km trasa s prevýšením 2950 m.

Na nedeľu o 12.00 je pre bežcov pripravená 17 km trať s 350 m prevýšením. Pretek štartuje v Záhorskej Bystrici z areálu TV Markíza a povedie oblasťou Malých Karpát až do Stupavy.

K dispozícii bude osem bežeckých kategórií a vyhodnocovať sa budú aj štyri špeciálne kombinačné kategórie pre kombináciu 17km BEHu s 25km MTB trasou, 42km MTB trasou, 76km MTB trasou a 105km MTB trasou.

Stupavský maratón bude v nedeľu pokračovať detskými disciplínami, takže na svoje si prídu aj malý cyklisti. Naplánovaný je 4. ročník Detského cyklomaratóniku s okruhom okolo jazierka v areáli neďalekého kaštieľa a 2. ročník JUNIOR TROPHY. K dispozícii bude 14 detských kategórii a 6 Juniorských kategórii.

Pre všetkých návštevníkov podujatia je na námestí pripravený bohatý program, množstvo noviniek, tiež vystúpenie hudobných kapiel aj českých kaskadérov z partie Jana Valenty VSA Xtreme Show. Viac informácií je možné nájsť aj na stránke www.stupavskymaraton.sk.

Malá bilancia pred akciou:
- pripravili sme pre VÁS maratónsku dedinku s rozlohou 20.000 m2
- na podujatie sa on-line registrovalo 1010 účastníkov
- na našom podujatí je pre VÁS pripravených 65 športových kategórii
- čaká na VÁS 195 rozličných trofejí
- v tombole na VÁS čakajú tri hodnotné bajky GENESIS od INTERSPORTU (pre
informácie kliknite na: www.genesisbikes.sk)
- INTERSPORT bude mať na mieste k dispozícii počítačovú analýzu posedu pre
optimálne nastavenie bicykla a pre väčšiu radosť z jazdy
- KAKTUS BIKE Bratislava bude prezentovať MTB bicykle zo svojej ponuky
Karcher K 7.91 MD T, v hodnote 449 €
- UniCredit Bank poskytla dve bezkontaktné platobné nálepky StickAir s
vkladom 250,- EUR
- do tomboly nám naši partneri prispeli hodnotnými cenami v celkovej sume
cca 25.000,- EUR
- nachystali sme 5972 fliaš s nápojmi od firmy PEPSI COLA
- je pripravených viac ako 4000 porcii jediva rôznych druhov od RONA s.r.o.
- bude aj TRDELNÍK z Perneku
- Dallmayr ponúkne kvalitné kaviarenské služby v prírode
- pripravili sme pre Vás 16 umývacích boxov CYKLOSTÁR pre VAŠE zašpinené
horské bicykle. V boxoch sa na VÁS tešia STUPAVSKÝ dobrovoľný HASIČI so
svojou TATROU 815
- vedľa boxov budú omiestnené sprchy so studenou vodou
- pripravili sme pre VÁS uschovňu bicyklov pre 500 horských bicyklov
- o VAŠE zdravie a bezpečnosť sa postará 42 profesionálnych záchranárov z
INTERNATIONAL RESCUE SYSTEM, k dispozícii bude kamiónová nemocnica s JIS
jednotkou a 19 kusov ďalšej zachranárskej techniky (Sanitky, terénne
sanitky a záchranárske štvorkolky)
- pripravené budú dve cisterny s pitnou vodu od Bratislavskej Vodárenskej
Spoločnosti
- pripravili a označili sme pre VÁS v Stupave niekoľko parkovacích zón (na
Autobusovej stanici, za Billou, Nová ulica-cesta smer Borinka, plocha pri
Penzióne Intenzíva). Prosime účastníkov nášho podujatia, neparkovať pred
výjazdmi z rodinných domov. Hlavne vyzývame k rešpektovaniu dopravných
predpisov.

Počas podujatia VÁS budú usmerňovať a strážit hliadky ŠTÁTNEJ a MESTSKEJ
POLÍCIE. Určite sa oplatí rešpektovať pokyny a rady príslušníkov POLÍCIE.

Veľmi dôležité je zanechávať motorové vozidlo riadne uzamknuté a
nenechávať si na viditeľných miestach žiadne osobné a cenné veci.

Pre prípad poveternostnej nepohody je v mieste podujatia postavený stan s
rozlohou 500 m2, stolovanie bude pripravené pre 1000 ľudí.

Na VAŠE prianie milí cyklisti... V sobotu od 15.00 bude realizované firmou
RBXT na ledkovej obrazovke o rozmeroch 6x4 metra, premietanie priameho
prenosu z Olympiády v Londýne. Prestrihy budeme venovať našej cyklistickej
hviezde, Petrovi Saganovi. Príďte si toto všetko vychutnať s bikermi!!

Pred Stupavou bude iba v SOBOTU k dispozicií vrtuľník pre výhliadkové
lety. Na mieste bude aj cisterna na dotankovanie paliva. V nedeľu sa
výhliadkové lety neorganizujú.

K dispozícii bude aj detský kútik s atrakciami. Dospelý si môžu otestovať
s firmou OPEL AUTOTREND-FLEET SERVICES na skúšobných jazdách najnovšie
novinky z vozového parku a doplnky určené na prevoz bicyklov. GoPro
ponukne Test najnovších kamier pre akciu do nepohody... Sprievodny program
sme zamerali na všetky vekové kategórie. Jednoducho každý si nájde to
svoje...

Prezentácia účastníkov začína už des od 15.00 v našej maratónskej dedinke.