Pinarello Sibilo - z veterného tunela na francúzke cesty

Pinarello Graal a tím Movistar si počas tohtoročného Gira spoločne pripísali niekoľko úspechov v tímovej a individuálnej časovke. Táto overená kombinácia sa však dočkala posilnenia v podobe nového Pinarella Sibilo.

Pinarello Sibilo so sebou prináša množstvo vylepšení a inovácii, ktoré budú maximálne pomáhať a pracovať v prospech jazdca na tohtoročnej výročnej Tour.
Najdôležitejším prvkom časovkárskeho stroja je aerodynamika a tej sa podriadili aj ďalšie inovácie a celkový vývoj. Nová profilácia trubiek zabezpečuje najnižší aerodynamický odpor vo všetkých poveternostných podmienkach a za určitých podmienok dokonca dokáže generovať ťah vzduchu.
Prehĺbenie sedlovej trubky umožňuje bližšie umiestnenie zadného kolesa a napomáha tak výrazne zlepšiť prúdenie vzduchu v tejto oblasti.
Samozrejmosťou sú plne integrované brzdové čeľuste, ktoré nekladú obtekajúcemu vzduchu žiaden odpor naviac.


Zaujímavosťou je použitie hlavovej trubky s „klasickým“ priemerom 1 1/8“ – opäť všetko na úkor aerodynamiky. Tento krát za účelom zníženia čelnej plochy bicykla.

Vnútorné vedenie káblov a laniek taktiež napomáha k celkovej aerodynamike, no naviac dodáva stroju čistý a ničím nerušený vzhľad a vytvára tak z tohto technického skvostu tiež umelecké dielo s množstvom účelných detailov.
Integrované riadidlá vytvárajú spolu s hornou rámovou trubkou jedinečný celok. Integrácii sa nevyhli ani prvky elektronickej sady ako batéria a všetky regulátory – svoje miesto našli vo vnútri rámu.
Okrem inovácii na poli aerodynamiky bude nové Sibilo útočiť proti času aj svojou tuhosťou. V porovnaní s Graalom sa Sibilo dočkalo optimalizácie trubiek, ktoré si na rozdiel od tradičných aerodynamických profilov zachovávajú takmer konštatnú tuhosť po celej svojej dĺžke.


Ďalším poznávacím prvkom je asymetrická zadná stavba, vytvorená za účelom postaviť sa proti silám a ťahu reťaze. Novinkou je stredové zloženie BB86 vyvinuté pre posilnenie tohto kľúčového bodu rámu.
Svoju premiéru si Sibilo odbilo na španielskom národnom šampionáte v časovke, spolu s Alejandrom Valverdem. Jeho ďalšie cesty samozrejme povedú na práve štartujúcu Tour de France.
report_problem Našiel si v texte chybu?
mathosh 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Najrýchlejšia UCI legálna koza - nové Pinarello Bolide F

Najrýchlejšia UCI legálna koza - nové Pinarello Bolide F

Kotúčové brzdy nie sú jediná zmena na časovkárskom špeciáli. V čom je nové Pinarello Bolide F novátorské, určí ďalšie trendy v odvetví?
Dogma 65.1 Hydro a Dogma K Hydro: nástup kotúčoviek u Pinarella

Dogma 65.1 Hydro a Dogma K Hydro: nástup kotúčoviek u Pinarella

Diskové brzdy sú dnes samozrejmosťou u automobilov, motocyklov ale aj na horských bicykloch. Svoje miesto si pomaly nachádzajú aj vo svete cestnej cyklistiky. Konzistentný brzdný výkon bez ohľadu na poveternostné podmienky, dávkovateľnosť ale tiež odstránenie opotrebovania ráfikov, je len niekoľko argumentov, ktoré hovoria v prospech kotúčov.
keyboard_arrow_up