V Bratislave mestský zjazd, nechýbajú svetové esá

Bratislava bude už v sobotu 22. júna hostiť najlepších horských cyklistov z celého sveta na podujatí Bratislava City Downhill v zjazde z hradu na Rybné námestie. Organizátori pretekov pripravili zaujímavú 600 m trať s prevýšením 80 m, na ktorej na súťažiacich čaká desať umelo vytvorených skokov a tri sekcie schodov.

"Začíname už ráno o deviatej, dovedna tridsať pretekárov absolvuje štyri tréningové jazdy. Semifinále sme naplánovali na pätnástu hodinu a vyvrcholením bude finále o dve hodiny neskôr. Fanúšikovia a diváci sa majú na čo tešiť, pretože sme pre nich pripravili mnoho sprievodných akcií a súťaží. Samozrejmosťou je aj program pre deti," prezradil pre agentúru SITA najlepší slovenský zjazdár Filip Polc, ktorý vyniká najmä v mestských zjazdoch.

Na štarte sa predstaví 30 pozvaných pretekárov zo štrnástich krajín, z toho až šesť Slovákov. Okrem Filipa Polca aj Martin Knapec, Lukáš Učeň, Tomáš Liška, Matej Vitko a Ján Javorník. Nechýbajú ani elitní jazdci zo zahraničia - Česi Tomáš Slavík, Michal Maroši, Michal Prokop a Kamil Tatarkovič, Austrálčania Mitchell Delfs a Tracey Hannah, Briti Brandan Fairclough, Bernard Kerr, Molloy Harry či jeden z najlepších juhoamerických zjazdárov Marcelo Gutierrez Villegas z Kolumbie. "Máme prisľúbenú celkom dobrú účasť, výrazné zmeny už neočakávam. Sú to veľké mená a všetko kvalitní jazdci," povedal Polc.

Podujatie Bratislava City Downhill v Bratislave je pilotným projektom, cieľom je spopularizovať túto formu zjazdu horských cyklistov aj na Slovensku a v roku 2014 zaradiť hlavné mesto SR do seriálu Svetového pohára.

Štart trate bude na nádvorí hradu kde sa pretekári z celého sveta rozbehnú na trať plnú umelých drevených prekážok ako, preskok cez BMW auto, 4 metre vysoký Red Bull drop, HTC wallride (jazda po boku hradieb. Ďalej sa im bude merať maximálna dosiahnutá rýchlosť pri prejazde brány Vodnej veže a následne budete mať možnosť vidieť poriadny Datalan polet (viac ako 12m dlhý skok). Trať má naozaj veľa dynamiky a tak sme sa rozhodli zahrnúť aj Zámocké schody kde sa naozaj preverí zručnosť jazdcov a aj ich technika a pevnosť kolies. To Vám už naznačuje, že po schodoch sa nebude iba jazdiť ale aj lietať!
Trať pokračuje ďalej k mostu SNP kde jazdcov čaká ďalší skok do schodov s výhľadom na UFO. Prichádzame k poslednej zákrute po prejazde popod most SNP a rútime sa do cieľa kde bude posledný cieľový skok s dopadom na rovinu. To už sa nachádzame na Rybnom námestí, kde divákov čaká veľká LED obrazovka s priamym prenosom z kamier na trati. Tento pretek nebude iba o profi zjazde.

Deti od 4 do 12 rokov budú mat možnosť nielen si zapožičať bicykle či odrážadlá a zajazdiť si v LeasePlan Bike arene, ale aj vidieť profesionálov v akcii a zdokonaliť sa v jazde. Takisto si diváci budú môcť pozrieť ako sa pretekári z profi sveta pripravujú na štart a ako im mechanici ladia bicykle.

Na Rybnom námestí je pripravený ďalší program a to opäť s top Red Bull jazdcami, kde sa budú lietať triky počas DIRT jump show v podaní slovenskej legendy Dušana Antalíka s kamošmi a ukázať aké prekážky sa dajú zdolávať na trialov biku s Petrom Krausom a naším nádejným trialistom Samom Hlavatým.

Program podujatia:

9.00 - 13:00 TRENINGOVE JAZDY
13:30 - 14:30 OBED
15:00 KVALIFIKACIA
17:00 - 18:00 FINALOVA JAZDA / Top 25 pretekárov z kvalifikácie
18:15 dekorovanie víťazov
18:30 -19:30 AUTOGRAMIADA NAJLEPSICH JAZDCOV na pódiu

Sprievodný program

od 10:00 LEASE PLAN BIKE ARENA (NADVORIE HRADU)
Od 11:00 predstavenie programu dňa/ súťaže (Rybne námestie)
11:30 - 12:30 DIRT JUMP SHOW (Rybne námestie)
13:30 - 15:00 TRIAL SHOW + súťaž o ceny od SPORT SERVIS (Rybne námestie)
SUTAZENIE S HTC na bike trenažéroch (Rybne námestie)
LUCKY A ADRIANA/ KUZELNICKY PAR (Rybne námestie)
18:00 finále súťaže na pódiu s trenažérmi / " poraz Polca s HTC"
19:00 koncert Puding Pani Elvisovej na pódiu (Rybne námestie)
21:00 Afterparty - DJ Bohunicky , Janci a DJ Zamožný (Pláž pod UFOM)

Zoznam jazdcov

Javornik Javornik (Slovakia)
Manuel Gruber (Austria)
Fabien Cousini (France)
Brandan Fairclough (United Kingdom)
Bernard Kerr (United Kingdom)
Marcelo Gutierrez Villegas (Colombia)
Gerg"o Palla (Hungary)
Tomas Slavik (Czech Republic)
Michal Marosi (Czech Republic)
Michal Prokop (Czech Republic)
Kamil Tatarkovic (Czech Republic)
Maciej Jodko (Poland)
Guido Tschugg (Germany)
Tracey Hannah (Australia)
Mitchell Delfs (Australia)
Edward Masters (New Zealand)
Matt Walke (New Zealand)
Tom Matthews (New Zealand)

FaceBook Funpage a event page

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.