Pozvánka: Mesiac máj - pretekový vlak sa rozbieha

Apríl je už takmer minulosťou, ďalší mesiac naberá obrátky a čaká nás pestrá ponuka podujatí.

Čas na prípravu je už za nami a teraz je na rade doladenie našej kondície. Či už ide o ďalšiu sezónu nabitú pretekmi, alebo sa chystáme na svoju premiéru, možností v kalendári nájdeme veľa. Netreba čakať a radšej využiť zvýhodnené štartovné a aspoň raz ísť vyskúšať pretekovú atmosféru, ktorá nás vždy pohltí a vytiahne z nás maximum.

01. 05. 2024 - Prešov - Tour de Prešov

Hneď v úvode sa vrhneme na známe podujatie v cestnej cyklistike na východe Slovenska. Ide už o 8. ročník týchto pretekov, ktoré sa budú konať 1. mája so štartom o 13:00. Kancelária pretekov bude v budove velodrómu Prešov s prezentáciou od 9:00 do 12:00. Registrácia prebieha online so sumou štartovného 20 € a limit účastníkov je obmedzený na 250. Dĺžka trate je 100,5 kilometra s prevýšením 627 výškových metrov. Viac informácií nájdeme priamo na stránke pretekov.

Tour de Prešov

04. 05. 2024 - Budmerice - Detská tour Petra Sagana 2. kolo

Ďalšou zastávkou populárnej detskej pretekovej série budú Budmerice, kde už v predošlých ročníkoch nejaké to kolo bolo. Práve tu môžeme vidieť milý prístup detí k pretekom, kde vidíme odhodlanie, súťaživosť a tiež aj obyčajnú detskú radosť len zo samotného zážitku. Propozície súťaže zverejňuje organizátor vždy minimálne týždeň pred danou súťažou na svojich stránkach alebo na Facebooku.

Detská tour Petra Sagana 2. kolo, Budmerice

05. 05. 2024 - Košútka - 1. kolo Slovenského pohára v downhille

Okrem klasických pretekov tu máme aj preteky v ceste nadol proti sekundám a najrýchlejší vyhráva. Keďže táto disciplína nie je pre každého, tak okrem skúsených kvalitných pretekárov si môžeme tieto preteky užiť aj ako diváci. Predsa len, podpora dokáže viac motivovať pretekárov k lepším výkonom a my môžeme s obdivom sledovať ich rýchlu jazdu nadol. Ostatné informácie k pretekom nájdeme na stránke Slovenského pohára.

11. 05. 2024 - Zborov nad Bystricou - 3. kolo Detská tour Petra Sagana

Pokračujeme ďalšími detskými pretekmi v sérii DTPS, ktorá tentokrát zavíta do Bystrickej doliny neďaleko Žiliny. Tieto dva víkendy budú mať deti šancu pobiť sa o popredné priečky a užiť si atmosféru pretekov. Propozície súťaže zverejňuje organizátor vždy minimálne týždeň pred danou súťažou na svojich stránkach alebo na Facebooku.

3. kolo Detská tour Petra Sagana, Zborov nad Bystricou

12. 05. 2024 - Lučenec - Novohradský pedál

Mestské kúpalisko sa v Lučenci stane dejiskom kvalitných pretekov, ktoré tvoria dve trasy. Prvá má 25 kilometrov a druhá 50 kilometrov, ktoré tvorí asfalt, zvážnice a singláče. Registrovať sa môžeme online so sumou štartovného 30 €. Prezentácia pretekov bude na mestskom kúpalisku Lučenec od 8:00 do 10:30 a štart 50-kilometrovej trate je plánovaný na 11:00 a neskôr 11:15 odštartuje kratšia trasa. Viac informácií nájdeme na Facebook stránke organizátora.

Lučenec, Novohradský pedál

18. 05. 2024 - Rajecké Teplice - Škoda MTB Maratón Rajecké Teplice

Stálicu v kalendári v okolí Lúčanskej Malej Fatry pozná už mnoho pretekárov, o čom svedčí aj účasť cez 1 000 pretekárov ročne. Okrem ďalšieho kola v rámci Škoda Bike Open Tour budú tieto preteky aj súčasťou programu majstrovstiev Slovenska v maratóne (XCM). Na výber máme 3 trasy s porciou 80, 50 a 18,5 kilometra, kde stredná trasa je určená aj samostatne pre e-biky. Okrem toho nás čaká aj kategória Family na 18,5 kilometra dlhej trati. Známe je aj zázemie kúpaliska Laura, kde bude prebiehať prezentácia v piatok od 18:00 do 21:00 a v sobotu od 7:00.

Prihlásenie prebieha online so sumou štartovného 30 € do 12. mája. Jedinou premennou je v tomto prípade počasie, ktoré vie prekvapiť letnými horúčavami alebo poriadnym lejakom. Nechajme sa teda prekvapiť a viac informácií k pretekom nájdeme na stránke organizátora.

Škoda MTB Rajecké Teplice

19. 05. 2024 - Tatranská Polianka - MTBIKER Sliezsky kráľ 2024

Klasické preteky v tomto prípade nahrádza poctivá časovka do vrchu. Stúpanie na Sliezsky dom je veľmi známe a populárne pre vyznávačov úzkych aj širokých plášťov. Prihlásenie prebieha priamo na stránke MTBIKER so sumou štartovného 15 € do 16. mája s maximálnym počtom pretekárov 100. Ak sa kapacita nenaplní, je možné sa prihlásiť aj na mieste so sumou 20 €.

Prezentácia bude prebiehať v MTBIKER stánku v Tatranskej Polianke pri rampe od 8:30 do 9:30. Štart pretekov je plánovaný na 10:00 v intervale po 30 sekúnd. Viac informácií nájdeme v kalendári MTBIKER.

MTBIKER Sliezsky kráľ 2024, Tatranská Polianka

19. 05. 2024 - Sereď - DHL Sereďmaratón

Populárne cestné preteky budú písať už 18. ročník. Registrovať sa je možné online so sumou štartovného 37 € do 15. mája. Prezentácia na preteky bude prebiehať od 7:30 do 9:50. Štart pretekov je naplánovaný na 10:20 a tešiť sa môžete na bohaté vecné odmeny. Okrem toho je pripravený aj Sereďmaratónik pre deti, ktoré budú sprevádzať svojich otcov a mamy na hlavné preteky jednotlivcov. Viac informácií doplní organizátor po tlačovej konferencii na svojej stránke.

DHL Sereďmaratón, Sereď

24 - 25. 05. 2024 - Látky - hotel Zerrenpach - MTBIKER komunitná jazda Podpoľanie

Okrem pretekov sme si pre vás pripravili aj komunitný výjazd, ktorých máme v pláne tento rok viac. V piatok bude na programe prezentácia od Imromana o jeho naj zážitkoch z maratónov, domácich aj zahraničných. Okrem toho prebehne aj prezentácia o možnostiach outdoorových aktivít v Podpoľaní. V sobotu je na programe komunitný výjazd s dĺžkou cca 50 kilometrov a prevýšením okolo 1 200 - 1 300 výškových metrov. Viac informácií o trase a zázemí nájdete priamo v sekcii kalendár na MTBIKER.

MTBIKER komunitná jazda Podpoľanie

25. 05. 2024 - Šebešťanová - Považský MTB špeciál 1. kolo

Písať sa bude už 2. ročník týchto pretekov, ktoré sa za svoju chvíľu stali obľúbenými medzi pretekármi. Registrácia prebieha online do 22. mája s výškou štartovného 27 € online a 30 € na mieste s maximálnym počtom pretekárov 300. Organizátor si pre nás pripravil 2 trasy s dĺžkou 16,5 a 33 kilometrov s prevýšením 590 alebo 1 180 metrov. Trať tvorí jedno kolo s dĺžkou 16,5 kilometra a 590 metrami prevýšenia. Prezentácia pretekov bude prebiehať na futbalovom ihrisku od 7:00 do 9:00 a štart je plánovaný na 9:30 pre e-biky a 9:50 pre ostatné kategórie. Viac informácií nájdeme na stránkach organizátora.

Považský MTB špeciál 1. kolo

26. 05. 2024 - Veľká Rača - 2. kolo Slovenského pohára v downhille

Poslednou spomínanou akciou sú preteky smerom nadol v známej lokalite v Kysuckej vrchovine - Veľká Rača. Okrem downhillu sme tu už mali aj preteky v endure a máme sa na čo tešiť. Koniec mája by už mohol zaručiť stabilnejšie a teplejšie počasie, keďže si pamätáme aj ročníky so snežením. Okrem toho bude znovu veľkou výzvou aj skok s názvom Motyka, ktorý preverí viacero pretekárov. My ich môžeme svojou účasťou popri trati podporiť a povzbudzovať pre dosiahnutie lepších výkonov. Viac informácií nájdeme na stránke Slovenského pohára pre kategóriu downhill.

Toto bol prehľad pretekov z kalendára MTBIKER, kde si môžeš pozrieť podujatia aj vo svojom okolí, a tak načerpať inšpiráciu. Či už ide o ďalšiu pretekovú sezónu, alebo prvé preteky, vždy nás čaká stretnutie s kamarátmi a rovnako naladenými ľuďmi pre vášeň v cyklistike.
Zdroj fotografií: archív redakcie

MTBIKER komunitná jazda Podpoľanie

calendar_today 24.05.2024 - 25.05.2024 (ešte 3 dni)
label Komunitná jazda
place Látky - hotel Zerrenpach (Slovensko)