Čech Roman Kreuziger sa stal víťazom cyklistických pretekov Amstel Gold Race v Holandsku, ktoré viedli z Maastrichtu do Valkenburgu a merali 251 km. Jazdec tímu Saxo-Tinkoff dosiahol jeden z najlepších výsledkov kariéry. Kreuziger si na 46. ročníku najväčšej holandskej klasiky vybojoval 80 bodov do rebríčka UCI. Vďaka taktickej jazde triumfoval po vyše 6:30 h tvrdého boja s 22-sekundovým náskokom pred Alejandrom Valverdem a Simonom Gerransom. Slovenskí cyklisti Peter Sagan a Peter a Martin Velitsovci v nedeľu medzi najlepšími chýbali. Najlepšie skončil Peter Velits, ktorý prišiel do cieľa s odstupom 57 sekúnd na 34. mieste. O dve pozície horšie finišoval Peter Sagan. Martin Velits medzi v cieli klasifikovanými cyklistami nefiguruje.

Na Amstel Gold Race čakalo na pretekárov 33 stúpaní, ktoré boli síce krátke, ale dosť ostré a poriadne preverili pelotón. Hneď v úvode vyprovokoval Mikel Astarloza únik, do ktorého sa zapojili Johan van Summeren, Tim De Troyer, Alexander Pľuščin a Arthur van Overberghe, neskôr ich dorazili aj Jelle Vanendert a Klaas Sys. Pelotón jazdil pokojne a vedúca skupina mala náskok vyše 11 minút. Tvrdosť holandského asfaltu pocítil Martin Velits, ale krátko ešte pokračoval ďalej. Peter Sagan i Peter Velits kontrolovali čelné pozície v pelotóne. Náskok vedúcej skupiny začal klesať. Prvý prejazd Caubergu (21 km) definitívne ukončil aj aktivitu jazdcov na čele, ako posledný vpredu ostal Astarloza. Postupne to skúšali viacerí jazdci, 7 km pred cieľom nastúpil Roman Kreuziger a vytvoril si náskok. Definitívne o výsledkoch rozhodlo druhé stúpanie na Cauberg, ktoré končilo kilometer pred páskou. Kreuziger ho zvládol skvele a vedenie udržal až do záveru. Za ním sa odohral veľký boj, podobne ako vlani na majstrovstvách sveta nastúpil Philippe Gilbert, ale napokon bojovala o 2. miesto väčšia skupina.

"Je to skvelý výsledok. Tím odviedol výbornú prácu. V závere to bolo už o mne a mojich nohách, aby som to dotiahol do cieľa. Dôležité bolo, že sme poznali trať, poriadne sme si ju rozobrali a trénovali na nej. Sú to skvelé pocity," povedal v cieli pre Eurosport Kreuziger.

Výsledky - cyklistické preteky Amstel Gold Race:

1. Roman Kreuziger (ČR) Saxo-Tinkoff 6:35:21 h, 2. Alejandro Valverde (Šp.) Movistar, 3. Simon Gerrans (Aus.) Orica-GreenEdge, 4. Michal Kwiatkowski (Poľ.) Omega Pharma-Quick Step, 5. Philippe Gilbert (Belg.) BMC Racing, 6. Sergio Henao (Kol.) Sky všetci +22 s, ... 34. Peter Velits (SR) Omega Pharma-Quick Step, 36. Peter Sagan (SR) Cannondale obaja +57 s, Martin Velits (SR) Omega Pharma-Quick Step nedokončil

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.